Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 c5 AFN] EGR i jego konsekwencje po zaslepieniu :)

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

[a6 c5 AFN] EGR i jego konsekwencje po zaslepieniu :)

Post autor: alukard » 12 maja 2009, 10:23

witam
jak wiemy dla ochrony srodowiska stworzono zawor EGR
a co by bylo gdybysmy troche srodowisko zanieczyscili i poprostu go pomineli ?? stosujac zaslepke pomiedzy kolektorem ssacym a wydechowym ??
w silnikach benzynowych raczej duzego efektu to nie przyniesie ale w TDI ??<ok> wraca tych spalin bardzo duzo spowrotem do dolotu przez co napewno moc w naszym silniku spada ??? bo przeciez czyste paliwo + czyste powietrze przyniesie wiekszy efekt ?? niz czyste paliwo a dolot z mieszankami gazow ??

czy po jego odlaczeniu przybedzie mocy ?? <ok>

-----------------------------------------------------------------------------------------

dobra sam postaram sobie odpowiedziec na to moje pytanie :mrgreen:
moze komus sie przyda <piwo>

wiec nie ma sensu zatykac egr ..
po pierwsze - nic nam to nie da
po drugie - niech bedzie zieloni sie ciesza <ok>
po trzecie - stracimy na pieknym klekotku a zacznie nam klekotac twardziej pracować


zasyfiony egr to nic innego jak dziura w dolocie (tu chyba nie trzeba juz nic wiecej pisac)

egr dziala "praktycznie" w calym zakresie obrotow [ale chodzi tu glownie o niskie oroty (dla mnie paranoja ale co tam..) gdzie to egr sie otwiera i okolo 50% spalin powraca spowrotem do dolotu i tak w kolko, jednak przy butowaniu egr powinien sie calkowicie zamknac (tzn nie dopuszczac spalin spowrotem do kolektora ssacego tak jak w przypadku niskich obrotow ) co za tym idzie "za duzo wodki za malo powietrza" <ok> silniczek zaczyna kopcic i turbawka przy jakims tam zakresie obrotow bedzie slabiej pompowac
konsekwencja tego bedzie spadek mocy w tym wlasnie zakresie obrotow :lol: hehe

wniosek jest taki
nie zaslepiamy egr tylko czyscimy zeby idealnie sie domykal, otwieral itd (wtedy nic zlego sie dziac nie bedzie ) a mocy bedziemy miec napewno ciut wiecej niz w przypadku jego zaslepienia ;-)

amen <ok>
Ostatnio zmieniony 07 gru 2009, 10:03 przez alukard, łącznie zmieniany 5 razy.

bieniu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 11 sty 2009, 13:59
Lokalizacja: Szczecin / Mo i Rana

Post autor: bieniu » 12 maja 2009, 14:37

powiem tobie ze slyszalem o metodzie zaslepiania EGR-u i moim zdaniem w 10-cio letnim samochodzie zamiast kombinowania z obejsciem egr radzil bym go poprostu umyc w benzynce, ja tak zrobilem i teraz ciesze sie pelnym zakresem pozostalej mocy od 1000 do 5000 obrotow

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 16 maja 2009, 09:12

Witam ponowie a gdzie znajduje sie EGR :?: moze jakas fotka i jak sie go wyciaga, czysci :?: pozdrawiam :-)

Mandaryn112
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 25 mar 2008, 23:56
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mandaryn112 » 18 sie 2009, 14:43

a moze ktos cos wiecej na temat przeczyszczenia tego "egr"...


bo z tego co widze moze mi to pomoc....


bo mam problem ze do 2000obr. mam bardzo malo mocy..... a i po 4000obr. tez juz jakos tak malo sie robi.....


to moze musze przeczyscic ten egr i bedzie cos lepiej... :)

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 18 sie 2009, 16:29


jerzy g-3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 19 gru 2008, 21:08
Lokalizacja: ZABRZE

Post autor: jerzy g-3 » 21 sie 2009, 21:25

:-o Witam po przeczytaniu waszych wypowiedzi to by tżabyło zaraz robić kapitalke nie straszcie kolege miałem podobne objawy po przek. 2tys.brak mocy ,kazali wymieniac przepływke regeneracie tubawki aż sam zaczołem działać rozebrałem cały dolot wraz z interculerem wymyłem wydmuchałem i nic to samo A okazało śię że to węrzyk od podcisnienia ktury dochodzi do zaworka pod zbiornikiem płynu chodniczego by pekniety,poprpstu trzeba zaczynac o prostych oględzin,pozdro, ;-) ;-) ;-) ;-)
jerzy-g3

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 21 sie 2009, 21:59

jerzy g-3 pisze::-o Witam po przeczytaniu waszych wypowiedzi to by tżabyło zaraz robić kapitalke nie straszcie kolege miałem podobne objawy po przek. 2tys.brak mocy ,kazali wymieniac przepływke regeneracie tubawki aż sam zaczołem działać rozebrałem cały dolot wraz z interculerem wymyłem wydmuchałem i nic to samo A okazało śię że to węrzyk od podcisnienia ktury dochodzi do zaworka pod zbiornikiem płynu chodniczego by pekniety,poprpstu trzeba zaczynac o prostych oględzin,pozdro, ;-) ;-) ;-) ;-)
zawsze mowie jak masz problem z dieslem sprawdz uklad dolotowy i poddcisnieniowy <ok>
jak to nie pomoze to robimy logi i mamy kawe na lawie <piwo>

moogio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 23 cze 2008, 11:11
Lokalizacja: lubuskie/dolnośląskie

Post autor: moogio » 22 wrz 2009, 14:32

alukard pisze:a co by bylo gdybysmy troche srodowisko zanieczyscili i poprostu go pomineli ?? stosujac przelotke pomiedzy kolektorem ssacym a wydechowym ??
przelotka to oczywiście dziura w dolocie
alukard pisze:po czwarte - moze nam wyskoczyc troszke PS-kow a nie jak zakladamy ze przybedzie

zaslepiony egr to nic innego jak dziura w dolocie (tu chyba nie trzeba juz nic wiecej pisac)
przelotka to dziura , a zatkany egr to przeciwnieństwo dziury - czyli coś brak mi logiki w Twoim stwierdzeniu , zaślepiony egr nie może być dziurą w dolocie, jeśli sie myle prosze o wyjaśnienie:)

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 22 wrz 2009, 16:24

moogio pisze:
alukard pisze:a co by bylo gdybysmy troche srodowisko zanieczyscili i poprostu go pomineli ?? stosujac przelotke pomiedzy kolektorem ssacym a wydechowym ??
przelotka to oczywiście dziura w dolocie
alukard pisze:po czwarte - moze nam wyskoczyc troszke PS-kow a nie jak zakladamy ze przybedzie

zaslepiony egr to nic innego jak dziura w dolocie (tu chyba nie trzeba juz nic wiecej pisac)
przelotka to dziura , a zatkany egr to przeciwnieństwo dziury - czyli coś brak mi logiki w Twoim stwierdzeniu , zaślepiony egr nie może być dziurą w dolocie, jeśli sie myle prosze o wyjaśnienie:)
tak tak przelotka to dziura w dolocie :)
zatkany owszem nie ma dziury...
tylko wyobraz sobie ze cos steruje egr-em oczywiscie ecujesli go fizycznie calkowicie zamkniesz ecu zacznie swirowac co do egr

moim zdaniem lepiej jest wyczyscic i miec 100% sprawny niz zaslepiony

zaslep kiedys egr w samochodzi z norma euro 3 lub euro 4
wtedy zrozumiesz o co chodzi <piwo>

moogio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 23 cze 2008, 11:11
Lokalizacja: lubuskie/dolnośląskie

Post autor: moogio » 22 wrz 2009, 20:11

alukard pisze:tak tak przelotka to dziura w dolocie
zatkany owszem nie ma dziury...
tylko wyobraz sobie ze cos steruje egr-em oczywiscie ecujesli go fizycznie calkowicie zamkniesz ecu zacznie swirowac co do egr

moim zdaniem lepiej jest wyczyscic i miec 100% sprawny niz zaslepiony

zaslep kiedys egr w samochodzi z norma euro 3 lub euro 4
wtedy zrozumiesz o co chodzi
:mrgreen: nowe i nowsze auta tak, ale w tytule piszesz AFN - a to stary kibel - te silniki mają na karku minimum pare stek tysięcy - wtryski, pompa, polskie paliwo , olej w dolocie, i do tego syf z egr-u , moim zdaniem lepiej dać blache , znam opinie dobrych mechaników którzy to potwierdzają
alukard pisze:wiec nie ma sensu zatykac egr ..
więc jest sens:) go zaślepiać - ale zawsze dobrze widzieć plusy i minusy

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 22 wrz 2009, 20:48

1.nie wszystkie AFN-y maja kilkaset tysiecy :)
2.wyczyscic egr to godzina roboty i znow spokoj na 5 lat <ok>
3.pompe zawsze mozna zregenerowac (ewentualnie kupic nowa ) <ok>
4.jak juz wtryski nie daja rade to powod do radosci zawsze mozna kupic 216 i cieszyc sie 150ps-owym Afn-em
5.olej w dolocie raczej spowodowany jest zlym odpowietrzeniem korby (tutaj mozna zalozyc nowszy uklad odmy "bańke" )
6. zdrowy klekot na VP37 bezcenne :mrgreen: :mrgreen: <ok> <ok> :mrgreen: :mrgreen:
7.nie obchodzi mnie to co mowia mechanicy na temat zaslepienia EGR ja zaslepilem posmigalem z miesiac czasu pozniej wyczyscilem wyciaglem puszke z coli <ok> i wiem ze kultura pracy silnika jest lepsza
8.olej w dolocie (tzn. lekko tlusty dolot) mi w zupelnosci nie przeszkadza <ok>
9. mi sie ma dobrze jezdzic a nie jak mysli mechanik <piwo>

moogio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 23 cze 2008, 11:11
Lokalizacja: lubuskie/dolnośląskie

Post autor: moogio » 23 wrz 2009, 09:16

alukard
1. nie wszystkie - właśnie wyjątek potwierdza regułę czyli znakomita większość ma parę setek
2. głowicy raczej nie wyczyścisz
3. koszty
4. koszty
5. &#8222;bańka&#8221; to faktycznie dobry pomysł
6. koszty
7. twardsza praca to fakt


Poza tym czyszczenie kolektora to zwiększanie ilości zasysanego powietrza do cylindrów, co niesie za sobą również zwiększenie dawki paliwa czyli zwiększenie mocy, a nie jak piszesz stratę.

A tak na marginesie to znam ważniejsze powody zostawienia egr, których nie wymieniłeś - ale ostatecznie i tak uważam że lepiej zaślepić.

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 23 wrz 2009, 09:35

moogio pisze:alukard
1. nie wszystkie - właśnie wyjątek potwierdza regułę czyli znakomita większość ma parę setek
2. głowicy raczej nie wyczyścisz
3. koszty
4. koszty
5. &#8222;bańka&#8221; to faktycznie dobry pomysł
6. koszty
7. twardsza praca to fakt


Poza tym czyszczenie kolektora to zwiększanie ilości zasysanego powietrza do cylindrów, co niesie za sobą również zwiększenie dawki paliwa czyli zwiększenie mocy, a nie jak piszesz stratę.

A tak na marginesie to znam ważniejsze powody zostawienia egr, których nie wymieniłeś - ale ostatecznie i tak uważam że lepiej zaślepić.
to czemu jeszcze nie napisales ?? :)
chetnie poslucham <ok>

moogio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 23 cze 2008, 11:11
Lokalizacja: lubuskie/dolnośląskie

Post autor: moogio » 23 wrz 2009, 10:41

alukard pisze:to czemu jeszcze nie napisales ??
chetnie poslucham
:mrgreen: dobre to jest , postawiłeś jakąś tezę to jej broń - ja tylko pokazuje że nie jest tak jak piszesz a przynajmiej nie jest to takie jasne i oczywiste jak wynika z Twojego pierwszego postu

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 23 wrz 2009, 12:44

moogio pisze:
alukard pisze:to czemu jeszcze nie napisales ??
chetnie poslucham
:mrgreen: dobre to jest , postawiłeś jakąś tezę to jej broń - ja tylko pokazuje że nie jest tak jak piszesz a przynajmiej nie jest to takie jasne i oczywiste jak wynika z Twojego pierwszego postu
zobacz
bieg jalowy 003
http://img100.imageshack.us/img100/4995/bsxd1.jpg
a tutaj but 003
http://img134.imageshack.us/i/dynog4.jpg/

doskonale widac ze przy sprawnym egr czas impulsu dla n18 (przy pelnym bucie) to 4% EGR jest calkowicie zamkniety
na potwierdzenie buta w podlodze 008 (popatrz zadanie kierowcy osiagnelo spokojnie 42 )
http://img134.imageshack.us/i/dynog4.jpg/
a dla biegu jalowego to 90% calkiem otwarty

i dlatego dalej sie bede upieral <piwo>

chce tak jak ty posluchac wszystkich plusow i minusow :)
ja dalej utzrymuje ze sprawny egr to lepsze rozwiazanie niz zaslepienie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja