Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C5 - Wymiana licznika bez FIS na pełny FIS - przedlift

Warsztat
Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 31 mar 2016, 22:24

Bardzo prawdopodobne że kupiłeś dobre zegary, 97' to raczej immo1. Co ci potrzeba jest w pierwszym poście, w sumie to manetkę którą łatwo dostać, czerwoną kostkę ale to mogłeś dostać z licznikiem a jak nie to na większym szrocie bez problemu ją znajdą, podobnie pewnie jak manetkę. No może pestki immo u "zegarmistrza".

[ Dodano: 2016-03-31, 22:24 ]
A co zrobić żeby komunikaty na FISie o spalonych żarówkach wyświetlało? Bo o spryskiwaczu to odpowiedni zbiornik z czujnikiem i puszczenie kabla przez czujnik na masę, dobrze myślę?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7170
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 31 mar 2016, 22:28

Ziomek-> a6-c5-wymiana-licznika-bez-fis-na-pelny ... htm#778238 opisałem to parę stron wcześniej


co do spalonych żarówek to ilość potrzebnej pracy jest opisana w poradniku http://urbinek.eu/Zamiana%20p%C3%B3%C5% ... ll-FIS.pdf

i w mojej ocenie nie współmierna do korzyści ;)

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 31 mar 2016, 23:12

Przeczytałem tego PDFa, dużo pracy włożone w napisanie tego, sam czujnik od płynu banalny choć nie wiem czy byłby mi tak potrzebny jak światła. Raczej ich nie sprawdzam przed ruszeniem w trasę i w sumie to nie wiem czy mam spaloną jakąś żarówkę czy nie. Jak mi się płyn skończy to wiem-po prostu nie psika. Co do samej rzeźby to faktycznie, roboty troszkę a z moimi drewnianymi łapskami to szybciej bym nerwowo się wykończył niż to ogarnął.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7170
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 kwie 2016, 00:19

Ja mam wszystko - przekaźnik , wiązki z pinami do wpięcia itd. i tak chęci brak <okok>

tusiek21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 24 maja 2015, 22:57
Lokalizacja: Jaworzno / Niemcy

Post autor: tusiek21 » 01 kwie 2016, 00:31

WIęc tak kostke udalo mi sie dorwać z a4 od panelu klimatronika, co do zegarow kupionych to sa immo1 ale sprzedawca nie dał mi pinu, wiec musze go wyciagnac z zegarow. Co do moich zegarów to teraz za duzo rozbierania zeby je wyciagnąć tylko do odczytu kodu, jak bede mial u siebie zegary z fis wtedy bede rozbieral. Czy nie dziwnym jest fakt ze teraz moje zegary swieca po przekreceniu zaplonu bez wlaczonych swiatel? no i ze mam kluczyki (dwie szt) rybki? Czy Elm'em lub miniVAG505, sprawdze teraz jakos generacje immo?CO do naklejki w kole to jej brak, ale mam w ksiazce serwisowej, tylko tak jak pisalem na wiele to moze nie dac bo auto z roku 97 wiec powinno miec immo1 ale jak pisalem wczesniej podejrzewam ze ktos grzebal w tych zegarach i moga byc zmienione. Jeszcze mam pytanie o to podpiecie "1. sygnał spalania ECU ------------------------------- pin 18 komputera silnika (u mnie cienki żółty)" gdzie go zlokalizuje, czy ta wiazka gdzies przechodzi kolo zegarow czy trzeba przewod od ecu ciagnac?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7170
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 kwie 2016, 00:55

ciągniesz od ECU sygnał spalania - w tym temacie już podawałem jakie piny w benzynie są , tak samo parę stron wcześniej podałem do jakiego Vinu jest immo1 , sprawdź minivagiem numer licznika - masz pewno 4B0919860 i jakąś literkę?

co do zegarów , to musi coś być zrobione że świecą po zapłonie , jak nie spojrzysz to się nie dowiesz - jakie dużó rozbierania , dwie śrubki ale ok jak uważasz

o jakie rybki Tobie chodzi???

tusiek21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 24 maja 2015, 22:57
Lokalizacja: Jaworzno / Niemcy

Post autor: tusiek21 » 01 kwie 2016, 01:22

tego sie obawiam czy ktos nie namieszal w tych zegarach, ok jutro zerkne, myslalem ze kierownice trzeba zrzucic zeby obejzec je od tylu <zawstydzony>, rybki czyli grot chowany w pilocie, chyba w 97r tego nie bylo? wiec po swiecacych zegarach i tych kluczykach do tego blad polaczenia z zegarami minivagiem, boje sie ze immobilaizer jest zmieniny. Dodam ze zadna dioda mi sie nie zapala od immobilaizera, nawet nie wiem gdzie powinna?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7170
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 kwie 2016, 09:11

Powinna na blacie od obrotomierza - może masz zewnętrzne immo albo w ogóle wyłączone

[ Dodano: 2016-04-01, 09:11 ]
Kolega Fazii mi podpowiedział że te liczniki mają podświetlenie po zapłonie w standardzie

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 01 kwie 2016, 09:25

Polift chyba nie podświetla tarcz, same wskazówki, co do "rybek" to mówi się na to scyzoryki.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7170
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 kwie 2016, 11:33

Ale kolega tusiek ma licznik z kontrolkami 97/98 rok ;)

W liczniku półliftowym czyli roczniki modelowe 2000/2001 - podświetlenie nie ma standartowo po zapłonie , edytując jedną komórką można włączyć na raz podświetlenie tarcz i wskazówek

W liniczku poliftowym czyli rocznik modelowy 2002 i w górę , z ringami - standartowo jest podświetlenie wskazówek po zapłonie , można to ustawić w kanale 19 adaptacji żeby np. tarcze też świeciły

tusiek21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 24 maja 2015, 22:57
Lokalizacja: Jaworzno / Niemcy

Post autor: tusiek21 » 02 kwie 2016, 02:26

ok czekam az zegary bede mial u siebie, w tym czasie chcialbym zamowic kabel do komunikacji, mam minivag 505 ale to do bledow i podstawowych nastawow dobre jest. Jaki kabel zakupić do 100zl zeby odczytac pin z nowych zegarow i przypisac kluczyki? dzieki

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7170
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 02 kwie 2016, 08:42

Kabel KKL za 20-30 zł powinien wystarczyć - do tego program Vag Eppromprameer z sieci

MarioMAX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 18 mar 2012, 15:52
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: MarioMAX » 10 kwie 2016, 21:45

Właśnie zabieram sie za wymianę na pełny FIS, mam manetki, kable, wtyczki piny i licznik 4b0919880 dorwałem w pełni sprawny z diesla, a mam benzynę, wiec będę musiał jakoś wgrać wkład, i wyciągnąć PIN, mam nadzieje, ze najtańszy kabel VAG OBD, OBDII da radę. No i przed rozpoczęciem prac, gdzie znajdę poradnik, jak wgrać wsad od benzyny? Wiem ze będę musiał wymienić tarcze obrotów, ale to nie problem. Następnie, mam RNS-D i teraz do których wpiąć kable aby była informacja na FIS ie Obrazek Tak jak na zdjęciu we wtyczce zmieniarki dolutowywujemy okablowanie na Data OUT, Clock oraz obok data OUT na znaczek z plusem ? Czyli to oznaczenie mikrowylacznika to jest enable?
Aha kabel mam taki, mam nadzieje ze wystarczy ?
http://allegro.pl/showItem2.php?item=5572065759

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7170
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 10 kwie 2016, 23:12

co do wsadu znajdź kolege Fazzi - tutaj albo A4klub

to jest RNS-D DX? nie możesz się wpiąc pod zmieniarkę to tak nie działa , w twoim liczniku żeby to uruchomić potrzebny tuner TMC i emulator CAN

MarioMAX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 18 mar 2012, 15:52
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: MarioMAX » 11 kwie 2016, 08:44

Tak jest to DX nie sadziłem, że to tyle zachodu :shock: pewnie zrobię pózniej, podciągnę sobie tylko okablowanie. A Fazzi tłumaczył gdzies jak wgrać wsad, czy ma pliki ?

Jeszcze sie okazało ze kupiłem w pełni sprawny licznik FIS ( podobno ) z immo1 97' wiec pewnie będę musiał wyłączyć immo, ale to nie problem, bo przecież teraz to żadne zabezpieczenie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga