jak wiemy dla ochrony srodowiska stworzono zawor EGR
a co by bylo gdybysmy troche srodowisko zanieczyscili i poprostu go pomineli
 stosujac zaslepke pomiedzy kolektorem ssacym a wydechowym
 stosujac zaslepke pomiedzy kolektorem ssacym a wydechowym 
w silnikach benzynowych raczej duzego efektu to nie przyniesie ale w TDI
 <ok>  wraca tych spalin bardzo duzo spowrotem do dolotu przez co napewno moc w naszym silniku spada
<ok>  wraca tych spalin bardzo duzo spowrotem do dolotu przez co napewno moc w naszym silniku spada  ? bo przeciez czyste paliwo + czyste powietrze przyniesie wiekszy efekt
? bo przeciez czyste paliwo + czyste powietrze przyniesie wiekszy efekt  niz czyste paliwo a dolot z mieszankami gazow
 niz czyste paliwo a dolot z mieszankami gazow 
czy po jego odlaczeniu przybedzie mocy
 
  
-----------------------------------------------------------------------------------------
dobra sam postaram sobie odpowiedziec na to moje pytanie :mrgreen:
moze komus sie przyda
 
  wiec nie ma sensu zatykac egr ..
po pierwsze - nic nam to nie da
po drugie - niech bedzie zieloni sie ciesza
 
 po trzecie - stracimy na pieknym klekotku a zacznie nam klekotac twardziej pracować
zasyfiony egr to nic innego jak dziura w dolocie (tu chyba nie trzeba juz nic wiecej pisac)
egr dziala "praktycznie" w calym zakresie obrotow [ale chodzi tu glownie o niskie oroty (dla mnie paranoja ale co tam..) gdzie to egr sie otwiera i okolo 50% spalin powraca spowrotem do dolotu i tak w kolko, jednak przy butowaniu egr powinien sie calkowicie zamknac (tzn nie dopuszczac spalin spowrotem do kolektora ssacego tak jak w przypadku niskich obrotow ) co za tym idzie "za duzo wodki za malo powietrza"
 silniczek zaczyna kopcic i turbawka przy jakims tam zakresie obrotow bedzie slabiej pompowac
  silniczek zaczyna kopcic i turbawka przy jakims tam zakresie obrotow bedzie slabiej pompowackonsekwencja tego bedzie spadek mocy w tym wlasnie zakresie obrotow :lol: hehe
wniosek jest taki
nie zaslepiamy egr tylko czyscimy zeby idealnie sie domykal, otwieral itd (wtedy nic zlego sie dziac nie bedzie ) a mocy bedziemy miec napewno ciut wiecej niz w przypadku jego zaslepienia
 
 amen

 
							











 Witam po przeczytaniu waszych wypowiedzi to by tżabyło zaraz  robić kapitalke nie straszcie kolege miałem podobne objawy po przek. 2tys.brak mocy ,kazali wymieniac przepływke regeneracie tubawki aż sam zaczołem działać rozebrałem cały dolot wraz z interculerem wymyłem wydmuchałem i nic to samo A okazało śię że to węrzyk od podcisnienia ktury dochodzi do zaworka pod zbiornikiem płynu chodniczego by pekniety,poprpstu trzeba zaczynac o prostych oględzin,pozdro,
 Witam po przeczytaniu waszych wypowiedzi to by tżabyło zaraz  robić kapitalke nie straszcie kolege miałem podobne objawy po przek. 2tys.brak mocy ,kazali wymieniac przepływke regeneracie tubawki aż sam zaczołem działać rozebrałem cały dolot wraz z interculerem wymyłem wydmuchałem i nic to samo A okazało śię że to węrzyk od podcisnienia ktury dochodzi do zaworka pod zbiornikiem płynu chodniczego by pekniety,poprpstu trzeba zaczynac o prostych oględzin,pozdro, 




 
 
