Pływanie samochodu na nowych oponach podczas skręcania kiero
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 11 sie 2014, 20:43
- Lokalizacja: Oświęcim
Pływanie samochodu na nowych oponach podczas skręcania kiero
Witam Panowie.
Mam taki problem. Wcześniej ustawiona zbieżność, mam wydruk. Amortyzatory przód 69% i 71%, tył po 77%. Samochód był na diagnostyce zawieszenia tak jak przy przeglądzie, wpadłem wcześniej w wyrwę w drodze i zawiecha była dokładnie kontrolowana, powiedzieli ze wszystko jest ok.
Założyłem nowe letnie opony do mojej C6. Felgi 18 x 7,5 guma Dunlop Sport Maxx RT 235/40. I pierwsze wrażenie po wyjeździe od wulkanizatora... Samochód pływa na boki jak skór****.
Przy prędkości 80-90km jak wykonam szybkie ruchy kierownicą na przemian prawo lewo to gołym okiem widać jak samochód sunie na boki i płynie, czasami wystarczy jeden ruch w prawo 1 w lewo i włącza się esp bo koło traci przyczepność.
Prosiłbym o pomoc, czy może to być wina nowych opon? Zimówki miałem dunlop sport 3D 225/40 i nic takiego nie miało miejsca a teraz boję się jechać samochodem przy wyższych prędkościach.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Mam taki problem. Wcześniej ustawiona zbieżność, mam wydruk. Amortyzatory przód 69% i 71%, tył po 77%. Samochód był na diagnostyce zawieszenia tak jak przy przeglądzie, wpadłem wcześniej w wyrwę w drodze i zawiecha była dokładnie kontrolowana, powiedzieli ze wszystko jest ok.
Założyłem nowe letnie opony do mojej C6. Felgi 18 x 7,5 guma Dunlop Sport Maxx RT 235/40. I pierwsze wrażenie po wyjeździe od wulkanizatora... Samochód pływa na boki jak skór****.
Przy prędkości 80-90km jak wykonam szybkie ruchy kierownicą na przemian prawo lewo to gołym okiem widać jak samochód sunie na boki i płynie, czasami wystarczy jeden ruch w prawo 1 w lewo i włącza się esp bo koło traci przyczepność.
Prosiłbym o pomoc, czy może to być wina nowych opon? Zimówki miałem dunlop sport 3D 225/40 i nic takiego nie miało miejsca a teraz boję się jechać samochodem przy wyższych prędkościach.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 575
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Amortyzatory w/g wydruku są jeszcze dobre, geometria też, stawiałbym na złe ciśnienie w oponach. Często oponiarze pompują wszystkim równo a Ty zwróć uwagę aby ciśnienie zgadzało się z wlepką na klapce paliwa i rozmiarem Twoich opon. Są one dość szerokie i w koleinach możesz odczuwać pływanie przy niewłaściwym ciśnieniu.
Znalazłem też taką opinię o tych oponkach cyt. "totalna katastrofa na koleinach!!!!!!! nieustanna walka z kierownicą i modły o sprawny ESP przy wyprzedzaniu"
Czytaj więcej: http://www.oponeo.pl/model-opony/dunlop-sp-sport-maxx
Powyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A.
Nie jest to powszechna opinia, ale coś w tym może być.
Znalazłem też taką opinię o tych oponkach cyt. "totalna katastrofa na koleinach!!!!!!! nieustanna walka z kierownicą i modły o sprawny ESP przy wyprzedzaniu"
Czytaj więcej: http://www.oponeo.pl/model-opony/dunlop-sp-sport-maxx
Powyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A.
Nie jest to powszechna opinia, ale coś w tym może być.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 11 sie 2014, 20:43
- Lokalizacja: Oświęcim
Dzięki za odpowiedź. Ciśnienie w oponach było wysokie bo aż 2,8 na wszystkich kołach, według wlepki dla 245/40 R18 cisnienie powinno byc 2,2 przód 2,0 tył więc ja na 235 ustawiłem 2,1/2.0. Tu nie chodzi o jazdę w koleinach bo w koleinach przy takiej szerokości to zawsze mnie przeciągało( wcześniej miałem R19 255/35). tu chodzi o jazdę prostą drogą, bez kolein i skręcanie kierownicą prawo/lewo tak jakbys w slalomie jechał, nawet lekki skręt lewo prawo powoduje ze samochód płynie. Uczucie jest takie jak skręcasz kierownicą w lewo, potem szybko w prawo a czujesz że samochód płynie dalej w lewo, dopiero po chwili reaguje i odbija w prawo.leon11 pisze:Amortyzatory w/g wydruku są jeszcze dobre, geometria też, stawiałbym na złe ciśnienie w oponach. Często oponiarze pompują wszystkim równo a Ty zwróć uwagę aby ciśnienie zgadzało się z wlepką na klapce paliwa i rozmiarem Twoich opon. Są one dość szerokie i w koleinach możesz odczuwać pływanie przy niewłaściwym ciśnieniu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 11 sie 2014, 20:43
- Lokalizacja: Oświęcim
Na oponach zrobiłem już jakieś 600km i dalej pływanie występuje. Mnie się to w głowie nie mieści, jak opony które kosztują ponad 2tys mogą się tak zachowywać. Wie ktoś może jak mogę dochodzić swoich praw gwarancyjnych z takimi oponami?enduro7 pisze:jeśli to zjawisko nie zniknie po 50 km to czeka cię zmiana opon
a swoją drogą trzeba być desperatem by kupować opony z grupy good-year
tam jest więcej mączki kukurydzianej niż gumy a wszystko to sklajstrowane jakąś zaawansowaną chemią
Czy naprawdę marka Dunlop jest taka zła?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
z grupy good-year jest najlepsza bo warunkiem przejęcia było zachowanie przez dunlop własnego biura konstrukcujnego
ale czasy dobrego dunlopa skończyły się na modelu SP-01
podstaw inne koła i sprawdz czy to na pewno opony
jeśli tak to reklamuj na 99% reklamacja będzie odrzucona
odwołaj się i wnioskuj o poszerzone badania jęśli odrzucą to zostaje ci ośrodek badawczo rozwojowy przemysłu gumowego w poznaniu koszt expertyzy ok 100zł
mając taki kwit stwierdzający wadę uznają na 99% a jeśli nie to sąd i masz wygraną
obr pg w poznaniu zatrudnia biegłych sądowych i ma uprawnienia do nadawania homologacji dlatego producent nie podwarzy ich decyzji czy opini
przypuszczam żę któraś z opon możę mieć wadę fabryczną zrotuj przód z tyłem i zobacz jak się będzie zachowywać
ale czasy dobrego dunlopa skończyły się na modelu SP-01
podstaw inne koła i sprawdz czy to na pewno opony
jeśli tak to reklamuj na 99% reklamacja będzie odrzucona
odwołaj się i wnioskuj o poszerzone badania jęśli odrzucą to zostaje ci ośrodek badawczo rozwojowy przemysłu gumowego w poznaniu koszt expertyzy ok 100zł
mając taki kwit stwierdzający wadę uznają na 99% a jeśli nie to sąd i masz wygraną
obr pg w poznaniu zatrudnia biegłych sądowych i ma uprawnienia do nadawania homologacji dlatego producent nie podwarzy ich decyzji czy opini
przypuszczam żę któraś z opon możę mieć wadę fabryczną zrotuj przód z tyłem i zobacz jak się będzie zachowywać
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 11 sie 2014, 20:43
- Lokalizacja: Oświęcim
enduro7 pisze:z grupy good-year jest najlepsza bo warunkiem przejęcia było zachowanie przez dunlop własnego biura konstrukcujnego
ale czasy dobrego dunlopa skończyły się na modelu SP-01
podstaw inne koła i sprawdz czy to na pewno opony
jeśli tak to reklamuj na 99% reklamacja będzie odrzucona
odwołaj się i wnioskuj o poszerzone badania jęśli odrzucą to zostaje ci ośrodek badawczo rozwojowy przemysłu gumowego w poznaniu koszt expertyzy ok 100zł
mając taki kwit stwierdzający wadę uznają na 99% a jeśli nie to sąd i masz wygraną
obr pg w poznaniu zatrudnia biegłych sądowych i ma uprawnienia do nadawania homologacji dlatego producent nie podwarzy ich decyzji czy opini
przypuszczam żę któraś z opon możę mieć wadę fabryczną zrotuj przód z tyłem i zobacz jak się będzie zachowywać
Dzięki za odpowiedź i pomoc. Ciężko mi będzie załatwić 2gi komplet opon do testów. Najchętniej dałbym się komuś przejechać, komuś kto śmiga A6 żeby miał porównanie. Coś będę musiał wykombinować bo bardzo mnie martwią te opony, do tego są strasznie głośne, zimówek w ogole nie bylo słychać a te szumią że odechciewa się jazdy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 11 sie 2014, 20:43
- Lokalizacja: Oświęcim
Tak też zrobię w piątek. Ja przypadkiem nie wiem czy to po prostu nie taki urok tych opon, wydaje mi sie że one są strasznie miękkie jak na letnie i to może być przyczyna że cała opona płynie na boki przy przeciążeniach.enduro7 pisze:wszystkie 4 na pewno nie są wadliwe zamień przód z tyłem i zobacz jak się prowadzi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Re: Pływanie samochodu na nowych oponach podczas skręcania k
Pod maską zaledwie 177KM, a na feldze t a k i e s z e r o k i e opony?Iceman2003 pisze: Założyłem nowe letnie opony do mojej C6. Felgi 18 x 7,5 guma Dunlop Sport Maxx RT 235/40. I pierwsze wrażenie po wyjeździe od wulkanizatora... Samochód pływa na boki jak skór****.
Czy Ty wiesz co czynisz?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
- Imię: ŁUKASZ
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ożarów Maz.
- Kontakt:
u mnie przestało pływać po ponad 1kkm na nowych nokianach, jak kupowałem zimowe toyo to 500km i było już ok... pierwszy raz w zyciu nowe opony kupiles? Kazde nowe opony krócej lub dłużej powodują pływanie samochodu przy przeciążeniach. Pojeździj troche dłużej, jeśli jeździsz delikatnie to ten czas się na pewno wydłuży.
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage 
