Tekst był częścią odpowiedzi na pytanie w jednym z tematów ale zostałem poproszony o wrzucenie go tutaj moze komuś się przyda:
Właśnie wczoraj skończyłem montaż spryskiwaczy świateł do mojego avanta i mogę się podzielić z wami moimi spostrzeżeniami.
Niestety nie robiłem zdjęć ale montaż jest intuicyjny.
Musze przyznać, że nie montowałem sprysków pod oryginalny przekaźnik ponieważ nie bardzo wiedziałem jak się dobrać do instalacji i gdzie się wpiąć.
Poszedłem łatwiejszą drogą tzn położyłem nowa instalację

Co potrzeba do wersji przed liftem :
1. Spryskiwacze - myślałem nad tymi ze skody ale one nie mają dystansów które potrzebne są do prawidłowego montażu a nie chciałem ich samemu dorabiać - więc wybieramy te oryginalne (najlepiej z przewodami) koszt 200 pln na allegro warto prosić sprzedawcę o śruby do nich bo są nietypowe. ÂŚruby można dobrać, ale trzeba mieć wzór (musiałem dobierać 2 i pasowały po obcięciu wkręty meblowe chyba 6/80 ale nie jestem pewien).
2. Jeżeli nie uda sie kupić z przewodami to dokupujemy ok 2,5 m węża ciśnieniowego fi 10 mm, trójnik 10 (12 mm też wejdzie).
3. zawór spiętrzający - ja nie mam ale pewnie dokupię.
4. zbiorniczek końcówka numeru chyba 955 453 - jeżeli macie 4,7 l to wystarczy pompka z uszczelką i wiertło do wywiercenia dziurki - bo kształt zbiornika do xenonu i bez jest taki sam (dla pojemności 4,7 l).
5. Pompka spryskiwaczy ja kupiłem używkę razem z wtyczką i ok 10 cm przewodu (pompka + zbiorniczek na allegro - 60 - 80 pln).
6. Przewody elektryczne 2 żyły ok 1,5 mm2; 2 oczka pod śruby od klem dla + i masy; oprawa i bezpiecznika 5A.
7. I najważniejsze moduł sterujący (przekaźnik zwłoczny) który powoduje, że spryskiwacze wysuwają się po kilku sekundach spryskiwania szyby. 1TR30 regulowane opóźnienie 1-30 sek
Montaż:
1. Najpierw rozbieranie:
Zdejmujemy nadkole prawe, obie lampy (ja swoje wypolerowałem przy okazji), plastikowe osłony chłodnicy (pomiędzy zderzakiem a chłodnicą), można zdjąć też zderzak wtedy będzie łatwiej przykręcić spryskiwacze - ja nie odkręcałem, wykręcamy 3 śruby od zbiorniczka 2 od dołu 1 od góry.
Przy wyjmowaniu zbiorniczka najlepiej wyjąć z niego "pompkę od szyb" po zdjęciu z niej przewodów zrobiły się nieszczelne...
I 30% roboty za nami.
2. Montaż:
- najpierw składamy wszystko na sucho czyli przewody do pompki pompkę do zbiorniczka i na krótko podpinamy się pod kostkę od silniczka od szyb jeżeli działa to lecimy dalej
- odpinamy pompkę przykładamy spryskiwacze do zderzaka układamy przewody i sprawdzamy czy jest ok jeżeli tak to przykładamy spryski w fabryczne miejsca i odmierzamy otwory po czym je wycinamy - tylko ostrożnie, żeby nie zrobić zbyt dużych dziur.
- przykręcamy spryskiwacze i układamy przewody wewnątrz zderzaka
- montujemy pompkę do zbiorniczka tzn jezeli mamy zbiorniczek pod ksenon to ją wkładamy jeżeli nie to wycinamy otwór w fabrycznym miejscu (dotyczy zbiorniczka 4,7 l)
- czas na elektrykę zasilanie (+ i masa) prowadzimy prosto z aku (na + zakładamy bezpiecznik 5A) może w weekend zrobię zdjęcia to pokażę którędy prowadziłem kable po zdjęciu nadkola i zbiorniczka widać świetne miejsce (pod pompą ABS) do montażu modułu
do modułu sygnał sterujący bierzemy z pompki do szyb (z czarnego przewodu), masę z aku dzielimy 1 przewód do pompki od świateł drugi do modułu + z aku do modułu i przez niego do pompki. Montujemy obie pompki do zbiornika i robimy test jeżeli czas od włączenia spryskiwaczy szyb do włączenia spryskiwaczy świateł jest zbyt długi/krótki regulujemy ustawienia przekaźnika zwłocznego i już gotowe

- teraz tylko upinamy i układamy przewody i węże i skręcamy wszystko do kupy i gotowe.
Czas montażu myślę, że 4-6 godzin (ja mam wygiętą belkę pod zderzakiem więc zeszło mi dłużej) jeżeli macie wszystkie elementy mnie brakowało trójnika przewodów złączek oprawki bezpiecznika i 2 godziny szukaliśmy ich w obi praktikerach norauto i innych.
Ważne tylko żeby nie wyciąć zbyt mocno zderzaka bo zaślepka może nie zakryć dziury.
Wydaje mi się, że trochę zagmatwałem ale jakby co pytajcie.
Pozdrawiam
M