[AGA 2.4 165 KM] Sprawdzenie odmy i ezektora
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 07 sty 2014, 21:12
- Lokalizacja: Szczecin
[AGA 2.4 165 KM] Sprawdzenie odmy i ezektora
Cześć Panowie,
Przyprowadziłem 2 dni temu A6 2.4 w manualu bez quattro i niestety dzisiaj rano zobaczyłem nieładną plamę pod silnikiem. Wyczytałem, że może być to problem odmy i ezektora. Czy jest jakiś sposób aby sprawdzić jedno i drugie bez demontażu? Coś czytałem o kartkach, ale nie znalazłem dokładnego opisu.
Przyprowadziłem 2 dni temu A6 2.4 w manualu bez quattro i niestety dzisiaj rano zobaczyłem nieładną plamę pod silnikiem. Wyczytałem, że może być to problem odmy i ezektora. Czy jest jakiś sposób aby sprawdzić jedno i drugie bez demontażu? Coś czytałem o kartkach, ale nie znalazłem dokładnego opisu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 07 sty 2014, 21:12
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
z tego co ja się orientuję to jeżeli masz zapchany ezektor to i odma będzie zapchana. na forum jest gdzieś opis jak sprawdzić (chodzi o tą kartkę) , więc odpalasz silnik, odkręcasz korek wlewu oleju i kładziesz tam kartkę, jeżeli będzie kartkę podnosić (wypychać) to silnik nie ma odpowietrzenia, jeżeli lekko wciąga to wsio jest ok.
żeby sprawdzić samą odmę to można ściągnąć wężyk od ezektora i dmuchnąć w niego, jak będzie przepływ to ok, ale moim zdaniem ta metoda nie jest w 100% skuteczna
żeby sprawdzić samą odmę to można ściągnąć wężyk od ezektora i dmuchnąć w niego, jak będzie przepływ to ok, ale moim zdaniem ta metoda nie jest w 100% skuteczna
Witam,
dymek jest normalny, wydobywa się on także po wyjęciu bagnetu, są to opary oleju.
A co do metody sprawdzenia drożności, to muszę się z kolegą krzysiek-lex nie zgodzić - odmę sprawdza się przy odpalonym i najlepiej zagrzanym silniku przez odkręcenie korka i pozostawienia go luźno - jeśli równo podskakuje, to odma działa prawidłowo i jest przepływ, jeśli zasysa lub nie ma żadnej reakcji, to definitywnie jest problem z niedrożną odmą i/lub ezektorem.
Odmę polecam wymienić wraz z ezektorem, niewiele roboty i niski koszt części. Niesprawna odma kolosalnie zwiększa spalanie i prowadzi do wykrzaczenia silnika - duże ciśnienie - oraz może powodować plucie oleju na kolektory wydechowe na połączeniach lub wydmuchać uszczelki np. spod pokrywy zaworów.
Tracimy wtedy olej i kabina wypełnia się nieprzyjemnym duszącym zapachem palonego oleju.
[ Dodano: 2018-03-24, 20:56 ]
Sprostowanie - podskakujący korek występuje chyba tylko w diesel'u.
dymek jest normalny, wydobywa się on także po wyjęciu bagnetu, są to opary oleju.
A co do metody sprawdzenia drożności, to muszę się z kolegą krzysiek-lex nie zgodzić - odmę sprawdza się przy odpalonym i najlepiej zagrzanym silniku przez odkręcenie korka i pozostawienia go luźno - jeśli równo podskakuje, to odma działa prawidłowo i jest przepływ, jeśli zasysa lub nie ma żadnej reakcji, to definitywnie jest problem z niedrożną odmą i/lub ezektorem.
Odmę polecam wymienić wraz z ezektorem, niewiele roboty i niski koszt części. Niesprawna odma kolosalnie zwiększa spalanie i prowadzi do wykrzaczenia silnika - duże ciśnienie - oraz może powodować plucie oleju na kolektory wydechowe na połączeniach lub wydmuchać uszczelki np. spod pokrywy zaworów.
Tracimy wtedy olej i kabina wypełnia się nieprzyjemnym duszącym zapachem palonego oleju.
[ Dodano: 2018-03-24, 20:56 ]
Sprostowanie - podskakujący korek występuje chyba tylko w diesel'u.
- kiler22
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Absolutnie nie neguje tego co piszesz , ale mam pytanie - dlaczego tak się dziejestingear pisze: Niesprawna odma kolosalnie zwiększa spalanie

po prostu lubię wiedzieć co "siedzi" w moim samochodzie i jak to wszystko działa
przecież to tylko odpowietrzanie skrzyni korbowej czy ogólnie silnika
co to ma wspólnego ze zużyciem paliwa

Wzrost ciśnienia oraz niepalne opary oleju. Co się dzieje gdy odma jest zapchana bardzo fajnie opisuje Łysy z Fani 4 kółek. Polecam jego kanał, jak interesujesz się mechaniką i chcesz co nieco sam przy aucie zrobić.
Tu masz filmik:
U mnie efekt zatkanej odmy był taki:
Jak wymieniłem uszczelki, to waliło z wężyka na kolektor, aż ciśnienie nie wywaliło uszczelek. - więc najpierw odma i ezektor, potem uszczelki pokryw.
Tu masz filmik:
U mnie efekt zatkanej odmy był taki:
Jak wymieniłem uszczelki, to waliło z wężyka na kolektor, aż ciśnienie nie wywaliło uszczelek. - więc najpierw odma i ezektor, potem uszczelki pokryw.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 05 kwie 2018, 13:48
- Lokalizacja: Inowrocław
[AGA 2.4 165 KM] Przewody Odmy i olej w dolocie
Witam serdecznie forumowiczów. Mam szybkie pytanko mianowicie.
Ostatnim czasem zaczęło mi śmierdziec świeżym olejem w samochodzie więc postanowiłem sprawdzić dlaczego.
Rozebralem przewody Odmy oraz osłonę przepustnicy i okazało się że olej jest właśnie w tej osłonie a dostaje się tam z tego zaworu który jest połączony z ezektorem. I olej powinien iść do pokrywy zaworow a powietrze wlasnie w te osłonę no chyba że się mylę. Czy jest to wina tego zaworu czy może coś innego? Dodam iż ostatnio czyscilem całe przewody i było wszystko dobrze zaczęło się tak dziać gdy mechanik wymieniał mi olej i wlal mi ponad litr za dużo oleju. Pozdrawiam
Ostatnim czasem zaczęło mi śmierdziec świeżym olejem w samochodzie więc postanowiłem sprawdzić dlaczego.
Rozebralem przewody Odmy oraz osłonę przepustnicy i okazało się że olej jest właśnie w tej osłonie a dostaje się tam z tego zaworu który jest połączony z ezektorem. I olej powinien iść do pokrywy zaworow a powietrze wlasnie w te osłonę no chyba że się mylę. Czy jest to wina tego zaworu czy może coś innego? Dodam iż ostatnio czyscilem całe przewody i było wszystko dobrze zaczęło się tak dziać gdy mechanik wymieniał mi olej i wlal mi ponad litr za dużo oleju. Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jedź do niego z reklamacją i niech to ogarnie - wlanie zbyt dużej ilości oleju jest szkodliwe dla silnika - zbyt duże ciśnienie. Upuszczenie oleju powinno pomóc, ale przypuszczam, że rozdzielacz szlag trafił i będziesz musiał go wymienić. Ja bym to na Twoim miejscu jemu kazał naprawić. Tylko pilnuj, żeby nic więcej nie zepsuł.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 01 maja 2022, 18:02
- Imię: Kajetan
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Katowice
Re: [AGA 2.4 165 KM] Sprawdzenie odmy i ezektora
Witam, wiem że post raczej stary i może to głupie pytanie, ale gdzie ta Odma dokładnie się znajduje ostatnio szukałem jej wszędzie i tylko widziałem ten ezektor, czy ona znajduje się pod kolektorem ssącym? Silnik mam ALF, także ta sama rodzina. Proszę o pomoc bo wali mi olej spod pokryw po nie całym roku od wymiany i wali na kolektory