Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Drgania przy przyśpieszaniu A6 C6 3.0 TDI 233KM

Układ kierowniczy
Karpiu86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 gru 2015, 18:49
Lokalizacja: Mazowieckie

Drgania przy przyśpieszaniu A6 C6 3.0 TDI 233KM

Post autor: Karpiu86 » 02 gru 2015, 19:37

Witam,
Przeglądam forum i nigdzie nie mogę znaleźć podobnych objawów jakie mam w swoim aucie.
Mianowicie, miałem problem z DPF i go usunąłem. Po wgraniu nowej mapy i podniesieniu mocy do 270 KM, na 5 biegu (najbardziej to czuć), na 4 i 6 biegu delikatnie, samochód dostaje dziwnych wibracji które przenoszone są na całe auto. Dzieje się to od prędkości 80-90 km/h do około 120-130 km/h przy wciśniętym pedale gazy prawie do końca. Jeśli podczas przyśpieszania od prędkości 80-90 km/h do około 120-130 km/h gdy samochód "drży" puszczam gaz to drgania momentalnie ustają. Przy delikatnym wciskaniu gazu na 5 biegu od prędkości 80-90 km/h nie ma w ogóle tych objawów.
Sprzęgło i dwumas są w porządku.
Wtryski sprawdzone i mają bardzo dobre parametry.
Zawieszenie również zostało sprawdzone i nie ma się do czego przyczepić.
Czekam na sugestie i ewentualną pomoc.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 02 gru 2015, 21:07 przez Karpiu86, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
DonVip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 324
Rejestracja: 20 mar 2008, 12:41
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DonVip » 02 gru 2015, 20:00

moze poduszka silnika sie skonczyla <mysli>
Audi Back On Track :)

Karpiu86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 gru 2015, 18:49
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Karpiu86 » 02 gru 2015, 20:18

Dodam że przed podniesieniem mocy nie było tego problemu.. :/

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 02 gru 2015, 20:22

Mam ten sam problem, ale mam seryjną moc. Możliwe, że podniesienie mocy u Ciebie spowodowało, że silnik wykończył do końca już zużyte poduszki olejowe. Większa moc -> większe drgania. Sam będę sprawdzał poduszki, choć żadnego błędu nie ma od nich. Miałem też uszkodzoną poduszkę skrzyni z tyłu, ale to automat.

Karpiu86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 gru 2015, 18:49
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Karpiu86 » 02 gru 2015, 21:05

hmm.. dzięki za cynk Panowie <okok> , jutro będę to sprawdzał z moim mechanikiem..

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 02 gru 2015, 21:20

Potem napisz co i jak.

Karpiu86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 gru 2015, 18:49
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Karpiu86 » 03 gru 2015, 08:45

Witam,
Mam jeszcze pytanie. Czy może to być któryś przegub wewnętrzny?
Pozdrawiam

Audi A6 Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 14 paź 2015, 12:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Audi A6 Polska » 03 gru 2015, 10:00

mat1324 pisze:Większa moc -> większe drgania.
A dlaczego silnik z większa mocą ma sie bardziej trząść ? :) Podniesienie mocy z wibracjami nie ma nic wspólnego.
Poduszki wywalaja bład na kompie - czasmi stały a na poczatku sporadyczny.

Jeżeli u kolegi wystąpiły objawy po grzebaniu z moca silnika to tutaj doszukiwałbym sie problemu. Proponuje wrócić do serii i zobaczyć czy beda te same objawy.

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 03 gru 2015, 12:51

Karpiu86 pisze:Po wgraniu nowej mapy i podniesieniu mocy do 270 KM
U kogo robiłeś? Jakiś znany warsztat czy u Henia w piwnicy wsad Ci wgrywał poprzez vcds?

Karpiu86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 gru 2015, 18:49
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Karpiu86 » 03 gru 2015, 14:01

Nie u Henia:) Auto było na hamowni żeby zobaczyć co się da z niego wycisnąć. Później nowa mapa (kilka prób) i znowu hamowania żeby zobaczyć ile ma koni i jaki jest moment obrotowy.
Mam wykresy z przed i po podniesieniu mocy w aucie.
Wiem że można wgrać "gotowca" bez sprawdzania samochodu, ale u mnie zrobiliśmy to jak należy.
Ale... wydaje mi się że tu może być problem.. Sprawdzę jeszcze poduszki (dziś) i jeśli tu będzie OK, wracam do serii..

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 gru 2015, 14:30

Przeguby wewnętrzne też wymieniłem (ASO) i nie pomogło. Luz był spory, ale to nie to.

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 03 gru 2015, 14:39

Karpiu86, No to zbadaj stan poduszek, jeżeli poduchy są ok to musisz wrócić do stocka ECU i jazda próbna.

Karpiu86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 gru 2015, 18:49
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Karpiu86 » 03 gru 2015, 21:33

No No, tak zrobię. dziś powinienem wiedzieć co i jak.
Jeszcze raz dzięki za podpowiedzi Panowie.

[ Dodano: 2015-12-03, 21:33 ]
Już jest diagnoza, na 99 % wał. W sobotę wjeżdża na "kanał" i będziemy tam zagladac:)
Poduchy okey!

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 gru 2015, 23:02

Jak sprawdzałem u siebie wał, to nie miał luzów, miał płynne ruchy, bez stuków. U mnie wibracje są na postoju, nawet nie muszę ruszać. Poduchy sprawdzałeś oglądając je, czy jak?

Karpiu86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 gru 2015, 18:49
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Karpiu86 » 08 lut 2016, 22:23

W końcu auto zrobione!!! Długo to trwało ale jest okey.
Wymieniona podpora wałybo łożysko już było na wykończeniu. Dodatkowo przegub w wale został zamieniony na krzyżak u speców w Kielcach. Na koniec został zmniejszony moment obrotowy. Auta ani drgnie.
Jeśli macie problem z wałem poniżej namiar na gości którzy robią to profesjonalnie:
http://www.polaczyk.com.pl/

Pozdro.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga