Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AUDI A6 C6] Wymiana plynu wspomagania

Układ kierowniczy
Awatar użytkownika
damciu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 gru 2013, 14:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: damciu » 06 sie 2014, 17:04

Zwróćcie tylko uwagę co lejecie. Jeżeli na zbiorniczku macie napisane G002000 (only mineral) - nie sugerujcie się tym. G002000 już dawno nie jest produkowany. Zastąpił go G004000 (olej syntetyczny). Zamiennik FEBI 6161.

Ja początkowo myślałem że zamiennikiem mojego G002000 jest Febi 6162. NIC BARDZIEJ MYLNEGO!!! Po regeneracji pompy zalałem FEBI 6162 (zielony minerał) i dalej wyło. Myślałem że to wina maglownicy. Zregenerowałem i ją. Dalej wyło! Szlag mnie trafiał. Dopiero niedawno wpadłem na posty gdzie ludzie lali FEBI 6162 i padały im nowe pompy. Dało to trochę do myślenia. Zwłaszcza że po krótkich trasach ten zielony minerał stawał się syficzny, (nie wytrzymywał i się palił) a przy upałach i gorącym silniku kierownica stawiała jeszcze większy opór niż na zimnym.
Trafiłem między innymi na to:

http://forum.octaviaclub.pl/printview.p ... 467fea749f

Zalałem FEBI 6161 (zielony syntetyk). Wycie zniknęło jak ręką odjął. Układ kierowniczy pracuje o wiele kulturalniej, a w upały i przy gorącym silniku nie ma objawów ciężkiej pracy.

Jeżeli na zbiorniczku pisze wam G002000 to zamiennik lejcie FEBI 6161 !!! (zielony syntetyk)


POWODZENIA <okok>
jeżdżę: staram się oszczędnie ...ale mi nie wychodzi

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 17 gru 2014, 16:29

Heja.
Ma ktoś mały poradnik jak wymienić ten olej wspomagania?Nie ma sznas na wyjęcie zbiorniczka do góry...Może da się jakoś sitko wyciągnąć-wtedy tylko strzykawa z wężykiem i cały płytn wyssać i zalać świeżynką...Tylko jak to nieszczęsne sitko wyciągnąć....?
HELP!!!

Awatar użytkownika
damciu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 gru 2013, 14:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: damciu » 17 gru 2014, 20:07

Odpinasz przewód powrotny do zbiorniczka i przedłużasz go innym tak żeby zlewać nim zużyty płyn do jakiejś miski. Króciec ze zbiorniczka zaślepiasz. Unosisz przód samochodu, bierzesz drugą osobę i ona kręci Ci w jedną i w drugą aż do oporu i tak w koło Macieju... Zobaczysz że stary płyn będzie uciekał przedłużonym wężem do miski ale zalewaj zbiorniczek wyrównawczy cięgle świeżym płynem. Jak już z węża który przedłużyłeś (najlepiej przeźroczysty) będzie leciał świeży płyn to masz znakomitą większość płynu wymienioną. Poskładaj wszystko do kupy po czym dalej druga osoba niech kręci kierownicą prawo - lewo. Ty obserwuj czy w zbiorniczku nie pojawiają się bąbelki. Jak tak to druga osoba kręci aż znikną. Potem odpalasz silnik (przód auta dalej uniesiony) i to samo: kierownica prawo - lewo aż do całkowitego odpowietrzenia. Powodzonka
jeżdżę: staram się oszczędnie ...ale mi nie wychodzi

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 17 gru 2014, 20:37

Dzięki za szybką odpowiedź:)
Widzę,że kolega ma C5-tam jest o wiele więcej miejsca.W C6 to jakaś masakra -praktycznie brak miejsca na ruchy....
Napisz mi pliz ,który wężyk jest powrotny....
Obrazek

Awatar użytkownika
damciu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 gru 2013, 14:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: damciu » 17 gru 2014, 22:46

zwykle cieńszy przewód jest powrotnym.
jeżdżę: staram się oszczędnie ...ale mi nie wychodzi

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 17 gru 2014, 23:08

Czyli ten po prawej ale pewności brak....?

Awatar użytkownika
damciu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 gru 2013, 14:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: damciu » 18 gru 2014, 09:40

Nie wiem jak jest w C6. U siebie w C5 powrotny jest przewodem cieńszym. Podejrzewam że u Ciebie będzie podobnie. Zwykle elementy zasysające są większe niż wylotowe (powrotne). Zawory zasysające w głowicy też mają większą średnicę niż wylotowe ;-)
jeżdżę: staram się oszczędnie ...ale mi nie wychodzi

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 18 gru 2014, 10:30

Przewód zwrotny cieńszy (po lewej), przewód ssący grubszy (po prawej). Chociaż na zdjęciach wygląda jak by było różnie, tzn raz cieńszy z lewej raz z prawej... .

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 18 gru 2014, 11:40

Reasumując Panowie-przewód zwrotny to ten z dwoma metalowymi opaskami widocznymi na zdjęciu...?Dzizys!!
Matys,orientujesz się czy da się wyciągnąć sitko ze zbiorniczka wspomagania...?

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 18 gru 2014, 12:10

O ile mi wiadomo to sitka nie wyciągniesz. Trzeba wywalać cały zbiorniczek i wtedy ewentualnie mycie tego sitka.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 18 gru 2014, 12:13

NastyMosquito pisze:Widzę,że kolega ma C5-tam jest o wiele więcej miejsca.W C6 to jakaś masakra -praktycznie brak miejsca na ruchy....
Jak chcesz to podrzucę foty ile miejsca jest w 2.7T <okok>

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 18 gru 2014, 12:35

metyoo
Dawaj dawaj ;p
Pod tym linkiem są bebechy A8.Wiadomo,w tej gablocie więcej miejsca w środku a i pod maską też lepiej niż u nas:
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... flush.html
A tak przy okazji-literek mi starczy na wymianę bo mam tylko tyle.....?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 18 gru 2014, 13:32

Obrazek
Uważasz, że można pod maską maratony organizować?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 18 gru 2014, 14:00

NastyMosquito pisze:A tak przy okazji-literek mi starczy na wymianę bo mam tylko tyle.....?
Z doswiadczeń w A6C5 wyszło mi ze 1 litr to trochę mało. Robiłem wymiane sobotnim popołudniem, miałem też tylko 1 litr. Ostatni wylatujący płyn był w SPAM do poczatkowego jak niebo a ziemia :)
Ale jednak widać było jeszcze jakieś akcenty ciemnych zabarwień. Nie miałem wtedy więcej płynu wiec tak zostało, jak na razie 2 lata spokój :>
Podejrzewam, że w A6C6 pojemnośc układu podobna to i podobnie bedzie :)
Części samochodowe online - Motostacja pl

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 18 gru 2014, 17:34

metyoo,
Maratony to nieeee ale troszkę więcej miejsca by nie zaszkodziło ;p
Wymiana przedich DRL'ów to też wyzwanie <rotfl>
Dziękuję Panowie za pomocne dłonie <okok>
Wesołych Świąt <?nieg> <?nieg> <?nieg>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga