Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI] Demontaż turbosprężarki

Warsztat
Awatar użytkownika
michal_145
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 01 lis 2013, 15:12
Lokalizacja: Wrocław

[1.9 TDI] Demontaż turbosprężarki

Post autor: michal_145 » 03 wrz 2014, 13:50

Witam,

postaram się krok po kroku przedstawić jak zdemontować turbinkę z silnika 1.9 TDI na przykładzie mojej A6 C5 AVG.

Przed rozpoczęciem prac polecam śruby i nakrętki potraktować WD40. Całość zajmuje tylko chwilę czasu jeśli dobrze się zorganizujemy. Nie potrzeba kanału (tylko na chwilę wymagane jest aby się położyć).

Narzędzia:
-klucz płaski 17
-nasadka 10
-nasadka / klucz płaski 12
-nasadka / klucz płaski 13
-grzechotka (najlepiej mała) z dużą ilością przedłużek
-torxy
-imbusy

Zaczynajmy!

Obrazek

1 - ściągamy plastikowy dolot
2 - odkręcamy wlot powietrza, dwie śrubki torx
3 - zdejmujemy wężyk z filtra powietrza
4 - odpinamy wtyczkę przepływomierza i odkręcamy opaskę gumowej rury
5 - odkręcamy filtr powietrza i wyjmujemy go
6 - odkręcamy rurkę od EGR - na górze dwie śruby-imbus, na dole dwie nakrętki 12

Obrazek

1 - odkręcamy opaski dwóch przewodów gumowych od turbo i ściągamy je (na zdjęciu jeden już zdjęty)

Obrazek

1 - ściągamy wężyk podciśnienia z gruszki turbiny
2 - odkręcamy wydech - trzy nakrętki 12
3 - odkręcamy przewód olejowy - płaska 17 :)

Teraz najtrudniejszy etap, ściągamy osłony dolne, bierzemy grzechotkę, nasadkę 10 i dużo przedłużek oraz kładziemy się pod auto.

Obrazek
Obrazek

1 - lokalizujemy turbinę, spływ oleju który musimy odkręcić znajduje się dokładnie pod sztywnym przewodem zasilania oleju (ten odkręcony wcześniej), przykręcony jest dwoma śrubami 10

Obrazek
Obrazek

1 - odkręcamy turbo od kolektora wydechowego, trzy nakrętki (12 lub 13).
Ja z nakrętką obok rurki EGR radzę sobie wygiętym kluczem, można próbować przegubem lub w inny sposób - jest ciasno. Turbosprężarka z tyłu przykręcona jest z dwóch stron, pokazałem jedną, drugą trzeba "wymacać" <lol>

Obrazek
Obrazek

1 - ostatnia śruba, która trzyma turbinkę, dostaniemy się do niej od strony kabiny auta :) (o ile dobrze pamiętam 13)

To w sumie na tyle, efekt:
Obrazek

Mam nadzieję, że komuś się przyda poradnik, jeśli chce zdemontować swoją turbinę w celu czyszczenia lub wymiany a nie wie jak się do tego zabrać :)

Pozdrawiam,
Michał
A6 C5 1.9 AVG

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 03 wrz 2014, 17:15

michal_145, kawał dobrej roboty <brawo>

Dziękujemy i zachęcamy do więcej takich <luzik> :)
Lektor.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 03 wrz 2014, 17:19

Michał <brawo> super sprawa <okok>

ściema1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 01 lis 2016, 15:07
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: ściema1980 » 01 lis 2016, 22:48

super <okok>

saczek25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 22 sie 2014, 19:40
Lokalizacja: irlandia

Post autor: saczek25 » 03 gru 2016, 23:55

witam, szukam czegos na temat turbo,
1. co znaczy czyszczenie, czy po demontazu trzeba turbinke oddaca do specjalisty?
2. czy jesli bede musial wymienic na nowa, to czy wystarczy wyjac stara i zamontowac nowa i tyle czy tez cos trzeba jeszcze robic np. VAGiem?
dzieki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga