Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c5 1.8t ] ssanie - jak prawidłowo powinno działąć

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
gregx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 26 sie 2008, 07:15
Lokalizacja: Gdynia

[a6 c5 1.8t ] ssanie - jak prawidłowo powinno działąć

Post autor: gregx1 » 13 lis 2008, 22:01

Mam pytanko do szanownych kolegów. Mianowicie chodzi mi o pierwsze odpalenie auto rano po postoju. Kiedy temperatura powietrza oscyluje w granicach 8 stopni w wzwyż przy odpaleniu auta wlącza sie ssanie i silnik przez pewien czas chodzi w granicach 1200 obr i po osiagnieciu pewnej teperatury spada do ok 800 i jest super. Natomiast kiedy temperatura powietrza jest około 5 stopni w dól ssanie sie nie zalącza silnik chodzi od razu po odpaleniu tak około 900 obrotów. Po wlączeniu świateł i kreceniu kierownicą przy wyjeździe z podwórka potrafi zgasnąć. po podłączeniu pod waga pojawiają sie dwa błedy

1.zbyt uboga mieszanka na biegu jałowym - błąd sporadyczny
2. za duże podgrzanie sondy lambda - błąd sporadyczny.

Czy powodem może byc uszkodzony czujnik temeratury odpowiedzialny za dawkowanie paliwa??

Albo co może być powodem takiego zachowania.
Ostatnio zmieniony 13 lis 2008, 22:13 przez gregx1, łącznie zmieniany 3 razy.

mario1278
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 423
Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
Imię: MARIUSZ
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 22 lis 2008, 16:01

Witam kolegę po pierwsze jak dotąd na zimnym motorze nigdy nie miałem 1200 obr. na biegu jałowym max 1000 gdybyś miał problem z czujnikiem temperatury to miałbyś problemy z uruchomieniem auta na gorącym motorze i moje pytanie czy sąda to orginał ? i radzę sprawdzić masomierz powietrza ,sprawdż też czy masz szczelny układ dolotowy powietrza z turbo

gregx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 26 sie 2008, 07:15
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: gregx1 » 23 lis 2008, 09:05

Witam kolegę,

Sona lambda jest orginalna, przepływomierz powietrza pokazuje prawidłowe dane a układ jest szczelny. Wymieniłem wczoraj czujni temperatury i zobaczę dzisiaj rano jak będe odpalał samochód czy coś się zmieniło.

Awatar użytkownika
mario-975
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 207
Rejestracja: 07 lut 2010, 10:52
Lokalizacja: Piła

Post autor: mario-975 » 03 lis 2013, 20:03

Witam!
Piszę w imieniu mojego kolegi,który ma ten sam problem z ssaniem A6 C5 1.8T .Przy niskich temp.ma problem z odpaleniem tzn.odpala ale ma za niskie obroty i gaśnie.Po odpaleniu gaz do dechy i dławi się ledwo podnosząc obroty,jak już załapie to dalej chodzi.Dodam jeszcze że na ciepłym silniku pali normalnie.Wygląda to tak jak by nie miał właśnie ssania-co może być przyczyną? VCDS nie pokazuje błędów!Pomoże ktoś <okok>
Mody za przyzwoleniem mojej żonki :

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 03 lis 2013, 20:08

ja miałem taki problem i po wymianie czujnika temperatury wszystko wróciło do normy. Był problem z odpaleniemzimnego silnika a na ciepłym palił na dotyk, ssanie się nie włączało i miał niskie obroty. U mnie pomógł czujnik ale jak macie inne sugestie to chęnie posłucham na przyszłość :) wiedzy nigdy nie za wiele

Awatar użytkownika
Jaceny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 25 paź 2008, 13:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Jaceny » 03 lis 2013, 20:51

Masz uszkodzony czujnik temperatury silnika podaje błędne dane do sterownika.
AUDI - Przewaga dzięki technice

Awatar użytkownika
mario-975
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 207
Rejestracja: 07 lut 2010, 10:52
Lokalizacja: Piła

Post autor: mario-975 » 03 lis 2013, 21:50

Dzięki za błyskawiczną odpowiedz,dam znać czy rozwiąże się problem po wymianie czujnika <lol>
Mody za przyzwoleniem mojej żonki :

grzechu190
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 03 lis 2014, 11:25
Lokalizacja: Sędziszów

Post autor: grzechu190 » 03 lis 2014, 11:32

Witam wszystkich:) Mam podobny problem. Otóż na zimnym silniku po odpaleniu (cięzko pali) obroty oscylują w granicach 800 obr/min. Dodatkowo mam problem z przyspieszaniem. Mianowicie jak redukuje na mniejszy bieg bądz przyspieszam w granicach 3 tys obrotów mam wrazenie ze autko nie jedzie, tzn. tak jakby wogóle nie było turbo wrazenie takiego falowania raz jedzie raz nie. Pomoze ktoś?

markus71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 29 sty 2013, 14:10
Lokalizacja: wrocław

Post autor: markus71 » 03 lis 2014, 11:58

Uważajcie przy kupnie czujnika! Kupiłem w-g ETKI, kolor zielony. Po wymianie włączają się wentylatory klimy (mimo że jest wyłączona) i to na drugi bieg. Szukałem na forach. Okazało się że w moim AWT jest nie zielony (w Audi sprzedali zielony) a niebieski 8D0 959 481 B !!! Facet z forum Passata miał podobny problem, po włożeniu zielonego włączały się wentylatory.
Podobno od nr silnika BX...

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 03 lis 2014, 12:19

markus71 pisze:Uważajcie przy kupnie czujnika! Kupiłem w-g ETKI, kolor zielony. Po wymianie włączają się wentylatory klimy (mimo że jest wyłączona) i to na drugi bieg. Szukałem na forach. Okazało się że w moim AWT jest nie zielony (w Audi sprzedali zielony) a niebieski 8D0 959 481 B !!! Facet z forum Passata miał podobny problem, po włożeniu zielonego włączały się wentylatory.
Podobno od nr silnika BX...
to ze sie wlacza wiatrak klimy to tylko silnik chlodzi bo widzi blad i nie chce przegrzac silnika , mialem tak jak zamoczyla mi sie kostka od czujnika i wariowalo wszystko , a co do czujnika ja mam zielony i silnik AWT <mysli>

markus71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 29 sty 2013, 14:10
Lokalizacja: wrocław

Post autor: markus71 » 03 lis 2014, 13:00

A jaki masz numer silnika? Dzwoniłem do Serwisu i jak najbardziej czujnik 8D0 959 481 B kolor niebieski.

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 03 lis 2014, 13:07

markus71 pisze:A jaki masz numer silnika? Dzwoniłem do Serwisu i jak najbardziej czujnik 8D0 959 481 B kolor niebieski.
4B2 a moze jeszcze u mnie siedzi ori i dlatego <mysli>

markus71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 29 sty 2013, 14:10
Lokalizacja: wrocław

Post autor: markus71 » 03 lis 2014, 13:35

Jeszcze jedno, błędów 0

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 03 lis 2014, 15:24

zero totalne
ANIMAL

markus71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 29 sty 2013, 14:10
Lokalizacja: wrocław

Post autor: markus71 » 04 lis 2014, 17:28

Ja mam nr 4BX

[ Dodano: 2014-11-04, 17:28 ]
Dzisiaj mogę potwierdzić . Numer czujnika temp. płynu chłodzącego dla AWT nr. podwozia WAU...4BX...... to 8D0 959 481 B kolor niebieski. Jak założycie zielony , będą się włączać wentylatory klimy bez względu na temp. silnika oraz bez włączonej klimy. Kupiłem czujnik zielony i teraz muszę spróbować oddać w ASO albo sprzedać. Dzisiaj w ASO stwierdzili że ETKA ma błąd gdyż w niej jest kolor zielony. Sam sprawdzalem .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga