Tak się złożyło, że trzy tygodnie temu dostałem w nią kamieniem - nowa szyba pod kamerę i zakup reszty gratów to był odruch bezwarunkowy

Dokładanie kabelków wchodzi w krew

Dla zainteresowanych:
Aktywny tempomat: montaz-aktywnego-tempomatu-acc-vt80563.htm
Asystent zmiany pasa: montaz-asystenta-zmiany-pasa-audi-side- ... t81751.htm
TPMS High (strona 3 tematu): a6-c6-tpms-high-tez-a8-i-q7-vt26942,30.htm
KEYLESS: a6-c6-montaz-keyless-vt84257.htm
Aby uruchomić system potrzebujemy:
- szybę pod kamerę,
- kamerę / sterownik,
- manetkę kierunkowskazów z obsługą asystenta,
- dedykowaną kierownicę (z wibracjami, czteroramienna),
- i parę drobiazgów (wtyczki, osłona lusterka...).
Mój licznik obsługuje asystenta, sterownik kierownicy też - auto po lifcie.
Kilka zdjęć plus krótki opis poniżej:
1. Nowa szyba z miejscem na kamerę
2. Kierownica, przy okazji (znowu

3. Manetka kierunkowskazów
4. Kamera
5. Instalacja. Montowałem kiedyś asystenta świateł drogowych dlatego instalacja była prosta. Ograniczyła się do kilku króciutkich przewodów (ok 15 cm) ponieważ wszystko co potrzeba było przy wstecznym lusterku (łącznie z canami)
Załączam też zrobiony prze zemnie uproszczony schemacik wykorzystujący instalację HBA
6. Po dodaniu w gateway i zakodowaniu sterownika kierownicy oraz MMI (zielone menu) system wyrzucał błąd:
Friday,19,August,2016,21:10:09:62939
VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)
Address 5C: Lane Maintain. Labels: None
Control Module Part Number: 4E0 910 217 C HW: 4E0 907 217 C
Component and/or Version: J759 LDW H07 0070
Software Coding: 0002003
Work Shop Code: WSC 00070 000 00000
VCID: 204F060BE336381EB43-8075
Fault Codes have been Erased
1 Fault Found:
02797 - Control Module for Directional Stabilization Assistance (J759)
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Freeze Frame:
Fault Status: 01100101
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 45
Mileage: 179801 km
Time Indication: 0
Date: 2016.08.19
Time: 21:09:58
Okazało się, że potrzebna jest kalibracja. Wyczytałem na różnych forach (zagranicznych), że niektórzy sami z powodzeniem ją robili. Znalazłem wymiary tablicy kalibracyjnej i narysowałem w autocadzie. Z braku innej możliwości musiałem ją wydrukować na 25 kartkach A4 (rozmiar tablicy to 1340 x 960 mm). Udało się, kalibracja lane assist jest mniej wybredna od kalibracji kamery cofania - poszło praktycznie za pierwszym razem. Oczywiście dokładność ustawienia tablicy względem auta podczas kalibracji ma pewnie jakiś wpływ… ale na razie najważniejsze, że system działa.
- Tablica, na zdjęciu opisałem wymiary, wg których kalibracja u mnie się powiodła
- W czasie kalibracji
- Sukces

7. Menu w MMI. Można w nim ustawić siłę wibrowania oraz czułość - czyli w jakiej odległości od linii ma reagować
8. System można włączyć w każdym momencie (od 0 prędkości) jednak ostrzega dopiero po przekroczeniu 65 km/h.
- ikona asystenta poniżej 65 km/h
- ikona asystenta powyżej 65 km/h
- reakcja na linię, zdjęcie przy ustawieniu wczesnego czasu ostrzegania - reakcja na linię w odległości około 15-20 cm
Ogólnie instalacja dość prosta no i kalibracja na szczęście się udała. Ciekawi mnie jak asystent będzie się spisywał…