Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Uszkodzona maglownica, regenerowac czy kupic uzywana?

Układ kierowniczy
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pelo177
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 16 sie 2012, 16:58
Lokalizacja: Chełmno

Uszkodzona maglownica, regenerowac czy kupic uzywana?

Post autor: pelo177 » 12 maja 2014, 23:15

Witajcie,

Mam niesamowity problem od dluzszego czasu z ukladem kierowniczym w moim Audi.
Mianowicie od pewnego czasu mialem problem z praca pompy wspomagania.
Byla okazja za grosze dostac uzywke i smiga do dzis, natomiast przy wymianie pompy dostalem info, ze magiel juz tez przezywa ostatnie tchnienia i w najblizszej przyszlosci bedzie to do zrobienia. Powiem jeszcze, ze od kupna auta, tj. 2 lata temu, mialem delikatne luzy w kierownicy. W minionym tygodniu mialem wymieniane wahacze i od tamtego momentu podczas jazdy jest KATASTROFA ! Luzy na kierownicy sa jeszcze wieksze, stuki podczas skrecania ogromne i miejscami blokuje sie kierownica, jakby cos zacinalo. Podczas jazdy na zakretach musze uzywac dodatkowej sily do skrecania bo sie przyblokuje miejscami i odbija. Bardzo dziwna sytuacja. Dodam jeszcze, ze oba przeguby mialem naprawiane kilka miesiecy temu, wiec raczej to bym wykluczyl. Moze ktos przerabial podobny temat? Jezeli tak to bardzo prosze o jakies info, wskazowki, cokolwiek czy regenerowac magiel, szukac uzywki, czy jedyna sluszna opcja to kupno nowej.

Druga prosba, to namiary na SPRAWDZONE warsztaty w kujawsko - pomorskim ( jestem z Chełmna), ktore ogarniaja uklad kierowniczy na wysokim poziomie, bo niestety w swojej okolicy mam same warsztaty, w ktorych mam wrazenie, ze moje auto sluzy im do edukacji. :(

Bardzo proszę o posty tylko tych osob, ktore przerabialy juz ten temat i z wlasnego doswiadczenia maja info, ktorym mogliby mi pomoc ;)

Z gory dziekuje Wam za wszelka pomoc !

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 14 maja 2014, 15:08

jeśli przed wymiana wahaczy było ok a po jest do d..... to może tutaj jest przyczyna, coś źle poskładane, chyba że teraz przez sztywne zawieszenie wszystko przenosi się na luzy na przekładni. dziwne to blokowanie i stuki podczas skręcania, magiel stuka raczej na nierównościach podczas jazdy na wprost.
jeśli zdiagnozujesz na 100% magiel to regeneruj go w porządnej firmie a będziesz zadowolony, kupisz używkę nie wydasz pewnie dużo mniej niż za regenerację a nie znasz jej stanu i po chwili znowu będziesz szukał.
mogę polecić firmę hydrosystem spod Torunia.

Cybul
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 27 maja 2013, 02:05
Lokalizacja: Wroclove

Post autor: Cybul » 14 maja 2014, 18:19

Warsztat w którym pracuję współpracuje ze firma Dynamica.pl z Łodzi. Mają warsztaty z którymi współpracują w wielu miastach lub sam do nich ją wyślij. Dobrze robią.

Awatar użytkownika
pelo177
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 16 sie 2012, 16:58
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: pelo177 » 14 maja 2014, 18:31

Wlasnie podczas jazdy na wprost rowniez sluchac stuki, a niby wszystko w zawieszeniu jest sprawne, nigdzie luzow nie ma. Wychodzi na to, ze tylko magiel moze byc przyczyna. Jutro jade sprawdzic uklad na podniesionym aucie, bez obciazenia kol, moze cos sie uda lepiej zdiagnozowac...

Grzałka, słyszalem wlasnie o tym hydrosystemie z Głuchowa dzisiaj i podobno wlasnie oni sie tym zajmuja i calkiem dobre opinie. Jestes kolejna osoba, ktora ich poleca, wiec mysle, ze bedzie spoko. Nie orientujesz sie tak mniej wiecej jak wychodzi to cenowo?

Cybul, wolalbym oddac auto do warsztatu, gdzie sami wyciagna przekładnie i zamontuja zregenerowana, poniewaz przy ewentualnej gwarancji nikt mi nie zarzuci, ze zle wyczyscilem uklad, czy zrobilem cos nie tak. Beda mogli miec pretensje wylacznie do siebie, w razie gdyby cos nie gralo. ;)

lento
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 31 sty 2012, 09:46
Lokalizacja: potoki

Post autor: lento » 14 maja 2014, 20:42

pelo177, obys miał szczescie, że to maglownica.
Ja mam taki sam problem, tłucze na nierównosciach i co lepsze pare dni temu regenerowałem maglownice bo tylko na to wskazywało, ale sie dalej myle.
Wymieniłem dwa wachacze górne z prawej strony i reszte sprawdziłem, wyglada na dobre.
Nawet jezdziłem na szarpaki i sie zaje....ie wku...wiam, tak tłucze jakby był mocny luz gdzies w zawieszeniu, normalnie rece opadaja. :|
lento

Awatar użytkownika
pelo177
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 16 sie 2012, 16:58
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: pelo177 » 14 maja 2014, 22:50

Bardzo podobne objawy... :(
U mnie szarpaki tez nic nie pokazuja... No zobaczymy jutro, jak podniose auto i po ewentualnej regeneracji... A jeszcze niedawno sie cieszylem, ze dwa lata jezdze bez wiekszych usterek.... :P

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 15 maja 2014, 11:01

u mnie jest pukanie, myślałem że to coś z zawieszenia ale na diagnostyce nic nie wykazało.. potem ręczne szukanie dopiero po około pół godzinie stwierdzono że to na 99% maglownica ma luz, ale nie wzdłużny tylko góra-dól. narazie na tym jeżdżę chociaż mocno mnie to wk..wia, ale żadnych wycieków nie ma, blokować też nic nie blokuje więc póki co można zbierać kasę na regenerację.
Pelo177, jeżeli ci blokuje ukł kierowniczy to czas najwyższy postawić auto na "kołki" bo nie daj boże w trakcie jazdy przy jakiejś sporej prędkości zablokuje ci na amen to w tedy.... może być właśnie amen.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 15 maja 2014, 16:44

pelo177 pisze:
Grzałka, słyszalem wlasnie o tym hydrosystemie z Głuchowa dzisiaj i podobno wlasnie oni sie tym zajmuja i calkiem dobre opinie. Jestes kolejna osoba, ktora ich poleca, wiec mysle, ze bedzie spoko. Nie orientujesz sie tak mniej wiecej jak wychodzi to cenowo?
Hydrosystem polecił mi brat, wysyłają tam do regeneracji części od aut naprawianych w warsztacie, w którym pracuje i nie mają żadnych reklamacji.
co do ceny za usługę wszystko zależy co będzie do roboty, jak się dowiadywałem o regenerację do mojego auta to ok 450 zeta wymiana uszczelnień a że miałem bardzo duży luz to w zależności co będzie robione koszt może wzrosnąć do 800 zł. ja kupiłem od kolegi używkę w bardzo dobrym stanie za niedużą kasę i zrezygnowałem z regeneracji bo za dużo by mnie pociągło, po prostu za mocno była już zużyta.
sprawdź jeszcze czy to przypadkiem nie stukają drążki kierownicze, może przy okazji jeszcze je też wymienić.

Awatar użytkownika
pelo177
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 16 sie 2012, 16:58
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: pelo177 » 15 maja 2014, 22:45

Dzieki grzałka za rady.
Dzis sprawdzilem wszystko na podniesionym aucie o oto wyniki:
Lewy drazek kierowniczy do wymiany i maglownica ma spore luzy na listwie. Pompa pracuje ok. Po telefonie do hydrosystemu powiedziano mi wlasnie, ze koszt takiej naprawy to moze byc nawet 800 zl i jak chce gwarancje, to rowniez wymieniaja mi pompe, bo zepsuta maglownica mogla tez zuzyc pompe... Tak wiec koszt wszystkiego razem z robocizna to pewnie 2k, albo wiecej.
Chyba zdecyduje sie kupic uzywana maglownice z pompa, z jednego auta, bo cholera taka kwota przed wakacjami to nie bardzo :(

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 16 maja 2014, 13:07

krzysiek-lex pisze: maglownica ma luz, ale nie wzdłużny tylko góra-dól. narazie na tym jeżdżę chociaż mocno mnie to wk..wia, ale żadnych wycieków nie ma, blokować też nic nie blokuje więc póki co można zbierać kasę na regenerację.
Mam to samo i też mnie to denerwuje. Na skręconych kołach po wjechaniu w dziurę walnie czasem metalicznie aż zęby bolą, więc jeżdżę po nierównościach powoli. Macałem listwę, czuć luz góra - dół. W zasadzie czekam aż zacznie cieknąć, ale ona za nic nie chce ;p Wspomaganie też działa bez zarzutu więc jakoś nie mogę się przekonać do wyrzucenia tych 1000pln <uoee>

Najchętniej w ogóle wymieniłbym tylko tuleje na końcach maglownicy - jest to możliwe?

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 16 maja 2014, 15:50

mwx, też o tym myślałem ale jak już tyle rozbierzesz ( ty albo wyspecjalizowany warsztat) to chyba już i tak warto sprawdzić stan listwy <mysli> . tam chyba wymiana tulei i zimeringów, nie ? mi gościu od maglownic coś wspominał że to i tak tam jest listwa wyrobiona, nie wiem czy nie ściemniał. mówisz 1000, sporo, ja gdzieś miałem namiary na jakąś firmę z łodzi (ponoć dobrzy są) i do nich się wysyła, nawet chyba kuriera wysyłają - koszt coś około 700-750 chyba.

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 16 maja 2014, 15:54

Nikt za darmo nie wyciągnie maglownicy :>

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 16 maja 2014, 16:13

Noo właśnie. Trzeba ją wygrzebać. W niektórych furach dało się wymienić tuleje bez demontażu magla - tylko dlatego o tym myśle.
No i nie w smak mi inwestować znowu w tę niewiele wartą kupę żelastwa.

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 16 maja 2014, 18:21

w sumie racja że za darmo nikt tego nie wyciągnie.. 100-150 wyjęcie i powtórny montaż.. można też samemu, wystarczy kanał no ale na to to trzeba czasu. ja używki raczej bym nie kupował bo nie wiadomo jak to długo pośmiga ale nie którzy mają szczęście z tego typu sprawami, kumpel kupił używkę do swojej i lata już ponad dwa lata. z kolei sprawa regeneracji: tu też jest swego rodzaju loteria, bo można się naciąć, niby jakiś tam warsztat polecany przez znajomków a potem zonk. tyle że ja jak przyjdzie czas to raczej nie będę miał wyboru, trzeba będzie komuś zaufać i magla wysłać kurierem bo demontaż i montaż już będę robił w swoim zakresie. póki co to pozostaje omijać dziury <lol> ale z kolei tych jest za wiele <wnerw>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga