Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2,5 180KM] Zacina się wspomaganie kierownicy

Układ kierowniczy
pistol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 29 sie 2009, 14:45
Lokalizacja: Złotoryja

[A6 C5 2,5 180KM] Zacina się wspomaganie kierownicy

Post autor: pistol » 17 paź 2009, 09:53

Czy ktoś wie jaka może być przyczyna zacinania sie wspomagania po dłuższym postoju samochodu. Przeważnie jak auto postoi cała noc lub kilka godzin w dzień po odpaleniu nie działa wspomaganie jak skręcam w prawą stronę. Przy skręcie w lewo kierownicą wszystko jest ok.

pistol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 29 sie 2009, 14:45
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: pistol » 18 paź 2009, 00:25

Płynu jest ok a pasek był niedawno wymieniany wraz z rozrządem. Wspomaganie zacina się tylko jak auto dłużej postoi a opór mam tylko jak kręcę w prawo. Przy skręcie w lewo wspomaganie działa. Generalnie taki stan mam przez ok 1 min po odpaleniu a potem wszystkow wraca do normy.

pistol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 29 sie 2009, 14:45
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: pistol » 19 paź 2009, 23:00

nie ma nikt pomysłu co moż być przyczyną?

Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 23 paź 2009, 08:50

Może już sama pompa do wymiany?

dziku88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 116
Rejestracja: 18 lis 2008, 18:11
Lokalizacja: Nowa Sól

Post autor: dziku88 » 28 paź 2009, 20:40

u mnie koledzy znowóż odwrotnie

jak odpale po dłuższym postoju samochód to wspomaanie działą tak mocno że można jednym palcem kręcić

w miare rozgrzewania sie samochodu wspomaganie lekko spada a w prawą strone wogóle sie wyłancza ;/

sprawdziłem stan płynu był grubo ponad MAX ściągnełem go do klreski MAX i jak by było lekko lepiej ale dalej sie zacina :/

zauważyłem że płyn jest troche gesty i ciemny jak kawa pewnie czas na wymiane ale jak to zrobić i ile płynu wejdzie ??
1800 wałki
1100 hydraulika
6700 łączny koszt

sprawne A6 V6 :*

american
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 08 paź 2009, 16:31
Lokalizacja: RJS

Post autor: american » 28 paź 2009, 21:39

tez mam bube z wspomaganiem .. nie dawno strzelil mi waz, to dorobilem w zakladzie ;) od tego czasu wspomaganie przestalo mi tak jakby plynnie chodzic ! przy manewrach na malych powiezniach i predkosciach i zaczelo glosno chodzic :( mechanior nie wymienil plynu przy wymianie przewodu !! nie jestem znawca wiec niewiem, powiedzial ze pare dni przejdzie ale jednak nie ...

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 28 paź 2009, 23:08

dziku88 pisze:jak to zrobić i ile płynu wejdzie ??
na 100% znajdziesz odpowiedni temat na forum, wiec do dzieła
kup Febi mineralny w białej butelce z zieloną nakrętką ok 22zł
1L styka

mk_1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 01 kwie 2009, 12:38
Lokalizacja: Zabrze

[A6 C5 2002 2,5 TDI]

Post autor: mk_1984 » 18 mar 2010, 11:22

Mam identyczny problem. Po dluzszym postoju albo rano jak wchodze do auta wspomaganie nie dziala jak krece w prawa strone. W lewa okej. Pompe wymienialem w listopadzie, plyn tez wymieniony. Widze, ze mamy podobny problem. Znalazl juz ktos rozwiazanie. Pozdrawiam.

Karol M.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 21 mar 2010, 10:15
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: Karol M. » 21 mar 2010, 10:42

[Dzisiaj 10:35] Karol M.: Koledzy mam problem.Posiadam Audi A4 z 95r. 1.9.TDI 90PS.Ostatnio padła mi pompa wspomagania wymieniłem pompe na uzywana ale z 2004 roku.Zalalem oorginalnym plynem g004000 (zielony)i problem w tym ze rano gdy odpale auto kierownica lekko sie kreci apo przejechaniu okolo 10 km.kierownica zczyna ciezko chodzic jakby wogole wspomagania niebylo.na postoju gdy dodam gazu do 2,5 tys.obrotow kierownica znów lekko chodzi.a jak popuszcze to znowu mam z nia problem.piszcie na kinga_karol@onet.pl

Karol M.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 21 mar 2010, 10:15
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: Karol M. » 21 mar 2010, 13:04

witam to znowu ja.sory ze wczesniej sie nieprzywitałem ale terz to nadrobiłem.prosze piszcie co moze sie dziac z tym moim autem! :mrgreen:

mk_1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 01 kwie 2009, 12:38
Lokalizacja: Zabrze

[A6 C5 2002 2,5 TDI]

Post autor: mk_1984 » 12 kwie 2010, 11:50

Jesli to komus pomoze to dodam, ze dlugosc zacinania sie wspomagania ma zwiazek z temperatura tzn. w zimie trwalo to znacznie dluzej ok. 1 minuty gdy wszystko wracalo do normy, teraz przy temp. + 10 trwa to duzo krócej bo ok. 10 sekund i wszystko jest okej. Rozwiazal juz ktos ten problem? Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
lapicki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 26 paź 2010, 18:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: lapicki » 11 kwie 2012, 23:36

Witam, Parę dni temu wymieniłem napinacz paska wielorowkowego i od razu zdawało mi się ze coś lekko stuka tylko to było prawie nie do usłyszenia, jeździłem 2 dni wszystko było ok.

Auto postało 3 dni i po odpaleniu przy skręcaniu kierownicą strasznie piszczy pasek na postoju i wyczy pompa i ciężko chodzi kierownica, jak się doda obrotów to nic nie ustaje ( w czasie jazdy nic się nie dzieje - wiadomo koła się toczą to łatwiej ), ciężkie skręty i wycie nie ustaje na postoju nawet przy ciepłym silniku.

Wina paska ?
Czy pompa dostała nowej siły od paska i już nie wytrzymała, trochę dziwne od razu po wymianie napinacza ?
No i czyżby nagle płyn trzeba zmienić ?

Help !

Awatar użytkownika
lapicki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 26 paź 2010, 18:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: lapicki » 12 kwie 2012, 21:17

To znaczy ze trzeba rozebrać pompę?i coś w niej wymienić (mogła się przytrzeć, łożyska lub coś innego?)czy już się nadaje cała do wymiany?
Dzisiaj po dłuższej jeździe po ok 70km na rozgrzanym silniku wspomaganie chodziło ok Problem występuje po uruchomieniu na zimno...

l_krupinski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 26 sty 2013, 20:43
Imię: Łukasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: l_krupinski » 26 lut 2013, 16:55

Witam.
Czy może kotś już rozwiązał ten problem ze wspomaganiem? Ja mam tak że po dwóch dniach postoju po odpaleniu auta jak kręce w prawo czy w lewo to czuje że przycina się wspomaganie i czuje takie przeskakiwanie na kierownicy. Po około minucie jest już dobrze
Łukasz

Awatar użytkownika
lapicki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 26 paź 2010, 18:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: lapicki » 26 lut 2013, 22:25

Sprawdź naciąg paska może już się wyrobił i rozciągnął, czasami nie można się sugerować przebiegiem, używanie klimatyzacji, brud jak się nie ma ekranów leci z pod spodu i ogólnie słaby markowo pasek szybko się rozciąga, może tez już być zużyty napinacz paska wielorowkowego, ten mały amortyzator. U mnie było tak samo, jak się nagrzał samochód to w porządku, na zimno masakra. Wymieniłem pasek u siebie i wszystko przeszło, więc proponuje zacząć od tego, Pasek wieloklinowy Contitech, koszt w granicach do 45 zł ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja