postaram się krok po kroku przedstawić jak zdemontować turbinkę z silnika 1.9 TDI na przykładzie mojej A6 C5 AVG.
Przed rozpoczęciem prac polecam śruby i nakrętki potraktować WD40. Całość zajmuje tylko chwilę czasu jeśli dobrze się zorganizujemy. Nie potrzeba kanału (tylko na chwilę wymagane jest aby się położyć).
Narzędzia:
-klucz płaski 17
-nasadka 10
-nasadka / klucz płaski 12
-nasadka / klucz płaski 13
-grzechotka (najlepiej mała) z dużą ilością przedłużek
-torxy
-imbusy
Zaczynajmy!
1 - ściągamy plastikowy dolot
2 - odkręcamy wlot powietrza, dwie śrubki torx
3 - zdejmujemy wężyk z filtra powietrza
4 - odpinamy wtyczkę przepływomierza i odkręcamy opaskę gumowej rury
5 - odkręcamy filtr powietrza i wyjmujemy go
6 - odkręcamy rurkę od EGR - na górze dwie śruby-imbus, na dole dwie nakrętki 12
1 - odkręcamy opaski dwóch przewodów gumowych od turbo i ściągamy je (na zdjęciu jeden już zdjęty)
1 - ściągamy wężyk podciśnienia z gruszki turbiny
2 - odkręcamy wydech - trzy nakrętki 12
3 - odkręcamy przewód olejowy - płaska 17

Teraz najtrudniejszy etap, ściągamy osłony dolne, bierzemy grzechotkę, nasadkę 10 i dużo przedłużek oraz kładziemy się pod auto.
1 - lokalizujemy turbinę, spływ oleju który musimy odkręcić znajduje się dokładnie pod sztywnym przewodem zasilania oleju (ten odkręcony wcześniej), przykręcony jest dwoma śrubami 10
1 - odkręcamy turbo od kolektora wydechowego, trzy nakrętki (12 lub 13).
Ja z nakrętką obok rurki EGR radzę sobie wygiętym kluczem, można próbować przegubem lub w inny sposób - jest ciasno. Turbosprężarka z tyłu przykręcona jest z dwóch stron, pokazałem jedną, drugą trzeba "wymacać"

1 - ostatnia śruba, która trzyma turbinkę, dostaniemy się do niej od strony kabiny auta

To w sumie na tyle, efekt:
Mam nadzieję, że komuś się przyda poradnik, jeśli chce zdemontować swoją turbinę w celu czyszczenia lub wymiany a nie wie jak się do tego zabrać

Pozdrawiam,
Michał