[ A6 C6] Wypalanie DPF
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
Miałeś komunikat na desce, że pełny DPF? Mam już spory przebieg i nie zwracam na niego uwagi .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 385
- Rejestracja: 27 sty 2017, 11:44
- Imię: marek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ketrzyn
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
Nie miałem komunikatu. Za tydzień jadę go wyczyścić . Zobaczymy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 385
- Rejestracja: 27 sty 2017, 11:44
- Imię: marek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ketrzyn
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
Hej . Dpf wyczyszczony. Był trochę zawalony. Pytanie moje to takie że w grupie 107.3 mam 31.5 , nie powinno być więcej?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 385
- Rejestracja: 27 sty 2017, 11:44
- Imię: marek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ketrzyn
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
Wyczyszczony i dalej kiszka. Dzisiaj rozpoczęła się procedura wypalania przy 29 jednostkach i zaczęły iść w dół szybko do 25 i stanęło w miejscu, znowu szybko w dół i później znowu w miejscu. Zrobiłem 50 km i zaszło tylko do 16 . Temperatura rzędu 530 do 570 , wcześniej było ponad 600 i wypalał mi do 7 jednostek na dystansie 30 km .co jest nie tak ? Pomóżcie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 385
- Rejestracja: 27 sty 2017, 11:44
- Imię: marek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ketrzyn
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
Podpowie ktoś co jest nie tak ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 391
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.0 580KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
Czyściłeś DPF zdemontowany na maszynie? Jeśli tak to czy wyzerowałeś go w sterowniku?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 385
- Rejestracja: 27 sty 2017, 11:44
- Imię: marek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ketrzyn
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
tak na maszynie , wyzerowane . ale przed czyszczeniem bylo to samo, 530-550 stopni tylko i jednostki nie spadaly a gdy bylo ponad 600 jednostki spadaly , moze czujnik roznicy cisnien?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
A nie grzebał ktoś w sterowniku silnika? Jakiś tuner?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 385
- Rejestracja: 27 sty 2017, 11:44
- Imię: marek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ketrzyn
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
2 lata temu moc podnosiłem ale przez ten czas normalnie wypalał
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 07 mar 2021, 13:49
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kielce
Re:
Witam. Dzisiaj pierwsza próba serwisowa wypalenia DPF zakonczona sukcesem. Procedura rozpoczecia jest bardzo dokladnie rozpisana. U mnie uruchomila sie za pierwszym razem, wymagane bylo nacisniecie hamulca i puszczenie nastepnie delikane dociskanie pedalu gazu i procedura sie rozpoczęła nastepnie gaz puscilem a procedura twala dalej. Caly proces trwal 38 minut. Poczym wyskoczyl komunikat "KONIEC SYSTEM OK" Po calym zabiegu zresetowalem czujnik różnicy cisnień i wyzerowalem DPF Wypalalem DPF poniewaz od dluzszego czasu coraz czesciej sie wypalal ale parametry cisnienia i temperatur wydawaly sie w normie. Zdecydowalem ze wymontuje DPF i zawioze na czyszczenie. Zawiozlem do jednej z lepszych firm w miescie i niby go wyczyścili dostalem nawet paragon, ale filtr mial jeszcze oznaki sadzy "na rurze" po stronie dolotowej -Pan stwierdził ze wszystkie tak wygladaja po myciu ( wydaje mi sie ze nie myli go wcale). Dpf w srodku od strony dolotowej i wylotowej wygladal tak samo przed jak po czyszczeniu. Po zamontowaniu okazalo sie ze cisnienie roznicowe jest takie samo jak przed czyszczeniem (19mbar) na postoju (czujnik jest nowy ma 2 tygodnie - byl resetowany) a sadza obliczona w kolumnie 104-3 na poziomie 16mat1324 pisze: ↑15 sie 2016, 22:46W wersjach poliftowych kod serwisowy to 27971. Niestety, ale samo wpisanie kodu nie rozpocznie procedury. Należy wejść w nastawy podstawowe i wybrać grupę 226 albo wybrać opcję wypalania serwisowego nieco niżej (zależy od wersji VCDSa). Po tym trzeba wykonywać polecenia programu, np. naciśnij pedał hamulca, puść pedał hamulca, naciśnij pedał gazu itp. Jeśli wszystko zostanie wykonane poprawnie, to zacznie palić się kontrolka świec żarowych i obroty zaczną się podnosić. Następnie trzeba czekać na zakończenie się sukcesem procedury wypalania. Oczywiście samochód przed rozpoczęciem wypalania musi być rozgrzany (min. 80*C płyn chłodzący). Mniej więcej tak wygląda procedura wypalania (pod koniec filmiku): proces wypalania. Często wyskakuje błąd (widoczny na filmie). Trzeba wtedy wyłączyć VCDSa i próbować ponownie. Czasami trzeba nacisnąć gaz i dopiero potem uruchamiać grupę 226. Ogólnie musisz trochę pokombinować.
Dzisiaj po regeneracji serwisowej cisnienie roznicowe wynosi 6mbar, sadza obliczona 2, reszta parametrow po wyzerowaniu 0.
Dziekuje mat1324 za dokladne wyjasnienie jak wlaczyc ta procedure.
Dam znac jak sie teraz bedzie zachowywal DPF
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 19 lut 2023, 22:50
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
Pamiętaj, że takie wymuszone wypalanie nie usuwa popiołu z filtra a jedynie sadzę. Tylko czyszczenie wodne jest w stanie przywrócić filtr do dobrej kondycji.
Pojeździsz to napisz co ile się teraz wypala w mieście a ile było przed oddaniem do rzekomego czyszczenia.
Pojeździsz to napisz co ile się teraz wypala w mieście a ile było przed oddaniem do rzekomego czyszczenia.
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: Re:
Nie otrzymałeś wydruku z danymi określającymi różnicę ciśnienia przed i po czyszczeniu filtra ?MarcinMatrix pisze: ↑28 lis 2023, 11:08Zawiozlem do jednej z lepszych firm w miescie i niby go wyczyścili dostalem nawet paragon, ale filtr mial jeszcze oznaki sadzy "na rurze" po stronie dolotowej -Pan stwierdził ze wszystkie tak wygladaja po myciu ( wydaje mi sie ze nie myli go wcale). Dpf w srodku od strony dolotowej i wylotowej wygladal tak samo przed jak po czyszczeniu.
Regeneracja serwisowa, którą wykonałeś, nic nie zmieniła, nic nie wniosła. Nie zmieniła stanu Twojego filtra. Oszukałeś tylko program sterownika, resetując wartość popiołu(104.1). Tej procedury regeneracyjnej nie wykonuje się ot tak sobie, a jedynie w koniecznych przypadkach. Po za tym przy nie najlepszym stanie filtra, powoduje wzrost stanu oleju poprzez przedostanie się paliwa do miski olejowej. Olej zostaje rozrzedzony w stopniu zależnym od ilości paliwa, które przedostało się do miski. Sprawdź stan oleju !
Regeneracja serwisowa nie różni się niczym, jeśli chodzi o sam proces, od tej zarządzanej przez sterownik podczas jazdy. Jedyna różnica, to, że reg. wykonana jest przy nieporuszającym się aucie, na postoju.
Filtr będzie regenerował się rzadziej. A to tylko przez wyzerowanie wartości popiołu - próg (wartość sadzy obliczonej), przy którym sterownik zarządza regenerację został teraz podniesiony do 32 (tak, jak przy nowym filtrze). A nie, jak przed wyzerowaniem powiedzmy 16. Dwa razy więcej jednostek do "przejechania".
Takie wyzerowanie bez porządnego czyszczenia filtra, to jak skasowanie inspekcji olejowej bez jego wymiany... Problem powróci wcześniej, czy później.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 07 mar 2021, 13:49
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kielce
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
DPF byl czyszczony w 2019r. Przez poprzedniego wlasciciela mam wydruk.
Oto wydruk Tak wyglądal przed praniem Po, w sumie tak samo
Teraz obserwuje wszystkie parametry znowu, wydaje mi się ze przez uszkodzony wąż IC komputer był oszukiwany masą powietrza dlatego tak często rozpoczynał wypalanie.
Dam znać jak się teraz zachowuję
Narazie przejechanie 70km ( po pare km odpalanie - gaszenie) parametry idą równo 104 2-6 104 3-6.
A oleju nic nie przybyło po wypalaniu serwisowym
Pozdrawiam i dziekuję za merytoryczne wskazówki @tomnik @LukasXTC
Przed wykonaniem resetowania DpF w polu104.1 byla wartosc 0.05 a w polu 107 bylo 32 jednostki do rozpoczęcia I fazy regeneracji. I ogólnie nie było żadnych problemów z DPF przez 3 lata, żadnej kontrolki, nigdy nie przybywa oleju nawet mm i nie ubywa - zero wycieków. W zwiazku że działam w elektryce samochodowej caly czas praktycznie kontroluje parametry swojego samochodu (takie zboczenie zawodowe . Czeste wypalanie DPF mam na mysli 200-300km ruch miasto-wieś-miasto. Trasa potrafi 700-800km bez wypalania przejechać. U mnie załączenie wypalania zawsze następowało gdy w polu 104 2 wartość wzrosła do 32 gdzie w tym samym momencie w 104 3 było max 18. W zwiazku z tym wypalanie nie rozpoczynało się na podstawie czujnika różnicy cisnień lecz algorytmu temperatur, odpaleń, obrotów, ciśnienia doładowania i przepływu powietrza. I tu zwiastuję moją bolączkę, bo po zdjeciu osłony ukazał się pęknięty przewód od intercoolera. Przewód został wymieniony i tak naprawde to chciałem też wykluczyć zabrudzenie DPF wiec zawiozłem go do praniaOto wydruk Tak wyglądal przed praniem Po, w sumie tak samo
Teraz obserwuje wszystkie parametry znowu, wydaje mi się ze przez uszkodzony wąż IC komputer był oszukiwany masą powietrza dlatego tak często rozpoczynał wypalanie.
Dam znać jak się teraz zachowuję
Narazie przejechanie 70km ( po pare km odpalanie - gaszenie) parametry idą równo 104 2-6 104 3-6.
A oleju nic nie przybyło po wypalaniu serwisowym
Pozdrawiam i dziekuję za merytoryczne wskazówki @tomnik @LukasXTC
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 26 sie 2018, 18:11
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łagiewniki
Re: [ A6 C6] Wypalanie DPF
Hej. Posiadam 3.0 TDI CDYA błąd jak w temacie zapchany/zablokowany dpf chciałbym żeby ktoś ocenił czy wypalenie serwisowe ma sens ? Auto ma 370k najechane, i nie ukrywam się boję się tej procedury na postoju ponieważ czytałem o przypadkach podpalenia się auta. Czy w grę wchodzi tylko jego wyczyszczenie ? Wartość w 104
1. 0.45
2. 13
3. 2
4.140
Kanał 107
1.43.5
2. 27.0
3. 20.5
4. 0
1. 0.45
2. 13
3. 2
4.140
Kanał 107
1.43.5
2. 27.0
3. 20.5
4. 0
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga