[C4 ALL] Korekta licznika kilometrów, demontaż zegarów FOTO.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 05 gru 2009, 00:08
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
[C4 ALL] Korekta licznika kilometrów, demontaż zegarów FOTO.
To mój pierwszy poradnik, więc wybaczcie za wszelkie błędy.
Korekta przejechanych kilometrów w zegarach Audi C4 z licznikiem analogowym.
1. Demontujemy zegary w całości z deski rozdzielczej - instrukcję znajdziesz tu http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?p=1192596
2. Odłączamy dodatkowe zegary podważając cieniutkim śrubokrętem blokadę i delikatnie ciągniemy wtyczkę.
3. Odkręcamy małą płytkę - dwa wkręty.
4. Zabieramy się za rozkręcanie białej obudowy. Najpierw musimy wykręcić śruby trzymające biały plastik z płytą głowną. Lekko podważamy miejsce oznaczone strzałką od strony połączeń pinów i obudowa powinna nam ładnie zejść
5. Po zdjęciu białej obudowy odkręcamy wkręty oznaczone czerwonym kółkiem.
6. Oddzielamy zegary od obudowy - podziwiamy wspaniałą konstrukcję sącząc piwko
7. Odwracamy znowu zegary i odkręcamy 4 wkręty trzymające prędkościomierz.
8. Teraz łatwo powinniśmy wyciągnąć moduł prędkościomierza z reszty zegarów, uważając, żeby nie uszkodzić czteropinowego złącza.
9. Wypinamy przycisk resetujący mały licznik kilometrów - wystarczy delikatnie pociągnąć go do góry.
10. Cieniutkim śrubokrętem odkręcamy dwa czarne wkręty trzymające tarczę.
11. Wyciągamy resztę przycisku resetującego kilometry na małym liczniku. Wystarczy w zasadzie go lekko przekręcić i powinien wyjść w całości.
12. Teraz czeka nas demontaż wskazówki - powiem szczerze, że to było najbardziej czasochłonne, gdyż łatwo coś uszkodzić. Po zdjęciu przycisku jw. należy kręcić wskazówką delikatnie w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara i jednocześnie ciągnąć ją ku górze. Zdjęcie nie powinno zawierać przycisku.
13. Po zdjęciu tarczy ukazuje nam się widok "gołego prędkościomierza". Odkręcamy zaznaczone wkręty.
14. Zdejmujemy górną osłonę.
15. Odkręcamy dwa wkręty po przeciwległych stronach silniczka i oddzielamy płytkę od obudowy. Uwaga na zębatki i przewody zasilające (zostawiamy). Płytka sobie teraz luźno wisi.
16. Podważając cztery (po dwa z każdej strony) plastikowe zaczepy, oddzielamy mechanizm prędkościomierza od licznika kilometrów. Licznik kilometrów mamy jak na dłoni.
17. Teraz najtrudniejsza czynność dla cierpliwych. Musiałem popchnąć licznik o 100.000 km do przodu, więc delikatnym ruchem, łapiąc palcami za kółeczka licznika, przekręciłem go na żądany przebieg tak jak na zdjęciu. Nie wolno robić nic na siłę, jeśli nie idzie, to trzeba spróbować z kółeczkiem obok, w końcu któryś przeskoczy. Nie odpowiadam za zniszczenia typu połamanie zębatek itp.
18. Składamy zegary w odwrotnej kolejności i cieszymy się prawidłowym przebiegem sącząc piwko.
Jakby coś nie banglało to zrobiłem w PDF:
www.aleksanderjastrzab.com/audic4/licznikaudic4.pdf
Korekta przejechanych kilometrów w zegarach Audi C4 z licznikiem analogowym.
1. Demontujemy zegary w całości z deski rozdzielczej - instrukcję znajdziesz tu http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?p=1192596
2. Odłączamy dodatkowe zegary podważając cieniutkim śrubokrętem blokadę i delikatnie ciągniemy wtyczkę.
3. Odkręcamy małą płytkę - dwa wkręty.
4. Zabieramy się za rozkręcanie białej obudowy. Najpierw musimy wykręcić śruby trzymające biały plastik z płytą głowną. Lekko podważamy miejsce oznaczone strzałką od strony połączeń pinów i obudowa powinna nam ładnie zejść
5. Po zdjęciu białej obudowy odkręcamy wkręty oznaczone czerwonym kółkiem.
6. Oddzielamy zegary od obudowy - podziwiamy wspaniałą konstrukcję sącząc piwko
7. Odwracamy znowu zegary i odkręcamy 4 wkręty trzymające prędkościomierz.
8. Teraz łatwo powinniśmy wyciągnąć moduł prędkościomierza z reszty zegarów, uważając, żeby nie uszkodzić czteropinowego złącza.
9. Wypinamy przycisk resetujący mały licznik kilometrów - wystarczy delikatnie pociągnąć go do góry.
10. Cieniutkim śrubokrętem odkręcamy dwa czarne wkręty trzymające tarczę.
11. Wyciągamy resztę przycisku resetującego kilometry na małym liczniku. Wystarczy w zasadzie go lekko przekręcić i powinien wyjść w całości.
12. Teraz czeka nas demontaż wskazówki - powiem szczerze, że to było najbardziej czasochłonne, gdyż łatwo coś uszkodzić. Po zdjęciu przycisku jw. należy kręcić wskazówką delikatnie w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara i jednocześnie ciągnąć ją ku górze. Zdjęcie nie powinno zawierać przycisku.
13. Po zdjęciu tarczy ukazuje nam się widok "gołego prędkościomierza". Odkręcamy zaznaczone wkręty.
14. Zdejmujemy górną osłonę.
15. Odkręcamy dwa wkręty po przeciwległych stronach silniczka i oddzielamy płytkę od obudowy. Uwaga na zębatki i przewody zasilające (zostawiamy). Płytka sobie teraz luźno wisi.
16. Podważając cztery (po dwa z każdej strony) plastikowe zaczepy, oddzielamy mechanizm prędkościomierza od licznika kilometrów. Licznik kilometrów mamy jak na dłoni.
17. Teraz najtrudniejsza czynność dla cierpliwych. Musiałem popchnąć licznik o 100.000 km do przodu, więc delikatnym ruchem, łapiąc palcami za kółeczka licznika, przekręciłem go na żądany przebieg tak jak na zdjęciu. Nie wolno robić nic na siłę, jeśli nie idzie, to trzeba spróbować z kółeczkiem obok, w końcu któryś przeskoczy. Nie odpowiadam za zniszczenia typu połamanie zębatek itp.
18. Składamy zegary w odwrotnej kolejności i cieszymy się prawidłowym przebiegem sącząc piwko.
Jakby coś nie banglało to zrobiłem w PDF:
www.aleksanderjastrzab.com/audic4/licznikaudic4.pdf
było: Audi 90 B3 '89 motor 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 motor 2.6 v6 150KM code: ABC
jest: Audi 100 C4 Avant '92 motor 2.6 v6 150KM code: ABC
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Dobry poradnik!
Kolego powiedz mi skąd dorwałeś 7zegarów do 100 w TDI?
Czy da sie np kupić z benzyny i przełożyć główne zegary ze starego? Da się jakoś pokombinować ?
W zwykłym liczniku są doprowadzone sygnały do dodatkowych zegarów? A co z BC i AC?
Czy może z a6 przekładać tylko zmienić prędkościomierz na analog?
Kolego powiedz mi skąd dorwałeś 7zegarów do 100 w TDI?
Czy da sie np kupić z benzyny i przełożyć główne zegary ze starego? Da się jakoś pokombinować ?
W zwykłym liczniku są doprowadzone sygnały do dodatkowych zegarów? A co z BC i AC?
Czy może z a6 przekładać tylko zmienić prędkościomierz na analog?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 05 gru 2009, 00:08
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Dziękował :mrgreen:
Kolego zegary są najprawdopodobniej z 100 C4 2.8 V6, nie wiem skąd sugestia, że to z TDI?
główne zegary da się przekładać jeśli to jest licznik od 100 C4, a nie od A6 C4, czyli modułowa budowa jest w zegarach z analogowym licznikiem kilometrów, takim jak w moim poradniku.
BC da się podłączyć, trzeba wyprowadzić wiązkę z odpowiednich kostek - jest poradnik na necie. Do tego dochodzi jeszcze zmiana manetki na tą ze sterowaniem BC.
AC nie przeszkadza podobno, nawet jak nie podłączony.
Z tego co wiem obudowa modułowa była tylko w tych licznikach z analogowym licznikiem kilometrów (od C4), licznik od A6 już takiej budowy nie ma i nic nie przełożysz....
Kolego zegary są najprawdopodobniej z 100 C4 2.8 V6, nie wiem skąd sugestia, że to z TDI?
główne zegary da się przekładać jeśli to jest licznik od 100 C4, a nie od A6 C4, czyli modułowa budowa jest w zegarach z analogowym licznikiem kilometrów, takim jak w moim poradniku.
BC da się podłączyć, trzeba wyprowadzić wiązkę z odpowiednich kostek - jest poradnik na necie. Do tego dochodzi jeszcze zmiana manetki na tą ze sterowaniem BC.
AC nie przeszkadza podobno, nawet jak nie podłączony.
Z tego co wiem obudowa modułowa była tylko w tych licznikach z analogowym licznikiem kilometrów (od C4), licznik od A6 już takiej budowy nie ma i nic nie przełożysz....
było: Audi 90 B3 '89 motor 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 motor 2.6 v6 150KM code: ABC
jest: Audi 100 C4 Avant '92 motor 2.6 v6 150KM code: ABC
Cześć.Hincó-da się prawie wszystko.Nie dalej jak dziś rano przekładałem zegary od A6 2.6 czy tez 2.8 do 2.5 tdi.Jeśli ktoś ma wątpliwości proszę zapytać Kamyka z AKP.U niego w samochodzie zostały wymienione
DżiPi
Piszę poprawnie po polsku.
Piszę poprawnie po polsku.
- manieksoma
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 60
- Rejestracja: 15 lis 2009, 17:01
- Lokalizacja: wyszków
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga