Drgania przy przyśpieszaniu A6 C6 3.0 TDI 233KM
Drgania przy przyśpieszaniu A6 C6 3.0 TDI 233KM
Witam,
Przeglądam forum i nigdzie nie mogę znaleźć podobnych objawów jakie mam w swoim aucie.
Mianowicie, miałem problem z DPF i go usunąłem. Po wgraniu nowej mapy i podniesieniu mocy do 270 KM, na 5 biegu (najbardziej to czuć), na 4 i 6 biegu delikatnie, samochód dostaje dziwnych wibracji które przenoszone są na całe auto. Dzieje się to od prędkości 80-90 km/h do około 120-130 km/h przy wciśniętym pedale gazy prawie do końca. Jeśli podczas przyśpieszania od prędkości 80-90 km/h do około 120-130 km/h gdy samochód "drży" puszczam gaz to drgania momentalnie ustają. Przy delikatnym wciskaniu gazu na 5 biegu od prędkości 80-90 km/h nie ma w ogóle tych objawów.
Sprzęgło i dwumas są w porządku.
Wtryski sprawdzone i mają bardzo dobre parametry.
Zawieszenie również zostało sprawdzone i nie ma się do czego przyczepić.
Czekam na sugestie i ewentualną pomoc.
Pozdrawiam
Przeglądam forum i nigdzie nie mogę znaleźć podobnych objawów jakie mam w swoim aucie.
Mianowicie, miałem problem z DPF i go usunąłem. Po wgraniu nowej mapy i podniesieniu mocy do 270 KM, na 5 biegu (najbardziej to czuć), na 4 i 6 biegu delikatnie, samochód dostaje dziwnych wibracji które przenoszone są na całe auto. Dzieje się to od prędkości 80-90 km/h do około 120-130 km/h przy wciśniętym pedale gazy prawie do końca. Jeśli podczas przyśpieszania od prędkości 80-90 km/h do około 120-130 km/h gdy samochód "drży" puszczam gaz to drgania momentalnie ustają. Przy delikatnym wciskaniu gazu na 5 biegu od prędkości 80-90 km/h nie ma w ogóle tych objawów.
Sprzęgło i dwumas są w porządku.
Wtryski sprawdzone i mają bardzo dobre parametry.
Zawieszenie również zostało sprawdzone i nie ma się do czego przyczepić.
Czekam na sugestie i ewentualną pomoc.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 02 gru 2015, 21:07 przez Karpiu86, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Mam ten sam problem, ale mam seryjną moc. Możliwe, że podniesienie mocy u Ciebie spowodowało, że silnik wykończył do końca już zużyte poduszki olejowe. Większa moc -> większe drgania. Sam będę sprawdzał poduszki, choć żadnego błędu nie ma od nich. Miałem też uszkodzoną poduszkę skrzyni z tyłu, ale to automat.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 184
- Rejestracja: 14 paź 2015, 12:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
A dlaczego silnik z większa mocą ma sie bardziej trząść ?mat1324 pisze:Większa moc -> większe drgania.

Poduszki wywalaja bład na kompie - czasmi stały a na poczatku sporadyczny.
Jeżeli u kolegi wystąpiły objawy po grzebaniu z moca silnika to tutaj doszukiwałbym sie problemu. Proponuje wrócić do serii i zobaczyć czy beda te same objawy.
Nie u Henia:) Auto było na hamowni żeby zobaczyć co się da z niego wycisnąć. Później nowa mapa (kilka prób) i znowu hamowania żeby zobaczyć ile ma koni i jaki jest moment obrotowy.
Mam wykresy z przed i po podniesieniu mocy w aucie.
Wiem że można wgrać "gotowca" bez sprawdzania samochodu, ale u mnie zrobiliśmy to jak należy.
Ale... wydaje mi się że tu może być problem.. Sprawdzę jeszcze poduszki (dziś) i jeśli tu będzie OK, wracam do serii..
Mam wykresy z przed i po podniesieniu mocy w aucie.
Wiem że można wgrać "gotowca" bez sprawdzania samochodu, ale u mnie zrobiliśmy to jak należy.
Ale... wydaje mi się że tu może być problem.. Sprawdzę jeszcze poduszki (dziś) i jeśli tu będzie OK, wracam do serii..
W końcu auto zrobione!!! Długo to trwało ale jest okey.
Wymieniona podpora wałybo łożysko już było na wykończeniu. Dodatkowo przegub w wale został zamieniony na krzyżak u speców w Kielcach. Na koniec został zmniejszony moment obrotowy. Auta ani drgnie.
Jeśli macie problem z wałem poniżej namiar na gości którzy robią to profesjonalnie:
http://www.polaczyk.com.pl/
Pozdro.
Wymieniona podpora wałybo łożysko już było na wykończeniu. Dodatkowo przegub w wale został zamieniony na krzyżak u speców w Kielcach. Na koniec został zmniejszony moment obrotowy. Auta ani drgnie.
Jeśli macie problem z wałem poniżej namiar na gości którzy robią to profesjonalnie:
http://www.polaczyk.com.pl/
Pozdro.