Wymiana - przedni dolny wahacz (banan)
Czas pracy - 1,5 godz / jeden wahacz
Potrzebne narzędzia i materialy:
- wahacz (polecam LEMFĂRDER)
- lewarek
- klucz do kół
- trójnóg (lub coś na czym możemy postawić samochód)
- kawałek drewna
- odrdzewiacz np. WD-40
- 2x klucz oczkowy "18"
- młotek
- kawałek pręta
Zanim zaczniemy coś kręcić, dobrze jest się zapoznać z budową zawieszenia.
Schemat montażowy
Bierzemy się do pracy!
1. Podnosimy samochód, zdejmujemy koło i ustawiamy na trójnogu opartym o belke nośną samochodu.
2. Spryskujemy obficie środkiem WD-40 nakrętki od śruby i sworznia mocujące wahacz.
3. Odkręcamy nakrętki i wybijamy przy pomocy pręta sworzeń.
4. Ukazuje się nam piękny widok.
5. Montujemy nowy wahacz (nakrętki powinny być samo-kontrujące).
- zacznijmy od strony tulei. WAÂŻNE - NIE DOKRęCAć TULEI DO KOńCA
- przyda nam się pomoc drugiej osoby aby docisnęła całą kolumnę,
będzie łatwiej wsunąć sworzeń na swoje miejsce.
- dokręcamy sworzeń.
6. Podnosimy samochód z trójnogu i opuszczamy go opierając w moim przypadku o kawałek drewna
które jest podstawione pod sworznie wahaczy (nośny i banan).
7. UWAGA Podstawiamy trójnóg lub "coś" innego pod belkę nośną samochodu, tak aby w razie ześlizgnięcia się sworzni wahaczy z kawałka drewna zapobiegło zgnieceniu nas pod samochodem.
Osobiście nie musiałem leżeć pod całym samochodem, ale warto się zabezpieczyć!
8. Dokręcamy śrubę po stronie tulei. Robimy to dopiero teraz, ponieważ guma w tulei dokręcona w pozycji bez obciążenia wagą samochodu była by narażona na większe rozciąganie, co za tym idzie szybciej by się zużyła.
9. Sprawdzamy czy wszystkie śruby są dokręcone i a części prawidłowo zamocowane.
10. Podnosimy samochód, zakładamy koło i cieszymy się z NIE stukającego zawieszenia

W następnych częściach, już nie długo:
- wymiana wahacza nośnego.
- wymiana plastikowej osłony z odbojem amortyzatora.
Dodatki
- schematy zawieszenia przód, tył.
- Zawieszenie pneumatyczne.