[a6 c5 1.8t ] ssanie - jak prawidłowo powinno działąć
[a6 c5 1.8t ] ssanie - jak prawidłowo powinno działąć
Mam pytanko do szanownych kolegów. Mianowicie chodzi mi o pierwsze odpalenie auto rano po postoju. Kiedy temperatura powietrza oscyluje w granicach 8 stopni w wzwyż przy odpaleniu auta wlącza sie ssanie i silnik przez pewien czas chodzi w granicach 1200 obr i po osiagnieciu pewnej teperatury spada do ok 800 i jest super. Natomiast kiedy temperatura powietrza jest około 5 stopni w dól ssanie sie nie zalącza silnik chodzi od razu po odpaleniu tak około 900 obrotów. Po wlączeniu świateł i kreceniu kierownicą przy wyjeździe z podwórka potrafi zgasnąć. po podłączeniu pod waga pojawiają sie dwa błedy
1.zbyt uboga mieszanka na biegu jałowym - błąd sporadyczny
2. za duże podgrzanie sondy lambda - błąd sporadyczny.
Czy powodem może byc uszkodzony czujnik temeratury odpowiedzialny za dawkowanie paliwa??
Albo co może być powodem takiego zachowania.
1.zbyt uboga mieszanka na biegu jałowym - błąd sporadyczny
2. za duże podgrzanie sondy lambda - błąd sporadyczny.
Czy powodem może byc uszkodzony czujnik temeratury odpowiedzialny za dawkowanie paliwa??
Albo co może być powodem takiego zachowania.
Ostatnio zmieniony 13 lis 2008, 22:13 przez gregx1, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 426
- Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
- Imię: MARIUSZ
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: SIEDLCE
Witam kolegę po pierwsze jak dotąd na zimnym motorze nigdy nie miałem 1200 obr. na biegu jałowym max 1000 gdybyś miał problem z czujnikiem temperatury to miałbyś problemy z uruchomieniem auta na gorącym motorze i moje pytanie czy sąda to orginał ? i radzę sprawdzić masomierz powietrza ,sprawdż też czy masz szczelny układ dolotowy powietrza z turbo
Witam!
Piszę w imieniu mojego kolegi,który ma ten sam problem z ssaniem A6 C5 1.8T .Przy niskich temp.ma problem z odpaleniem tzn.odpala ale ma za niskie obroty i gaśnie.Po odpaleniu gaz do dechy i dławi się ledwo podnosząc obroty,jak już załapie to dalej chodzi.Dodam jeszcze że na ciepłym silniku pali normalnie.Wygląda to tak jak by nie miał właśnie ssania-co może być przyczyną? VCDS nie pokazuje błędów!Pomoże ktoś
Piszę w imieniu mojego kolegi,który ma ten sam problem z ssaniem A6 C5 1.8T .Przy niskich temp.ma problem z odpaleniem tzn.odpala ale ma za niskie obroty i gaśnie.Po odpaleniu gaz do dechy i dławi się ledwo podnosząc obroty,jak już załapie to dalej chodzi.Dodam jeszcze że na ciepłym silniku pali normalnie.Wygląda to tak jak by nie miał właśnie ssania-co może być przyczyną? VCDS nie pokazuje błędów!Pomoże ktoś

Mody za przyzwoleniem mojej żonki :
ja miałem taki problem i po wymianie czujnika temperatury wszystko wróciło do normy. Był problem z odpaleniemzimnego silnika a na ciepłym palił na dotyk, ssanie się nie włączało i miał niskie obroty. U mnie pomógł czujnik ale jak macie inne sugestie to chęnie posłucham na przyszłość
wiedzy nigdy nie za wiele

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 03 lis 2014, 11:25
- Lokalizacja: Sędziszów
Witam wszystkich:) Mam podobny problem. Otóż na zimnym silniku po odpaleniu (cięzko pali) obroty oscylują w granicach 800 obr/min. Dodatkowo mam problem z przyspieszaniem. Mianowicie jak redukuje na mniejszy bieg bądz przyspieszam w granicach 3 tys obrotów mam wrazenie ze autko nie jedzie, tzn. tak jakby wogóle nie było turbo wrazenie takiego falowania raz jedzie raz nie. Pomoze ktoś?
Uważajcie przy kupnie czujnika! Kupiłem w-g ETKI, kolor zielony. Po wymianie włączają się wentylatory klimy (mimo że jest wyłączona) i to na drugi bieg. Szukałem na forach. Okazało się że w moim AWT jest nie zielony (w Audi sprzedali zielony) a niebieski 8D0 959 481 B
! Facet z forum Passata miał podobny problem, po włożeniu zielonego włączały się wentylatory.
Podobno od nr silnika BX...

Podobno od nr silnika BX...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 497
- Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
- Imię: Ernesto
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Munster
- Kontakt:
to ze sie wlacza wiatrak klimy to tylko silnik chlodzi bo widzi blad i nie chce przegrzac silnika , mialem tak jak zamoczyla mi sie kostka od czujnika i wariowalo wszystko , a co do czujnika ja mam zielony i silnik AWTmarkus71 pisze:Uważajcie przy kupnie czujnika! Kupiłem w-g ETKI, kolor zielony. Po wymianie włączają się wentylatory klimy (mimo że jest wyłączona) i to na drugi bieg. Szukałem na forach. Okazało się że w moim AWT jest nie zielony (w Audi sprzedali zielony) a niebieski 8D0 959 481 B! Facet z forum Passata miał podobny problem, po włożeniu zielonego włączały się wentylatory.
Podobno od nr silnika BX...

Ja mam nr 4BX
[ Dodano: 2014-11-04, 17:28 ]
Dzisiaj mogę potwierdzić . Numer czujnika temp. płynu chłodzącego dla AWT nr. podwozia WAU...4BX...... to 8D0 959 481 B kolor niebieski. Jak założycie zielony , będą się włączać wentylatory klimy bez względu na temp. silnika oraz bez włączonej klimy. Kupiłem czujnik zielony i teraz muszę spróbować oddać w ASO albo sprzedać. Dzisiaj w ASO stwierdzili że ETKA ma błąd gdyż w niej jest kolor zielony. Sam sprawdzalem .
[ Dodano: 2014-11-04, 17:28 ]
Dzisiaj mogę potwierdzić . Numer czujnika temp. płynu chłodzącego dla AWT nr. podwozia WAU...4BX...... to 8D0 959 481 B kolor niebieski. Jak założycie zielony , będą się włączać wentylatory klimy bez względu na temp. silnika oraz bez włączonej klimy. Kupiłem czujnik zielony i teraz muszę spróbować oddać w ASO albo sprzedać. Dzisiaj w ASO stwierdzili że ETKA ma błąd gdyż w niej jest kolor zielony. Sam sprawdzalem .