[AGA 2.4 165 KM] Sprawdzenie odmy i ezektora
-
needlehole
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 21
- Rejestracja: 07 sty 2014, 21:12
- Lokalizacja: Szczecin
[AGA 2.4 165 KM] Sprawdzenie odmy i ezektora
Cześć Panowie,
Przyprowadziłem 2 dni temu A6 2.4 w manualu bez quattro i niestety dzisiaj rano zobaczyłem nieładną plamę pod silnikiem. Wyczytałem, że może być to problem odmy i ezektora. Czy jest jakiś sposób aby sprawdzić jedno i drugie bez demontażu? Coś czytałem o kartkach, ale nie znalazłem dokładnego opisu.
Przyprowadziłem 2 dni temu A6 2.4 w manualu bez quattro i niestety dzisiaj rano zobaczyłem nieładną plamę pod silnikiem. Wyczytałem, że może być to problem odmy i ezektora. Czy jest jakiś sposób aby sprawdzić jedno i drugie bez demontażu? Coś czytałem o kartkach, ale nie znalazłem dokładnego opisu.
-
needlehole
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 21
- Rejestracja: 07 sty 2014, 21:12
- Lokalizacja: Szczecin
-
krzysiek-lex
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
z tego co ja się orientuję to jeżeli masz zapchany ezektor to i odma będzie zapchana. na forum jest gdzieś opis jak sprawdzić (chodzi o tą kartkę) , więc odpalasz silnik, odkręcasz korek wlewu oleju i kładziesz tam kartkę, jeżeli będzie kartkę podnosić (wypychać) to silnik nie ma odpowietrzenia, jeżeli lekko wciąga to wsio jest ok.
żeby sprawdzić samą odmę to można ściągnąć wężyk od ezektora i dmuchnąć w niego, jak będzie przepływ to ok, ale moim zdaniem ta metoda nie jest w 100% skuteczna
żeby sprawdzić samą odmę to można ściągnąć wężyk od ezektora i dmuchnąć w niego, jak będzie przepływ to ok, ale moim zdaniem ta metoda nie jest w 100% skuteczna
-
stingear
Witam,
dymek jest normalny, wydobywa się on także po wyjęciu bagnetu, są to opary oleju.
A co do metody sprawdzenia drożności, to muszę się z kolegą krzysiek-lex nie zgodzić - odmę sprawdza się przy odpalonym i najlepiej zagrzanym silniku przez odkręcenie korka i pozostawienia go luźno - jeśli równo podskakuje, to odma działa prawidłowo i jest przepływ, jeśli zasysa lub nie ma żadnej reakcji, to definitywnie jest problem z niedrożną odmą i/lub ezektorem.
Odmę polecam wymienić wraz z ezektorem, niewiele roboty i niski koszt części. Niesprawna odma kolosalnie zwiększa spalanie i prowadzi do wykrzaczenia silnika - duże ciśnienie - oraz może powodować plucie oleju na kolektory wydechowe na połączeniach lub wydmuchać uszczelki np. spod pokrywy zaworów.
Tracimy wtedy olej i kabina wypełnia się nieprzyjemnym duszącym zapachem palonego oleju.
[ Dodano: 2018-03-24, 20:56 ]
Sprostowanie - podskakujący korek występuje chyba tylko w diesel'u.
dymek jest normalny, wydobywa się on także po wyjęciu bagnetu, są to opary oleju.
A co do metody sprawdzenia drożności, to muszę się z kolegą krzysiek-lex nie zgodzić - odmę sprawdza się przy odpalonym i najlepiej zagrzanym silniku przez odkręcenie korka i pozostawienia go luźno - jeśli równo podskakuje, to odma działa prawidłowo i jest przepływ, jeśli zasysa lub nie ma żadnej reakcji, to definitywnie jest problem z niedrożną odmą i/lub ezektorem.
Odmę polecam wymienić wraz z ezektorem, niewiele roboty i niski koszt części. Niesprawna odma kolosalnie zwiększa spalanie i prowadzi do wykrzaczenia silnika - duże ciśnienie - oraz może powodować plucie oleju na kolektory wydechowe na połączeniach lub wydmuchać uszczelki np. spod pokrywy zaworów.
Tracimy wtedy olej i kabina wypełnia się nieprzyjemnym duszącym zapachem palonego oleju.
[ Dodano: 2018-03-24, 20:56 ]
Sprostowanie - podskakujący korek występuje chyba tylko w diesel'u.
- kiler22
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 561
- Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Absolutnie nie neguje tego co piszesz , ale mam pytanie - dlaczego tak się dziejestingear pisze: Niesprawna odma kolosalnie zwiększa spalanie
po prostu lubię wiedzieć co "siedzi" w moim samochodzie i jak to wszystko działa
przecież to tylko odpowietrzanie skrzyni korbowej czy ogólnie silnika
co to ma wspólnego ze zużyciem paliwa
-
stingear
Wzrost ciśnienia oraz niepalne opary oleju. Co się dzieje gdy odma jest zapchana bardzo fajnie opisuje Łysy z Fani 4 kółek. Polecam jego kanał, jak interesujesz się mechaniką i chcesz co nieco sam przy aucie zrobić.
Tu masz filmik:
U mnie efekt zatkanej odmy był taki:
Jak wymieniłem uszczelki, to waliło z wężyka na kolektor, aż ciśnienie nie wywaliło uszczelek. - więc najpierw odma i ezektor, potem uszczelki pokryw.
Tu masz filmik:
U mnie efekt zatkanej odmy był taki:
Jak wymieniłem uszczelki, to waliło z wężyka na kolektor, aż ciśnienie nie wywaliło uszczelek. - więc najpierw odma i ezektor, potem uszczelki pokryw.
-
xxpiechota
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 7
- Rejestracja: 05 kwie 2018, 13:48
- Lokalizacja: Inowrocław
[AGA 2.4 165 KM] Przewody Odmy i olej w dolocie
Witam serdecznie forumowiczów. Mam szybkie pytanko mianowicie.
Ostatnim czasem zaczęło mi śmierdziec świeżym olejem w samochodzie więc postanowiłem sprawdzić dlaczego.
Rozebralem przewody Odmy oraz osłonę przepustnicy i okazało się że olej jest właśnie w tej osłonie a dostaje się tam z tego zaworu który jest połączony z ezektorem. I olej powinien iść do pokrywy zaworow a powietrze wlasnie w te osłonę no chyba że się mylę. Czy jest to wina tego zaworu czy może coś innego? Dodam iż ostatnio czyscilem całe przewody i było wszystko dobrze zaczęło się tak dziać gdy mechanik wymieniał mi olej i wlal mi ponad litr za dużo oleju. Pozdrawiam
Ostatnim czasem zaczęło mi śmierdziec świeżym olejem w samochodzie więc postanowiłem sprawdzić dlaczego.
Rozebralem przewody Odmy oraz osłonę przepustnicy i okazało się że olej jest właśnie w tej osłonie a dostaje się tam z tego zaworu który jest połączony z ezektorem. I olej powinien iść do pokrywy zaworow a powietrze wlasnie w te osłonę no chyba że się mylę. Czy jest to wina tego zaworu czy może coś innego? Dodam iż ostatnio czyscilem całe przewody i było wszystko dobrze zaczęło się tak dziać gdy mechanik wymieniał mi olej i wlal mi ponad litr za dużo oleju. Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
stingear
Jedź do niego z reklamacją i niech to ogarnie - wlanie zbyt dużej ilości oleju jest szkodliwe dla silnika - zbyt duże ciśnienie. Upuszczenie oleju powinno pomóc, ale przypuszczam, że rozdzielacz szlag trafił i będziesz musiał go wymienić. Ja bym to na Twoim miejscu jemu kazał naprawić. Tylko pilnuj, żeby nic więcej nie zepsuł.
-
kejlo_
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 2
- Rejestracja: 01 maja 2022, 18:02
- Imię: Kajetan
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Katowice
Re: [AGA 2.4 165 KM] Sprawdzenie odmy i ezektora
Witam, wiem że post raczej stary i może to głupie pytanie, ale gdzie ta Odma dokładnie się znajduje ostatnio szukałem jej wszędzie i tylko widziałem ten ezektor, czy ona znajduje się pod kolektorem ssącym? Silnik mam ALF, także ta sama rodzina. Proszę o pomoc bo wali mi olej spod pokryw po nie całym roku od wymiany i wali na kolektory











