Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C4 ALL] Korekta licznika kilometrów, demontaż zegarów FOTO.

Warsztat
alexhawk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 05 gru 2009, 00:08
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

[C4 ALL] Korekta licznika kilometrów, demontaż zegarów FOTO.

Post autor: alexhawk » 17 lut 2010, 16:22

To mój pierwszy poradnik, więc wybaczcie za wszelkie błędy.

Korekta przejechanych kilometrów w zegarach Audi C4 z licznikiem analogowym.

1. Demontujemy zegary w całości z deski rozdzielczej - instrukcję znajdziesz tu http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?p=1192596

2. Odłączamy dodatkowe zegary podważając cieniutkim śrubokrętem blokadę i delikatnie ciągniemy wtyczkę.

Obrazek

3. Odkręcamy małą płytkę - dwa wkręty.

Obrazek

4. Zabieramy się za rozkręcanie białej obudowy. Najpierw musimy wykręcić śruby trzymające biały plastik z płytą głowną. Lekko podważamy miejsce oznaczone strzałką od strony połączeń pinów i obudowa powinna nam ładnie zejść

Obrazek

5. Po zdjęciu białej obudowy odkręcamy wkręty oznaczone czerwonym kółkiem.

Obrazek

Obrazek

6. Oddzielamy zegary od obudowy - podziwiamy wspaniałą konstrukcję sącząc piwko :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

7. Odwracamy znowu zegary i odkręcamy 4 wkręty trzymające prędkościomierz.

Obrazek

8. Teraz łatwo powinniśmy wyciągnąć moduł prędkościomierza z reszty zegarów, uważając, żeby nie uszkodzić czteropinowego złącza.

Obrazek

Obrazek

9. Wypinamy przycisk resetujący mały licznik kilometrów - wystarczy delikatnie pociągnąć go do góry.

Obrazek

Obrazek

10. Cieniutkim śrubokrętem odkręcamy dwa czarne wkręty trzymające tarczę.

Obrazek

11. Wyciągamy resztę przycisku resetującego kilometry na małym liczniku. Wystarczy w zasadzie go lekko przekręcić i powinien wyjść w całości.

Obrazek

12. Teraz czeka nas demontaż wskazówki - powiem szczerze, że to było najbardziej czasochłonne, gdyż łatwo coś uszkodzić. Po zdjęciu przycisku jw. należy kręcić wskazówką delikatnie w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara i jednocześnie ciągnąć ją ku górze. Zdjęcie nie powinno zawierać przycisku.

Obrazek

13. Po zdjęciu tarczy ukazuje nam się widok "gołego prędkościomierza". Odkręcamy zaznaczone wkręty.

Obrazek

14. Zdejmujemy górną osłonę.

Obrazek

15. Odkręcamy dwa wkręty po przeciwległych stronach silniczka i oddzielamy płytkę od obudowy. Uwaga na zębatki i przewody zasilające (zostawiamy). Płytka sobie teraz luźno wisi.

Obrazek

Obrazek

16. Podważając cztery (po dwa z każdej strony) plastikowe zaczepy, oddzielamy mechanizm prędkościomierza od licznika kilometrów. Licznik kilometrów mamy jak na dłoni.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

17. Teraz najtrudniejsza czynność dla cierpliwych. Musiałem popchnąć licznik o 100.000 km do przodu, więc delikatnym ruchem, łapiąc palcami za kółeczka licznika, przekręciłem go na żądany przebieg tak jak na zdjęciu. Nie wolno robić nic na siłę, jeśli nie idzie, to trzeba spróbować z kółeczkiem obok, w końcu któryś przeskoczy. Nie odpowiadam za zniszczenia typu połamanie zębatek itp.

Obrazek

18. Składamy zegary w odwrotnej kolejności i cieszymy się prawidłowym przebiegem sącząc piwko.

Jakby coś nie banglało to zrobiłem w PDF:
www.aleksanderjastrzab.com/audic4/licznikaudic4.pdf
było: Audi 90 B3 '89 motor 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 motor 2.6 v6 150KM code: ABC

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1997
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 17 lut 2010, 18:48

alexhawk pisze:Musiałem popchnąć licznik o 100.000 km do przodu
"moze" i TY zrobiles to do przodu... a inni rozbiore zeby pchnac do tylu. wszystko fajnie opisane... ale nie popieram "krecenia" licznikow!! :evil:

P.S. po co do przodu?
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

alexhawk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 05 gru 2009, 00:08
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: alexhawk » 17 lut 2010, 23:47

bo zmieniam zegary na szerokie z BC/AC. Ja również nie popieram, ale oszustom i tak taki poradnik nie potrzebny. Pozdr!
było: Audi 90 B3 '89 motor 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 motor 2.6 v6 150KM code: ABC

pet1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 04 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: mysłowice

Post autor: pet1 » 18 lut 2010, 22:03

świetne story- tylko ja za takie oszustwa to....
I życzę ci następnego samochodu z magicznym przebiegiem 180k( rzeczywisty 400k)
350 tyś bez awarii- tylko w audi

alexhawk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 05 gru 2009, 00:08
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: alexhawk » 18 lut 2010, 23:16

kolego faktyczny przebieg mojego auta to 290000 (udokumentowany), a licznik kupiłem 100000 niżej, więc musiałem popchnąć do przodu... pozdrawiam!
było: Audi 90 B3 '89 motor 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 motor 2.6 v6 150KM code: ABC

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 20 lut 2010, 06:52

Dobry poradnik!
Kolego powiedz mi skąd dorwałeś 7zegarów do 100 w TDI? ;)
Czy da sie np kupić z benzyny i przełożyć główne zegary ze starego? Da się jakoś pokombinować ? ;)
W zwykłym liczniku są doprowadzone sygnały do dodatkowych zegarów? A co z BC i AC? ;)
Czy może z a6 przekładać tylko zmienić prędkościomierz na analog?

alexhawk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 05 gru 2009, 00:08
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: alexhawk » 20 lut 2010, 12:20

Dziękował :mrgreen:
Kolego zegary są najprawdopodobniej z 100 C4 2.8 V6, nie wiem skąd sugestia, że to z TDI?
główne zegary da się przekładać jeśli to jest licznik od 100 C4, a nie od A6 C4, czyli modułowa budowa jest w zegarach z analogowym licznikiem kilometrów, takim jak w moim poradniku.
BC da się podłączyć, trzeba wyprowadzić wiązkę z odpowiednich kostek - jest poradnik na necie. Do tego dochodzi jeszcze zmiana manetki na tą ze sterowaniem BC.
AC nie przeszkadza podobno, nawet jak nie podłączony.
Z tego co wiem obudowa modułowa była tylko w tych licznikach z analogowym licznikiem kilometrów (od C4), licznik od A6 już takiej budowy nie ma i nic nie przełożysz....
było: Audi 90 B3 '89 motor 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 motor 2.6 v6 150KM code: ABC

GP Jumbo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 18 lut 2010, 19:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: GP Jumbo » 20 lut 2010, 12:48

Cześć.Hincó-da się prawie wszystko.Nie dalej jak dziś rano przekładałem zegary od A6 2.6 czy tez 2.8 do 2.5 tdi.Jeśli ktoś ma wątpliwości proszę zapytać Kamyka z AKP.U niego w samochodzie zostały wymienione

Awatar użytkownika
manieksoma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 15 lis 2009, 17:01
Lokalizacja: wyszków

Post autor: manieksoma » 30 sty 2011, 15:16

alexhawk dzięki wielkie. już od dawna zamierzałem rozebrać swój licznik żeby go przeczyścić bo od pół roku nie bije km. teraz już wiem jak to zrobić.

Awatar użytkownika
Loud-s
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 12 gru 2007, 22:32
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: Loud-s » 14 mar 2011, 15:49

do mankasoma
udało ci sie ruszyć licznik km?
u mnie też sie taki sam problem pojawił.podejrzewam że to wynik nieudolnego cofnięcia licznika.
daj znać czy ci sie udało czy nie
stara ale jara

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga