[A6 C6] Klocki tylne - tutorial mojej produkcji.
Cofanie tłoczków tył
Panowie a czy ktoś podpowie czy można i  jak cofnąć tłoczki  interfejsem VAG K+Can Commander full 1.4?
			
			
									
									
						Panowie gdzieś usłyszałem, że niektórzy mechaniorzy radzą sobie bez VAG-a w ten sposób, że wymieniają przy odpalonym silniku.
Co o tym myślicie, ma to jakiś wpływ ? Na chłopski rozum tłoczek nie powinien się ruszyć na zewnątrz, ale czy da się go wcisnąć imadełkiem aby było miejsce na nowe klocki ?
Pozdrawiam.
			
			
									
									Co o tym myślicie, ma to jakiś wpływ ? Na chłopski rozum tłoczek nie powinien się ruszyć na zewnątrz, ale czy da się go wcisnąć imadełkiem aby było miejsce na nowe klocki ?
Pozdrawiam.
Ulotna radosc...
						- Bart_d
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 434
 - Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
 - Imię: Daniel
 - Rocznik: 2014
 - Moje auto: A6 C7
 - Nadwozie: Limuzyna
 - Silnik: 4.2 TFSI 560KM
 - Napęd: FWD
 - Skrzynia: S-tronic
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: Suwałki
 
Moim zdaniem bardzo dobry opis wymiany klocków z tyłu, zgodnie z którym przeprowadziłem swoją wymianę. Ponieważ przy tej okazji zrobiłem kilka fotek pozwoliłem je sobie dokleić (mam nadzieję że autor opisu nie ma nic przeciwko).
1. Klocki ATE - w zestawie klocki, nowe podkładki ślizgowe i śruby.
![Obrazek]()
2. Zwolnienie zacisków elektrycznych - w tym wypadku programem VAG CAN PRO.
![Obrazek]()
3. Po ściągnięciu koła, odkręcenie zacisku.
![Obrazek]()
4. Zacisk na podstawkę - żeby przewodów nie pourywać.
![Obrazek]()
5. Wciskam tłoczek, wcześniej przygotowanym przyrządem specjalistycznym. Początkowo obróciłem (z 1-2 obroty) tłoczkek w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara, a następnie już tylko wciskałem wkręcając śrubę przyrządu samą ręką - bardzo lekko szło.
![Obrazek]()
6. Nowe ślizgi i klocki - w zasadzie nie było co czyścić.
![Obrazek]()
7. Zaciskanie elektrycznego hamulca VAGiem.
 
8. Ostateczny test VAGiem.
![Obrazek]()
Ogólnie wymiana to 15 minut/stronę - dla osób posiadających jakiś interfejs.
Jako ciekawostka - kolega mechanik kiedyś wymieniał klocki w passacie bez komputera całkowicie wykręcając uprzednio siłowniki elektryczne z zacisków.
			
			
									
									
						1. Klocki ATE - w zestawie klocki, nowe podkładki ślizgowe i śruby.

2. Zwolnienie zacisków elektrycznych - w tym wypadku programem VAG CAN PRO.

3. Po ściągnięciu koła, odkręcenie zacisku.

4. Zacisk na podstawkę - żeby przewodów nie pourywać.

5. Wciskam tłoczek, wcześniej przygotowanym przyrządem specjalistycznym. Początkowo obróciłem (z 1-2 obroty) tłoczkek w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara, a następnie już tylko wciskałem wkręcając śrubę przyrządu samą ręką - bardzo lekko szło.

6. Nowe ślizgi i klocki - w zasadzie nie było co czyścić.

7. Zaciskanie elektrycznego hamulca VAGiem.
 8. Ostateczny test VAGiem.

Ogólnie wymiana to 15 minut/stronę - dla osób posiadających jakiś interfejs.
Jako ciekawostka - kolega mechanik kiedyś wymieniał klocki w passacie bez komputera całkowicie wykręcając uprzednio siłowniki elektryczne z zacisków.
							









