[a6 c5 1.8t ] ssanie - jak prawidłowo powinno działąć
[a6 c5 1.8t ] ssanie - jak prawidłowo powinno działąć
Mam pytanko do szanownych kolegów. Mianowicie chodzi mi o pierwsze odpalenie auto rano po postoju. Kiedy temperatura powietrza oscyluje w granicach 8 stopni w wzwyż  przy odpaleniu auta wlącza sie ssanie i silnik przez pewien czas chodzi w granicach 1200 obr i po osiagnieciu pewnej teperatury spada do ok 800 i jest super. Natomiast kiedy temperatura powietrza jest około 5 stopni w dól ssanie sie nie zalącza silnik chodzi od razu po odpaleniu tak około 900 obrotów. Po wlączeniu świateł i kreceniu kierownicą przy wyjeździe z podwórka potrafi zgasnąć. po podłączeniu pod waga pojawiają sie dwa błedy 
1.zbyt uboga mieszanka na biegu jałowym - błąd sporadyczny
2. za duże podgrzanie sondy lambda - błąd sporadyczny.
Czy powodem może byc uszkodzony czujnik temeratury odpowiedzialny za dawkowanie paliwa??
Albo co może być powodem takiego zachowania.
			
			
													1.zbyt uboga mieszanka na biegu jałowym - błąd sporadyczny
2. za duże podgrzanie sondy lambda - błąd sporadyczny.
Czy powodem może byc uszkodzony czujnik temeratury odpowiedzialny za dawkowanie paliwa??
Albo co może być powodem takiego zachowania.
					Ostatnio zmieniony 13 lis 2008, 22:13 przez gregx1, łącznie zmieniany 3 razy.
									
			
									
						- 
				
				mario1278
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 427
- Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
- Imię: MARIUSZ
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: SIEDLCE
Witam kolegę po pierwsze jak dotąd na zimnym motorze nigdy nie miałem 1200 obr. na biegu jałowym max 1000 gdybyś miał problem z czujnikiem temperatury to miałbyś problemy z uruchomieniem auta na gorącym motorze i moje pytanie  czy sąda to orginał ? i radzę sprawdzić  masomierz powietrza ,sprawdż też czy masz szczelny układ dolotowy powietrza z turbo
			
			
									
									
						Witam!
Piszę w imieniu mojego kolegi,który ma ten sam problem z ssaniem A6 C5 1.8T .Przy niskich temp.ma problem z odpaleniem tzn.odpala ale ma za niskie obroty i gaśnie.Po odpaleniu gaz do dechy i dławi się ledwo podnosząc obroty,jak już załapie to dalej chodzi.Dodam jeszcze że na ciepłym silniku pali normalnie.Wygląda to tak jak by nie miał właśnie ssania-co może być przyczyną? VCDS nie pokazuje błędów!Pomoże ktoś
			
			
									
									Piszę w imieniu mojego kolegi,który ma ten sam problem z ssaniem A6 C5 1.8T .Przy niskich temp.ma problem z odpaleniem tzn.odpala ale ma za niskie obroty i gaśnie.Po odpaleniu gaz do dechy i dławi się ledwo podnosząc obroty,jak już załapie to dalej chodzi.Dodam jeszcze że na ciepłym silniku pali normalnie.Wygląda to tak jak by nie miał właśnie ssania-co może być przyczyną? VCDS nie pokazuje błędów!Pomoże ktoś

Mody za przyzwoleniem mojej żonki :
						- 
				
				atlas audi a6
ja miałem taki problem i po wymianie czujnika temperatury wszystko wróciło do normy. Był problem z odpaleniemzimnego silnika a na ciepłym palił na dotyk, ssanie się nie włączało i miał niskie obroty. U mnie pomógł czujnik ale jak macie inne sugestie to chęnie posłucham na przyszłość  wiedzy nigdy nie za wiele
 wiedzy nigdy nie za wiele
			
			
									
									
						 wiedzy nigdy nie za wiele
 wiedzy nigdy nie za wiele- 
				
				grzechu190
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 5
- Rejestracja: 03 lis 2014, 11:25
- Lokalizacja: Sędziszów
Witam wszystkich:) Mam podobny problem. Otóż na zimnym silniku po odpaleniu (cięzko pali) obroty oscylują w granicach 800 obr/min. Dodatkowo mam problem z przyspieszaniem. Mianowicie jak redukuje na mniejszy bieg bądz przyspieszam w granicach 3 tys obrotów mam wrazenie ze autko nie jedzie, tzn. tak jakby wogóle nie było turbo wrazenie takiego falowania raz jedzie raz nie. Pomoze ktoś?
			
			
									
									
						Uważajcie przy kupnie czujnika! Kupiłem w-g ETKI, kolor zielony. Po wymianie włączają się wentylatory klimy (mimo że jest wyłączona) i to na drugi bieg. Szukałem na forach. Okazało się że w moim AWT jest nie zielony (w Audi sprzedali zielony) a niebieski 8D0 959 481 B  ! Facet z forum Passata miał podobny problem, po włożeniu zielonego włączały się wentylatory.
! Facet z forum Passata miał podobny problem, po włożeniu zielonego włączały się wentylatory.
Podobno od nr silnika BX...
			
			
									
									
						 ! Facet z forum Passata miał podobny problem, po włożeniu zielonego włączały się wentylatory.
! Facet z forum Passata miał podobny problem, po włożeniu zielonego włączały się wentylatory.Podobno od nr silnika BX...
- 
				
				egoonn
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 497
- Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
- Imię: Ernesto
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Munster
- Kontakt:
to ze sie wlacza wiatrak klimy to tylko silnik chlodzi bo widzi blad i nie chce przegrzac silnika , mialem tak jak zamoczyla mi sie kostka od czujnika i wariowalo wszystko , a co do czujnika ja mam zielony i silnik AWTmarkus71 pisze:Uważajcie przy kupnie czujnika! Kupiłem w-g ETKI, kolor zielony. Po wymianie włączają się wentylatory klimy (mimo że jest wyłączona) i to na drugi bieg. Szukałem na forach. Okazało się że w moim AWT jest nie zielony (w Audi sprzedali zielony) a niebieski 8D0 959 481 B! Facet z forum Passata miał podobny problem, po włożeniu zielonego włączały się wentylatory.
Podobno od nr silnika BX...

Ja mam nr 4BX 
[ Dodano: 2014-11-04, 17:28 ]
Dzisiaj mogę potwierdzić . Numer czujnika temp. płynu chłodzącego dla AWT nr. podwozia WAU...4BX...... to 8D0 959 481 B kolor niebieski. Jak założycie zielony , będą się włączać wentylatory klimy bez względu na temp. silnika oraz bez włączonej klimy. Kupiłem czujnik zielony i teraz muszę spróbować oddać w ASO albo sprzedać. Dzisiaj w ASO stwierdzili że ETKA ma błąd gdyż w niej jest kolor zielony. Sam sprawdzalem .
			
			
									
									
						[ Dodano: 2014-11-04, 17:28 ]
Dzisiaj mogę potwierdzić . Numer czujnika temp. płynu chłodzącego dla AWT nr. podwozia WAU...4BX...... to 8D0 959 481 B kolor niebieski. Jak założycie zielony , będą się włączać wentylatory klimy bez względu na temp. silnika oraz bez włączonej klimy. Kupiłem czujnik zielony i teraz muszę spróbować oddać w ASO albo sprzedać. Dzisiaj w ASO stwierdzili że ETKA ma błąd gdyż w niej jest kolor zielony. Sam sprawdzalem .
 
							












 
 
