[CNHA 2.0 190 KM] Blad P200200
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 11 sty 2025, 19:18
- Imię: marek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Koszalin
Re: [CNHA 2.0 190 KM] Blad P200200
Nie mam możliwości wypalić DPF komputerem, przerywa po 40 minutach niepowodzeniem i zastanawiam się nad wymianą czujnika temperatury spalin nr 1 tego pod turbiną. Wiesz może jaki ma on numer?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 08 maja 2025, 13:37
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Białystok
Re: [CNHA 2.0 190 KM] Blad P200200
Też tak to u mnie wyglądało. Na zimno po nocy ten jeden pokazywał temperaturę około 10stC wyższą od pozostałych. Na wolnych obrotach po rozgrzaniu ciężko było stwierdzić jakieś odchylenia, ale już przy głębszym wciskaniu gazu na pozostałych czujnikach było znacznie więcej. Tak na logikę dalej od silnika przy jednostajnym przepływie, temperatury powinny być raczej niższe niż rosnąć. Jedynie czujnik nr 3 czyli za DPF pokazuje temperatury z lekkim "opóźnieniem" pewnie przez bezwładność nagrzewania i stygnięcia porcelanowego wkładu. Może ktoś sią wypowie czy też tak macie.
Konkretnie czujnik temperatury spalin nr1 czyli na wejściu do turbo 04L906088DR. Dostaniesz się do niego wyciągając obudowę filtra powietrza. Ja odkręciłem go nakładając płaski klucz dobrej jakości praktycznie pionowo. Bezpieczniej pewnie było by uciąć przewód i wykorzystać długą nasadkę. Kostka jest przypięta razem z kostką od czujnika temperatury spalin nr4, z tyłu silnika od ścianki grodziowej. Zwróć uwagę aby pozapinać przewody w uchwytach bo przechodzą blisko rozgrzanych elementów wydechu.
Konkretnie czujnik temperatury spalin nr1 czyli na wejściu do turbo 04L906088DR. Dostaniesz się do niego wyciągając obudowę filtra powietrza. Ja odkręciłem go nakładając płaski klucz dobrej jakości praktycznie pionowo. Bezpieczniej pewnie było by uciąć przewód i wykorzystać długą nasadkę. Kostka jest przypięta razem z kostką od czujnika temperatury spalin nr4, z tyłu silnika od ścianki grodziowej. Zwróć uwagę aby pozapinać przewody w uchwytach bo przechodzą blisko rozgrzanych elementów wydechu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 11 sty 2025, 19:18
- Imię: marek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Koszalin
Re: [CNHA 2.0 190 KM] Blad P200200
Zamówiłem czujnik, dam znać czy coś to dało, jaką ma być temperatura czujnika 1? U mnie skakała od 470 do około 570
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 11 sty 2025, 19:18
- Imię: marek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Koszalin
Re: [CNHA 2.0 190 KM] Blad P200200
Sytuacja z teraz DPF się nie wypalił, zapaliła się kontrolka jechałem około 10km na 4 biegu 3 tysiące obrotów i dopiero kontrolka zgasła, liczę na to że faktycznie czujnik temperatury spalin jest wadliwy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 11 sty 2025, 19:18
- Imię: marek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Koszalin
Re: [CNHA 2.0 190 KM] Blad P200200
Czujnik wymieniłem ale nie mam możliwości wypalenia DPF komputerem, więc muszę czekać aż sam zacznie procedurę, ściągnąłem sobie aplikacje na telefon i zawartości popiołu wynosi 60 gram i wskazuje 75 procent czy to już jest dużo ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 11 sty 2025, 19:18
- Imię: marek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Koszalin
Re: [CNHA 2.0 190 KM] Blad P200200
Udało się wypalić DPF, czyli przyczyną był czujnik temperatury spalin 1 dziękuję za pomoc pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 08 maja 2025, 13:37
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Białystok
Re: [CNHA 2.0 190 KM] Blad P200200
Koledzy, czy może ktoś podać prawidłowe numery czujników ciśnienia spalin dla silnika CNHA? czy mają być dwa identyczne, czy to ma znaczenie?
Dobierał mi mechanik i mam założony nowy Bosch 0 986 280 715 a jeden został stary 03L 906 051B.
Z racji że nadal wytrwale walczę z problemem z tematu chcę się upewnić czy tu nie jest kłopot.
Edit: Znalazłem te numery w innym poście 03L 906 051B lub nowsze oznaczenie 03L 906 051D
Mam jednak jeszcze pytanie, czy ten który ma jeden wężyk "w powietrze" odpowiada za sterowaniem i wypalaniem dpf i kontrolą sadzy? Czy ten z tyłu gdzie ma obydwa wężyki podłączone do układu steruje EGR? Co gdyby ktoś przede mną zamienił wtyczki, są identyczne. Mógłby któryś z szanownych kolegów podesłać fotkę tego miejsca?
Dobierał mi mechanik i mam założony nowy Bosch 0 986 280 715 a jeden został stary 03L 906 051B.
Z racji że nadal wytrwale walczę z problemem z tematu chcę się upewnić czy tu nie jest kłopot.
Edit: Znalazłem te numery w innym poście 03L 906 051B lub nowsze oznaczenie 03L 906 051D
Mam jednak jeszcze pytanie, czy ten który ma jeden wężyk "w powietrze" odpowiada za sterowaniem i wypalaniem dpf i kontrolą sadzy? Czy ten z tyłu gdzie ma obydwa wężyki podłączone do układu steruje EGR? Co gdyby ktoś przede mną zamienił wtyczki, są identyczne. Mógłby któryś z szanownych kolegów podesłać fotkę tego miejsca?