Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5] 98 - 2001 Montaż spryskiwaczy lamp

Warsztat
Awatar użytkownika
Misha
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 14 paź 2008, 13:44
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[A6 C5] 98 - 2001 Montaż spryskiwaczy lamp

Post autor: Misha » 20 lip 2009, 16:45

Witajcie!!
Tekst był częścią odpowiedzi na pytanie w jednym z tematów ale zostałem poproszony o wrzucenie go tutaj moze komuś się przyda:

Właśnie wczoraj skończyłem montaż spryskiwaczy świateł do mojego avanta i mogę się podzielić z wami moimi spostrzeżeniami.
Niestety nie robiłem zdjęć ale montaż jest intuicyjny.
Musze przyznać, że nie montowałem sprysków pod oryginalny przekaźnik ponieważ nie bardzo wiedziałem jak się dobrać do instalacji i gdzie się wpiąć.
Poszedłem łatwiejszą drogą tzn położyłem nowa instalację :)

Co potrzeba do wersji przed liftem :
1. Spryskiwacze - myślałem nad tymi ze skody ale one nie mają dystansów które potrzebne są do prawidłowego montażu a nie chciałem ich samemu dorabiać - więc wybieramy te oryginalne (najlepiej z przewodami) koszt 200 pln na allegro warto prosić sprzedawcę o śruby do nich bo są nietypowe. ÂŚruby można dobrać, ale trzeba mieć wzór (musiałem dobierać 2 i pasowały po obcięciu wkręty meblowe chyba 6/80 ale nie jestem pewien).
2. Jeżeli nie uda sie kupić z przewodami to dokupujemy ok 2,5 m węża ciśnieniowego fi 10 mm, trójnik 10 (12 mm też wejdzie).
3. zawór spiętrzający - ja nie mam ale pewnie dokupię.
4. zbiorniczek końcówka numeru chyba 955 453 - jeżeli macie 4,7 l to wystarczy pompka z uszczelką i wiertło do wywiercenia dziurki - bo kształt zbiornika do xenonu i bez jest taki sam (dla pojemności 4,7 l).
5. Pompka spryskiwaczy ja kupiłem używkę razem z wtyczką i ok 10 cm przewodu (pompka + zbiorniczek na allegro - 60 - 80 pln).
6. Przewody elektryczne 2 żyły ok 1,5 mm2; 2 oczka pod śruby od klem dla + i masy; oprawa i bezpiecznika 5A.
7. I najważniejsze moduł sterujący (przekaźnik zwłoczny) który powoduje, że spryskiwacze wysuwają się po kilku sekundach spryskiwania szyby. 1TR30 regulowane opóźnienie 1-30 sek

Montaż:
1. Najpierw rozbieranie:
Zdejmujemy nadkole prawe, obie lampy (ja swoje wypolerowałem przy okazji), plastikowe osłony chłodnicy (pomiędzy zderzakiem a chłodnicą), można zdjąć też zderzak wtedy będzie łatwiej przykręcić spryskiwacze - ja nie odkręcałem, wykręcamy 3 śruby od zbiorniczka 2 od dołu 1 od góry.
Przy wyjmowaniu zbiorniczka najlepiej wyjąć z niego "pompkę od szyb" po zdjęciu z niej przewodów zrobiły się nieszczelne...
I 30% roboty za nami.

2. Montaż:
- najpierw składamy wszystko na sucho czyli przewody do pompki pompkę do zbiorniczka i na krótko podpinamy się pod kostkę od silniczka od szyb jeżeli działa to lecimy dalej
- odpinamy pompkę przykładamy spryskiwacze do zderzaka układamy przewody i sprawdzamy czy jest ok jeżeli tak to przykładamy spryski w fabryczne miejsca i odmierzamy otwory po czym je wycinamy - tylko ostrożnie, żeby nie zrobić zbyt dużych dziur.
- przykręcamy spryskiwacze i układamy przewody wewnątrz zderzaka
- montujemy pompkę do zbiorniczka tzn jezeli mamy zbiorniczek pod ksenon to ją wkładamy jeżeli nie to wycinamy otwór w fabrycznym miejscu (dotyczy zbiorniczka 4,7 l)
- czas na elektrykę zasilanie (+ i masa) prowadzimy prosto z aku (na + zakładamy bezpiecznik 5A) może w weekend zrobię zdjęcia to pokażę którędy prowadziłem kable po zdjęciu nadkola i zbiorniczka widać świetne miejsce (pod pompą ABS) do montażu modułu
do modułu sygnał sterujący bierzemy z pompki do szyb (z czarnego przewodu), masę z aku dzielimy 1 przewód do pompki od świateł drugi do modułu + z aku do modułu i przez niego do pompki. Montujemy obie pompki do zbiornika i robimy test jeżeli czas od włączenia spryskiwaczy szyb do włączenia spryskiwaczy świateł jest zbyt długi/krótki regulujemy ustawienia przekaźnika zwłocznego i już gotowe :)
- teraz tylko upinamy i układamy przewody i węże i skręcamy wszystko do kupy i gotowe.
Czas montażu myślę, że 4-6 godzin (ja mam wygiętą belkę pod zderzakiem więc zeszło mi dłużej) jeżeli macie wszystkie elementy mnie brakowało trójnika przewodów złączek oprawki bezpiecznika i 2 godziny szukaliśmy ich w obi praktikerach norauto i innych.

Ważne tylko żeby nie wyciąć zbyt mocno zderzaka bo zaślepka może nie zakryć dziury.
Wydaje mi się, że trochę zagmatwałem ale jakby co pytajcie.
Pozdrawiam
M
Było Renault R19 1.8 Baccara,
A6 Avant,
Dołożony xenon, ori spryski, skóra z allroada

Jest Autobus na dopingu Espace 3.5 V6

Awatar użytkownika
Misha
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 14 paź 2008, 13:44
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Misha » 21 lip 2009, 09:44

W związku z pytaniami:

1. Czy miałem zderzak pod spryski? - nie
Zderzaki do wersji przed liftem chyba są przygotowane do montażu sprysków ale tylko ori z takim specjalnym dystansem na rysunku oznaczony cyfrą 3 http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A6/199 ... 7/3351866/
Mają takie dziwne śruby - gwint jest ok 1 cm od początku.
W zderzaku a właściwie w samej nakładce musiałem tylko wyciąć dziury zresztą możesz sprawdzić na macanego czy są dziury na śruby i pomiędzy nimi duży otwór na spryskiwacz.
Myślę że oryginalne zderzaki przed facem wszystkie miały miejsca na spryski.

2. Czy przekaźnik jest ori - no właśnie nie dotychczas jeździłem francuzami i o audi mam średnie pojęcie zwłaszcza o elektryce i modułach komfortu kodowaniu VAGiem itp. więc postanowiłem założyć nie oryginalną elektrykę i uniwersalny przekaźnik jego opis znajdziecie tutaj:
LINK

Myślę, że rozwiązanie takie nie jest mniej fachowe a prostsze w wykonaniu wystarczy minimum zdolności mechanicznych i podstawy obsługi lutownicy. Jeżeli chodzi o to czy w oryginale da się regulować czas to nie wiem może modułem komfortu - gdzieś widziałem takie pytanie na którymś forum musiałbyś poszukać.
Pozdrawiam
M
Załączniki
spryski podkÂładki pod nie i przewody razem z trĂłjnikiem
spryski podkÂładki pod nie i przewody razem z trĂłjnikiem
Było Renault R19 1.8 Baccara,
A6 Avant,
Dołożony xenon, ori spryski, skóra z allroada

Jest Autobus na dopingu Espace 3.5 V6

slawek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 kwie 2009, 10:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: slawek » 14 maja 2010, 16:08

Super opis. Dodam tylko jedna , ale za to bardzo istotna informacje. Otóż spryskiwacze ze skody nie pasyja. sa dłuższe od oryginalnych Audi. Montaż wiąze sie z kilkoma dodatkowymi przeróbkami. Niestety przed zakupem zestawu niewiedzialem ze wyjda takie klocki. Ale ostatecznie dalem rade, i wiem ze kolejny raz bym sie za to nie zabrał :D

servi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 08 gru 2008, 12:04
Lokalizacja: centralna Polska

Post autor: servi » 17 lis 2010, 21:20

Misha pisze:W związku z pytaniami:

1. Czy miałem zderzak pod spryski? - nie
Zderzaki do wersji przed liftem chyba są przygotowane do montażu sprysków ale tylko ori z takim specjalnym dystansem na rysunku .......
Pozdrawiam
M
Panowie a jak jest ze zderzakami po FL :?: mam A6 2002r i też myślę o dołożeniu sprysków- czy po wycięciu miejsca na zaślepki będzie do czego przykręcić prowadnice- jak to sprawdzić np. na macanego :roll:

Awatar użytkownika
Misha
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 14 paź 2008, 13:44
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Misha » 18 lis 2010, 09:54

W C5 po lifcie zaślepki są zlicowane ze skorupą więc podejrzewam, że bez wymiany skorupy się nie uda, szukałem zdjęć w necie i zastanawiam się nad możliwościa montarzu sprysków przedliftowych do wersji po lifcie...
Musiałbyś sprawdzić czy są miejsca do ich przykręcenia, szukałem zdjęć w necie i nigdzie nie znalazłem dobrej jakości więc nie mam pewności, ale dorzucam zdjęcie zderzaka bez sprysków (chyba nie ma mocowań) zdjecie mocowań z wersji przed liftem jest tutaj:link.
Jak sprawdzić - na macanego albo za pomocą lusterka szukać trzeba pod lampą na wysokości kłów (odbojów).
Chociaż zderzak do wersji po FL nie jest aż taki drogi więc może warto się pokusić o spryski w pełni chowane w zderzak bo te zaślepki z wersji 98-01 nie są takie rewelacyjne...

Pozdr
M
Obrazek
Było Renault R19 1.8 Baccara,
A6 Avant,
Dołożony xenon, ori spryski, skóra z allroada

Jest Autobus na dopingu Espace 3.5 V6

servi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 08 gru 2008, 12:04
Lokalizacja: centralna Polska

Post autor: servi » 18 lis 2010, 21:09

Misha,

dzięki bardzo za pomoc, tak też mi się wydawało że będzie problem chociażby z tego powodu że po FL klapki opadają na takie stożkowe wycięcia w zderzaku tzn. mają na czym usiąść żeby zlicować ze zderzakiem...

trzeba zacząć szukać zderzaka i całej reszty... jeszcze raz dziękuję Misha,
;-)

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 17 gru 2011, 19:26

a tak to wygląda podczas montażu,niestety tulejki dorobiłem za krótkie ,musiałem sie ratować podkładkami. <stres> <radocha> a wz zbiorniczku otwór 22mm i na wcisk i pasuje z uszcelka.

Wzbiorniczku zrobiłem otwór frezem o sredn Obrazek Obrazek Obrazek Obrazekicy

Awatar użytkownika
Campao
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 15 mar 2010, 12:59
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Campao » 06 maja 2012, 14:13

witam wszystkich
koledzy mam pytanie oraz mały problem ,mianowicie gdyż zamontowałem spryskiwacze lamp do mojej a6 c5 98 rok wszytko podobnie jak wyzej ,zamiast przekaznika podłączyłem chwilowo do spryskiwaczy (pompki )szyby przedniej i mam taki problem ,jak spryskuje szybę wyskakują mi spryski ale jest tak ze jeden słabiej spryskuje niż ten 2 tzn prawy spryskuje mocniej natomiast lewy słabiej albo czasem jeden pryska a drugi nie ...
Nie wiem czy to zalezy od podłączenia ??czy trzeba dołożyć np zawór spiętrzający czy trzeba zrobic takie łączenie przewodów jak u kolegi Misha = "678421433.jpeg
spryski podkładki pod nie i przewody razem z trójnikiem"Obrazek Obrazek

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 06 maja 2012, 14:17

musi byc załozony zawor spietrzajacy <okok>

[ Dodano: 2012-05-06, 14:19 ]
a własnie ,musi byc dołaczona druga pompka do spryskow koniecznie

Awatar użytkownika
Campao
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 15 mar 2010, 12:59
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Campao » 06 maja 2012, 14:33

pompka jest założona do spryskow lamp! dodam ze na spryskach sa takie okragle gumeczki nizej dyszy nie wiem od czego to jest ale jak ściągnę jedna to sie poprawia pryskanie sprysku natomiast jak zaloze obie to jedno pryska a drugie słabiej lub wcale ,,,a coz mi da ten zawor ?? jaki by byl koszt takiego zaworka ... ??

Dżaga_Nike
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 09 lut 2012, 18:59
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Dżaga_Nike » 28 sie 2013, 21:19

Cześć.

Chciałbym troszkę odświeżyć temat, a mianowicie zabieram się do założenia sprysków w zderzak przed liftowy i mam prośbę czy ktoś może mi potwierdzić numer fabryczny pompki spryskiwacza i nakładki pod niego na zderzak bo w etce są dwa rodzaje i nie wiem który kupić. z tego co wnioskuję z wcześniejszych postów przed liftem powinien być taki numer 4Z7 955 979? i nakładka do tego 4B0 955 276? i czy ktoś z Was wycinał otwór od spodu w fabrycznych miejscach, czy musi być to w miarę dokładnie zrobione za pomocą jakiegoś szablonu od góry by dysza się swobodnie wysuwała??

Dzięki za pomoc
Ride Or Die

Awatar użytkownika
Misha
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 14 paź 2008, 13:44
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Misha » 29 sie 2013, 08:39

Numerów niestety nie pamiętam, ale do a6 przed liftem był jeden rodzaj spryskiwaczy i pompki różnica może być we wtyczce ale to nie problem bo wtyczkę i tak musisz kupić.. o cięcie zderzaka to ja robiłem to na oko.. no i po śladach od spodu... ale i tak przy wycinaniu musisz mieć spryskiwacz i zaślepkę żeby nie wyciąć za dużo...
same pompki są do skody na allegro numerów nie pamiętam ale pasują, tylko trzeba wtyczkę zdobyć...
pozdr
M

wysłane z SONY XPERIA
Było Renault R19 1.8 Baccara,
A6 Avant,
Dołożony xenon, ori spryski, skóra z allroada

Jest Autobus na dopingu Espace 3.5 V6

Dżaga_Nike
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 09 lut 2012, 18:59
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Dżaga_Nike » 06 wrz 2013, 11:17

Kolego, a mógłbyś chociaż podpowiedzieć jakiego wymiaru mają być te dystanse, jeśli oczywiście pamiętasz eszczeby miało to u mnie ręce i nogi. Dzięki
Ride Or Die

Awatar użytkownika
Misha
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 14 paź 2008, 13:44
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Misha » 06 wrz 2013, 21:06

oj niestety nie podpowiem bo już nie mam A6 ze względu na powiększenie rodziny jeżdżę renault espace 3.5 v6 i powiem że w osiągach (poza zakrętami) nie ustępuje a6 2.4 a nawet powyżej 120 jest szybszy i cichszy... Szkoda że audi nie robi vanów bo sharan nie ma szans pod względem ciszy i komfortu...
co do podkładek to łatwo zmierzyć jeżeli masz spryski i zaślepki,.. odległość między mocowaniem spryskiwacza o spodem zaślepki - grubość skorupy i już gotowe
pozdrawiam
M
Było Renault R19 1.8 Baccara,
A6 Avant,
Dołożony xenon, ori spryski, skóra z allroada

Jest Autobus na dopingu Espace 3.5 V6

Awatar użytkownika
Bunia_83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 124
Rejestracja: 18 cze 2009, 23:51
Lokalizacja: ŻORY/RUGBY UK

Post autor: Bunia_83 » 15 wrz 2013, 18:32

Dżaga_Nike pisze:Kolego, a mógłbyś chociaż podpowiedzieć jakiego wymiaru mają być te dystanse, jeśli oczywiście pamiętasz eszczeby miało to u mnie ręce i nogi. Dzięki
we wtorek przyjda mi spryski z dystansami to ci zmierze jak jeszcze potrzeba

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl