[A6 C5 2,5 180KM] Zacina się wspomaganie kierownicy
[A6 C5 2,5 180KM] Zacina się wspomaganie kierownicy
Czy ktoś wie jaka może być przyczyna zacinania sie wspomagania po dłuższym postoju samochodu. Przeważnie jak auto postoi cała noc lub kilka godzin w dzień po odpaleniu nie działa wspomaganie jak skręcam w prawą stronę. Przy skręcie w lewo kierownicą wszystko jest ok.
u mnie koledzy znowóż odwrotnie
jak odpale po dłuższym postoju samochód to wspomaanie działą tak mocno że można jednym palcem kręcić
w miare rozgrzewania sie samochodu wspomaganie lekko spada a w prawą strone wogóle sie wyłancza
sprawdziłem stan płynu był grubo ponad MAX ściągnełem go do klreski MAX i jak by było lekko lepiej ale dalej sie zacina
zauważyłem że płyn jest troche gesty i ciemny jak kawa pewnie czas na wymiane ale jak to zrobić i ile płynu wejdzie
jak odpale po dłuższym postoju samochód to wspomaanie działą tak mocno że można jednym palcem kręcić
w miare rozgrzewania sie samochodu wspomaganie lekko spada a w prawą strone wogóle sie wyłancza

sprawdziłem stan płynu był grubo ponad MAX ściągnełem go do klreski MAX i jak by było lekko lepiej ale dalej sie zacina

zauważyłem że płyn jest troche gesty i ciemny jak kawa pewnie czas na wymiane ale jak to zrobić i ile płynu wejdzie

1800 wałki
1100 hydraulika
6700 łączny koszt
sprawne A6 V6
1100 hydraulika
6700 łączny koszt
sprawne A6 V6

tez mam bube z wspomaganiem .. nie dawno strzelil mi waz, to dorobilem w zakladzie
od tego czasu wspomaganie przestalo mi tak jakby plynnie chodzic ! przy manewrach na malych powiezniach i predkosciach i zaczelo glosno chodzic
mechanior nie wymienil plynu przy wymianie przewodu
nie jestem znawca wiec niewiem, powiedzial ze pare dni przejdzie ale jednak nie ...



[A6 C5 2002 2,5 TDI]
Mam identyczny problem. Po dluzszym postoju albo rano jak wchodze do auta wspomaganie nie dziala jak krece w prawa strone. W lewa okej. Pompe wymienialem w listopadzie, plyn tez wymieniony. Widze, ze mamy podobny problem. Znalazl juz ktos rozwiazanie. Pozdrawiam.
[Dzisiaj 10:35] Karol M.: Koledzy mam problem.Posiadam Audi A4 z 95r. 1.9.TDI 90PS.Ostatnio padła mi pompa wspomagania wymieniłem pompe na uzywana ale z 2004 roku.Zalalem oorginalnym plynem g004000 (zielony)i problem w tym ze rano gdy odpale auto kierownica lekko sie kreci apo przejechaniu okolo 10 km.kierownica zczyna ciezko chodzic jakby wogole wspomagania niebylo.na postoju gdy dodam gazu do 2,5 tys.obrotow kierownica znów lekko chodzi.a jak popuszcze to znowu mam z nia problem.piszcie na kinga_karol@onet.pl
[A6 C5 2002 2,5 TDI]
Jesli to komus pomoze to dodam, ze dlugosc zacinania sie wspomagania ma zwiazek z temperatura tzn. w zimie trwalo to znacznie dluzej ok. 1 minuty gdy wszystko wracalo do normy, teraz przy temp. + 10 trwa to duzo krócej bo ok. 10 sekund i wszystko jest okej. Rozwiazal juz ktos ten problem? Pozdrawiam.
Witam, Parę dni temu wymieniłem napinacz paska wielorowkowego i od razu zdawało mi się ze coś lekko stuka tylko to było prawie nie do usłyszenia, jeździłem 2 dni wszystko było ok.
Auto postało 3 dni i po odpaleniu przy skręcaniu kierownicą strasznie piszczy pasek na postoju i wyczy pompa i ciężko chodzi kierownica, jak się doda obrotów to nic nie ustaje ( w czasie jazdy nic się nie dzieje - wiadomo koła się toczą to łatwiej ), ciężkie skręty i wycie nie ustaje na postoju nawet przy ciepłym silniku.
Wina paska ?
Czy pompa dostała nowej siły od paska i już nie wytrzymała, trochę dziwne od razu po wymianie napinacza ?
No i czyżby nagle płyn trzeba zmienić ?
Help !
Auto postało 3 dni i po odpaleniu przy skręcaniu kierownicą strasznie piszczy pasek na postoju i wyczy pompa i ciężko chodzi kierownica, jak się doda obrotów to nic nie ustaje ( w czasie jazdy nic się nie dzieje - wiadomo koła się toczą to łatwiej ), ciężkie skręty i wycie nie ustaje na postoju nawet przy ciepłym silniku.
Wina paska ?
Czy pompa dostała nowej siły od paska i już nie wytrzymała, trochę dziwne od razu po wymianie napinacza ?
No i czyżby nagle płyn trzeba zmienić ?
Help !
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 26 sty 2013, 20:43
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Olsztyn
Sprawdź naciąg paska może już się wyrobił i rozciągnął, czasami nie można się sugerować przebiegiem, używanie klimatyzacji, brud jak się nie ma ekranów leci z pod spodu i ogólnie słaby markowo pasek szybko się rozciąga, może tez już być zużyty napinacz paska wielorowkowego, ten mały amortyzator. U mnie było tak samo, jak się nagrzał samochód to w porządku, na zimno masakra. Wymieniłem pasek u siebie i wszystko przeszło, więc proponuje zacząć od tego, Pasek wieloklinowy Contitech, koszt w granicach do 45 zł ...