Witam
Jestem nowy na forum , liczę na pomoc w problemie
Kupiłem Audi Allroad 3,0tdi ASB 2008r przebieg mam 275 tys na bieżąco ASO serwis .
Kłopot polega na tym że po zdjęciu opon zimowych i założeniu letnich na te same felgii 18 pojawiły się dziwne wibracje całego auta im szybciej tym gorzej było ... +bicie w kierownicy ...
-wyważanie nie pomogło więc kupilem kpl nowych opon potenza ,i już było dużo dużo lepiej prawie super ale... pozostała jedna denerwujaca sprawa otóż gdy zbliżam się do prędkośći 100 zaczyna bić w kierownicy (tyka lewo prawo) na zimnym silniku najmocniej tyka bije jak sie rozgrzeje motor to mniej a czasami nic nie tyka ale czuć deliktane drżenie ale zdarza sie że też jest bicie nie ma reguły ..pow 105 przestaje i potem nawet do 220 jest ok oraz poniżej 90km/h tez ok tylko ten przedział predkości od 90(już coś czuć) do 105 km/h i potem ustaje ... mega to wkurza
Co sprawdziłem
-tarcze nowe ok
-wszystkie przeguby nasmarowane ok
-podpora walu ok
-zawieszenie bez luzów. ok
-felgi proste przód , jedna z tyłu delikatnie krzywa
Podejrzane są poduszki silnika bo faktyczne nawet na wybieraku tipa czuć lekkie wibracje mój mech mówi e sa out ale... nie powodują tego bicia tykania co je powoduje nie wie;-/
myśle o maglu bo na postoju jak krece lewo prawo słychać odłgosy pukania , oraz jadąc na polnej drodze słuchac puste stuki ..pytanie do was czy wyrobiony magiel powodowałby takie bicie tykanie ?co możę być przyczyną ktoś kiedyś pisał o konwenterze ...jest to możliwe taki objaw dodam że przy 100km/h wł. tempomat i tipem redukuje biegi na wyższe obroty ale to nie ma znaczenia ...
jeśli nic nie przychodzi wam do glowy to może znacie jakiegoś speca mega mózga od audi do którego mółgym sie udać ?
mieszkam pomiedzy Poznaniem a Zieloną Górą
Z góry wielkie dzięki za wszelkie sugestie
Bicie kierownicy pomocy Allroad c6
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
jeśli na zimowych było ok to zostaje sprawa wyważania i tej lekko krzywej felgi ale z praktyki wiem żę zimowa wybacza więcej z racji bardziej elastycznej mieszanki
1 zrób porządek z felgą prostowanie lub wymiana sprawdz pierścienie redukcyjne jak są
2wyważ porządnie koła z optymalizacją
3 jeśli nie pomożę znajdz zakład dysponujący specjalnym uchwytem rozprężnym haweki aso powinno mieć i zleć wyważenie z optymalizacją to dużę koła i w szczególnie upierdliwych przypadkach pomaga idelne zamocowanie koła (uchwyt ten imituje piastę koła)
4 jeśli nie pomożę szukaj zakładu gdzie mają wyważarkę hunter z testem drogowym by sprawdzić czy to nie wina opon -wtedy reklamacja
5 jeśli bicie występuje tylko ma zimnych oponach do ok 3-5 km jest to normalne zjawisko odkształcenia opony po nocnym postoju tzw flat spot
1 zrób porządek z felgą prostowanie lub wymiana sprawdz pierścienie redukcyjne jak są
2wyważ porządnie koła z optymalizacją
3 jeśli nie pomożę znajdz zakład dysponujący specjalnym uchwytem rozprężnym haweki aso powinno mieć i zleć wyważenie z optymalizacją to dużę koła i w szczególnie upierdliwych przypadkach pomaga idelne zamocowanie koła (uchwyt ten imituje piastę koła)
4 jeśli nie pomożę szukaj zakładu gdzie mają wyważarkę hunter z testem drogowym by sprawdzić czy to nie wina opon -wtedy reklamacja
5 jeśli bicie występuje tylko ma zimnych oponach do ok 3-5 km jest to normalne zjawisko odkształcenia opony po nocnym postoju tzw flat spot
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga