Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Pytanie dotyczące zbiorniczka wspomagania kierownic

Układ kierowniczy
ODPOWIEDZ
Resacro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 110
Rejestracja: 06 kwie 2010, 23:35
Lokalizacja: Poznań

[ A6 C5] Pytanie dotyczące zbiorniczka wspomagania kierownic

Post autor: Resacro » 23 wrz 2011, 00:03

Witam,

mam taki maz problem: w zbiorniczku wspomagania kierownicy jest taka plastikowa płytka (w ksztłcie litery L z jakimś [chyba] sitkiem). Niestety ją chyba przesunąłem niechcący i nie wiem w jakiej pozycji powinna być?

Czy ktoś może wie jak to powinno być umiejscowione?

Jest to dla mnie ważne, gdyż po zgaszeniu silnika ze zbiorniczka wydobywa się dosyć głośne i charakterystyczne CHLUP :P (tak jakby zasysał powietrze). Nie wiem czy to nie jest spowodowane właśnie złym ustawieniem tego "sitka".

Dzięki z góry za pomoc!

Awatar użytkownika
UneeK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 477
Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: UneeK » 23 wrz 2011, 12:16

A może masz zapowietrzony układ? Wymieniałeś płyn? Dobrze odpowietrzyłeś?

Resacro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 110
Rejestracja: 06 kwie 2010, 23:35
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Resacro » 23 wrz 2011, 14:24

tak płyn wymieniałem... A jak powinno wyglądać prawidłowe odpowietrzenie?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 23 wrz 2011, 19:06

INSTRUKCJA ODPOWIETRZENIA UKÂŁADU
WSPOMAGANIA KIEROWNICY
Należy podnieść temperaturę płynu hydraulicznego do temperatury 60 C podczas
pracy silnika.
Obracaj kierownicą w lewo i prawo. Czynność tę należy powtórzyć, co najmniej 5
lub 6 razy. Unikaj przytrzymywania kierownicy do oporu na końcu suwu przekładni.
Sprawdź poziom płynu.
Sprawdź kolor płynu. Jeżeli jest brązowy, jasno czerwony, lub się pieni oznacza to,
że w układzie nadal znajduje się powietrze. Wyłącz silnik, odczekaj, co najmniej 30
minut, a następnie podążaj zgodnie w procedurami zawartymi w punktach 1 i 2.
Jeżeli w układzie pomimo odpowietrzania dalej znajduje się powietrze, to pompa
wspomagania będzie charakteryzowała się głośną pracą, również na kierownicy
odczujesz wibracje podczas prowadzenia pojazdu. W takich sytuacjach należy
sprawdzić cały układ oraz usunąć powietrze, które być może znajduje się w
przewodzie łączącym zbiornik olejowy z pompą. W tym celu należy powtórzyć
czynności według instrukcji odpowietrzenia układu wspomagania.
UWAGA: Należy sprawdzić czy wszystkie połączenia i węże hydrauliczne w
układzie wspomagania są szczelnie zamontowane. W układzie występuję wysokie
ciśnienie ,które może spowodować zasysanie powietrza do wewnątrz układu ,a co
za tym idzie skutkować to może głośna pracą pompy wspomagania a w skrajnych
przypadkach może dojść do uszkodzenia pompy wspomagania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga