Korekta przejechanych kilometrów w zegarach Audi C4 z licznikiem analogowym.
1. Demontujemy zegary w całości z deski rozdzielczej - instrukcję znajdziesz tu http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?p=1192596
2. Odłączamy dodatkowe zegary podważając cieniutkim śrubokrętem blokadę i delikatnie ciągniemy wtyczkę.
3. Odkręcamy małą płytkę - dwa wkręty.
4. Zabieramy się za rozkręcanie białej obudowy. Najpierw musimy wykręcić śruby trzymające biały plastik z płytą głowną. Lekko podważamy miejsce oznaczone strzałką od strony połączeń pinów i obudowa powinna nam ładnie zejść
5. Po zdjęciu białej obudowy odkręcamy wkręty oznaczone czerwonym kółkiem.
6. Oddzielamy zegary od obudowy - podziwiamy wspaniałą konstrukcję sącząc piwko

7. Odwracamy znowu zegary i odkręcamy 4 wkręty trzymające prędkościomierz.
8. Teraz łatwo powinniśmy wyciągnąć moduł prędkościomierza z reszty zegarów, uważając, żeby nie uszkodzić czteropinowego złącza.
9. Wypinamy przycisk resetujący mały licznik kilometrów - wystarczy delikatnie pociągnąć go do góry.
10. Cieniutkim śrubokrętem odkręcamy dwa czarne wkręty trzymające tarczę.
11. Wyciągamy resztę przycisku resetującego kilometry na małym liczniku. Wystarczy w zasadzie go lekko przekręcić i powinien wyjść w całości.
12. Teraz czeka nas demontaż wskazówki - powiem szczerze, że to było najbardziej czasochłonne, gdyż łatwo coś uszkodzić. Po zdjęciu przycisku jw. należy kręcić wskazówką delikatnie w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara i jednocześnie ciągnąć ją ku górze. Zdjęcie nie powinno zawierać przycisku.
13. Po zdjęciu tarczy ukazuje nam się widok "gołego prędkościomierza". Odkręcamy zaznaczone wkręty.
14. Zdejmujemy górną osłonę.
15. Odkręcamy dwa wkręty po przeciwległych stronach silniczka i oddzielamy płytkę od obudowy. Uwaga na zębatki i przewody zasilające (zostawiamy). Płytka sobie teraz luźno wisi.
16. Podważając cztery (po dwa z każdej strony) plastikowe zaczepy, oddzielamy mechanizm prędkościomierza od licznika kilometrów. Licznik kilometrów mamy jak na dłoni.
17. Teraz najtrudniejsza czynność dla cierpliwych. Musiałem popchnąć licznik o 100.000 km do przodu, więc delikatnym ruchem, łapiąc palcami za kółeczka licznika, przekręciłem go na żądany przebieg tak jak na zdjęciu. Nie wolno robić nic na siłę, jeśli nie idzie, to trzeba spróbować z kółeczkiem obok, w końcu któryś przeskoczy. Nie odpowiadam za zniszczenia typu połamanie zębatek itp.
18. Składamy zegary w odwrotnej kolejności i cieszymy się prawidłowym przebiegem sącząc piwko.
Jakby coś nie banglało to zrobiłem w PDF:
www.aleksanderjastrzab.com/audic4/licznikaudic4.pdf