Witam,
mam taki maz problem: w zbiorniczku wspomagania kierownicy jest taka plastikowa płytka (w ksztłcie litery L z jakimś [chyba] sitkiem). Niestety ją chyba przesunąłem niechcący i nie wiem w jakiej pozycji powinna być?
Czy ktoś może wie jak to powinno być umiejscowione?
Jest to dla mnie ważne, gdyż po zgaszeniu silnika ze zbiorniczka wydobywa się dosyć głośne i charakterystyczne CHLUP :P (tak jakby zasysał powietrze). Nie wiem czy to nie jest spowodowane właśnie złym ustawieniem tego "sitka".
Dzięki z góry za pomoc!
[ A6 C5] Pytanie dotyczące zbiorniczka wspomagania kierownic
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
INSTRUKCJA ODPOWIETRZENIA UKÂŁADU
WSPOMAGANIA KIEROWNICY
Należy podnieść temperaturę płynu hydraulicznego do temperatury 60 C podczas
pracy silnika.
Obracaj kierownicą w lewo i prawo. Czynność tę należy powtórzyć, co najmniej 5
lub 6 razy. Unikaj przytrzymywania kierownicy do oporu na końcu suwu przekładni.
Sprawdź poziom płynu.
Sprawdź kolor płynu. Jeżeli jest brązowy, jasno czerwony, lub się pieni oznacza to,
że w układzie nadal znajduje się powietrze. Wyłącz silnik, odczekaj, co najmniej 30
minut, a następnie podążaj zgodnie w procedurami zawartymi w punktach 1 i 2.
Jeżeli w układzie pomimo odpowietrzania dalej znajduje się powietrze, to pompa
wspomagania będzie charakteryzowała się głośną pracą, również na kierownicy
odczujesz wibracje podczas prowadzenia pojazdu. W takich sytuacjach należy
sprawdzić cały układ oraz usunąć powietrze, które być może znajduje się w
przewodzie łączącym zbiornik olejowy z pompą. W tym celu należy powtórzyć
czynności według instrukcji odpowietrzenia układu wspomagania.
UWAGA: Należy sprawdzić czy wszystkie połączenia i węże hydrauliczne w
układzie wspomagania są szczelnie zamontowane. W układzie występuję wysokie
ciśnienie ,które może spowodować zasysanie powietrza do wewnątrz układu ,a co
za tym idzie skutkować to może głośna pracą pompy wspomagania a w skrajnych
przypadkach może dojść do uszkodzenia pompy wspomagania.
WSPOMAGANIA KIEROWNICY
Należy podnieść temperaturę płynu hydraulicznego do temperatury 60 C podczas
pracy silnika.
Obracaj kierownicą w lewo i prawo. Czynność tę należy powtórzyć, co najmniej 5
lub 6 razy. Unikaj przytrzymywania kierownicy do oporu na końcu suwu przekładni.
Sprawdź poziom płynu.
Sprawdź kolor płynu. Jeżeli jest brązowy, jasno czerwony, lub się pieni oznacza to,
że w układzie nadal znajduje się powietrze. Wyłącz silnik, odczekaj, co najmniej 30
minut, a następnie podążaj zgodnie w procedurami zawartymi w punktach 1 i 2.
Jeżeli w układzie pomimo odpowietrzania dalej znajduje się powietrze, to pompa
wspomagania będzie charakteryzowała się głośną pracą, również na kierownicy
odczujesz wibracje podczas prowadzenia pojazdu. W takich sytuacjach należy
sprawdzić cały układ oraz usunąć powietrze, które być może znajduje się w
przewodzie łączącym zbiornik olejowy z pompą. W tym celu należy powtórzyć
czynności według instrukcji odpowietrzenia układu wspomagania.
UWAGA: Należy sprawdzić czy wszystkie połączenia i węże hydrauliczne w
układzie wspomagania są szczelnie zamontowane. W układzie występuję wysokie
ciśnienie ,które może spowodować zasysanie powietrza do wewnątrz układu ,a co
za tym idzie skutkować to może głośna pracą pompy wspomagania a w skrajnych
przypadkach może dojść do uszkodzenia pompy wspomagania.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga