Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Po wymianie płynu od wspomagania , układ chodzi coraz gorzej

Układ kierowniczy
Runi1994
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 15 cze 2014, 14:10
Lokalizacja: Słubice

Po wymianie płynu od wspomagania , układ chodzi coraz gorzej

Post autor: Runi1994 » 14 sie 2015, 18:55

Siemka

Wymieniłem 2 dni temu u siebie płyn od wspomagania , kod na zbiorniku G002000 (only minerał ) . Kupiłem w auto cześciach zamiennik Febi 6162 zielony 2l do przepłukania . Kupiłem strzykawkę i wyciągałem ze zbiornika tyle ile się dało ( niestety naruszyłem sitko ale po jakimś czasie udało mi się włożyć ale nie wiem czy poprawni , niby się nie rusza . Tak przy okazji jak by ktoś miał zdjęcie jak powinno ono być zamontowane to proszę o wrzucenie ) Wracając do problemu . Zalałem tym płynem i odpaliłem auto , pokręciłem parę razy w lewo do oporu i w prawo do oporu parę razy . Znów strzykawką wyciągnąłem i znowu odpaliłem auto i kręciłem aż poszły 2 litry . Jednak płyn pozostał bardzo ciemny , może tylko rzadszy bo świeżego płynu wlałem . Ale z dnia na dzień wspomaganie chodzi coraz ciężej a pompa wyje bardzo głośno , zwłaszcza przy mocnych skrętach . Podczas jazdy nie jest tak źle ale gdy dziś chciałem przestawić tylko auto , to musiałem kręcić dwiema rękoma bo wspomaganie chodziło tak ciężko . Oczywiście przeczytałem mnóstwo postów o wspomaganiu ale każdy ma inne zdanie . Jak poprawnie wymienić ten płyn ? Sciągnąć wąż powrotny ? Tylko gdzie on jest ? Czy to jest wina wlania złego płynu ? Powinien być jeżeli już zamiennik to Febi 6161 zielony syntetyk ? Czy po prostu źle wymieniłem ten płyn ? Proszę Was o pomoc bo nie chcę uszkodzić pompy o ile już to się nie stało <stres> . Pozdrawiam

leon0376
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 19 mar 2011, 14:18
Imię: Piotr
Rocznik: 2003
Moje auto: A8 D3
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Saint germain sur Morin

Post autor: leon0376 » 14 sie 2015, 22:19

Po pierwsze "FEBI" to psiora.Jak nie wierzysz to poczytaj na forum A8 jakie sa opinie, odrazu dowiesz sie jak poprawnie zmienic plyn.Ja wymienilem na oryginalny mimo ze syntetyk.Tak zaleca ASO.Sa opinie ze syntetyk moze zamordowac pompe lub spowodowac wycieki.Nieprawda!!! Ja zmienilem i nic sie nie dzieje.Choc na początku również byłem sceptycznie nastawiony bo nie zawsze to co zaleca ASO jest dobre dla naszych rakiet <wnerw>


Ps.A Czemu wymieniales plyn?

Runi1994
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 15 cze 2014, 14:10
Lokalizacja: Słubice

Post autor: Runi1994 » 15 sie 2015, 09:36

A ja właśnie wlałem FEBI <nerwus> Czytałem właśnie na forum , ale opinie są tak podzielone , jedni jak już leją Febi to albo 6162 albo 6161 a ja wlałęm 6162 i jest katastrofa , boje się że pompe zajade chodź zrobiłem tylko 3 km na tym płynie a już jest masakra przy skręcie , zwłaszcza gdy chcę zaparkować to muszę kręcić dwiema rękoma bo tak ciężko idzie ;/ Ale jak już kręcę w lewo i nagle chcę szybko wyprostować kierownice lub dać w prawo to mi się blokuje i chodzi bardzo ciężko ledwo co można nią ruszyć <stres>

Wymieniłem płyn bo był czarny i trochę pompa wyła ale teraz jest jeszcze gorzej , nie tylko z wyciem ale już z prowadzeniem

leon0376
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 19 mar 2011, 14:18
Imię: Piotr
Rocznik: 2003
Moje auto: A8 D3
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Saint germain sur Morin

Post autor: leon0376 » 15 sie 2015, 11:13

Kolego a sprawdz czy na chodzacym silniku nie pieni sie plyn w zbiorniczku.Jezeli tak to sprawdz czy sitko dobrze siedzi.Jesli sitko jest ok. to prawdopodobnie zawor w pompie padl.

Runi1994
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 15 cze 2014, 14:10
Lokalizacja: Słubice

Post autor: Runi1994 » 15 sie 2015, 20:33

Ok sprawdzę dziś i dam znać czy się pieni . Jeśli sitko dobrze siedzi i jest ok to pompa do wymiany ?

[ Dodano: 2015-08-15, 14:16 ]
Czy macie może zdjęcie wnętrza zbiornika , gdzie powinno być to sitko zamontowane ? Może źle założyłem je i dlatego tak się dzieje ?

[ Dodano: 2015-08-15, 20:33 ]
Odkręciłem zbiornik z płynem i bulgotał przy odpalonym aucie , musiałem źle włożyć sitko . Tylko jak je należy dobrze włożyć ? Powinien być po odkręceniu bardziej w stronę lamp czy ściany grodziowej ?



Czy tak jak na tym zdjęciu , czyli bardziej do ściany grodziowej ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

leon0376
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 19 mar 2011, 14:18
Imię: Piotr
Rocznik: 2003
Moje auto: A8 D3
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Saint germain sur Morin

Post autor: leon0376 » 15 sie 2015, 21:51

[ Dodano: 2015-08-15, 21:51 ]
Slabo widac na zdieciu alew zbiorniczku masz takie jakby"szyny"w które musisz to sitko wsunac.Wymaga to duzej cierpliwosci bo łatwo nie ma. A pompa miauczy bo plyn sie pieni inaczej napowietrza.Nie chce zle wróżyć ale wygladato na padniety zawór i dlatego kotluje plyn który wypycha sitko <uoee>

Runi1994
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 15 cze 2014, 14:10
Lokalizacja: Słubice

Post autor: Runi1994 » 15 sie 2015, 21:55

Czyli jak padnięty zawór to pompa do wymiany , regeneracji ? <stres>

leon0376
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 19 mar 2011, 14:18
Imię: Piotr
Rocznik: 2003
Moje auto: A8 D3
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Saint germain sur Morin

Post autor: leon0376 » 16 sie 2015, 10:30

Tak :(

Runi1994
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 15 cze 2014, 14:10
Lokalizacja: Słubice

Post autor: Runi1994 » 16 sie 2015, 10:35

Kurde to mnie teraz zmartwiłeś <stres> Jeżeli jednak pompa będzie do wymiany to lepiej wysłać ją do regeneracji czy kupić nowy zamiennik . Regeneracja kosztuje ok 500-600 zł a nowy zamiennik na alledrogo 200 zł . Wydaje mi się że to jakaś lipa jest i jak kupie to szybko padnie ? Lepiej jest chyba więcej zapłacić i mieć odrestaurowany oryginał ? :) I jeszcze jedno pytanie czy jak pompa by wysiadła , chodź mam cichą nadzieję , że jest sprawna to czy rozwali mi to magiel ?

leon0376
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 19 mar 2011, 14:18
Imię: Piotr
Rocznik: 2003
Moje auto: A8 D3
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Saint germain sur Morin

Post autor: leon0376 » 16 sie 2015, 11:32

Z autopsii wiem ze zamienniki pomp nie dzialaja rownie wydajnie jak oryginal.Trzeba troche wiecej sily do krecenia kiera.Co do regeneracji to ja nigdy nic nie regenerowalem wiec sie nie wypowiem.A co do twojej pompy to wytargaj ją na stół i wykrec ten zawor.Mowiles ze plyn byl brudny wiec moze zawor jest tylko zablokowany.Wg mnie warto spróbować.

Runi1994
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 15 cze 2014, 14:10
Lokalizacja: Słubice

Post autor: Runi1994 » 16 sie 2015, 11:40

Ok dzięki za info . Płyn jest nadal czarny , mimo że wlałem 2 litry , jedynie się rozrzedził . Spróbuje ją wyciągnąć ale muszę poczytać jak to zrobić bo nie wiem :)

kompas9
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 13 mar 2013, 16:52
Lokalizacja: łódź

Post autor: kompas9 » 17 sie 2015, 18:09

W kwietniu wymieniłem płyn na febi zielony mineralny i w sumie też zaczęły się jaja ze wspomaganiem. Przy skręcie w prawo się blokuje i idzie bez wspomagania. i tak w sumie jeździłem aż zobaczyłem twój temat. Wyrwałem zawór z pompy, był zapaprany takim szlamem, w zbiorniczku też już syf i znowu sitko wywaliło, miałem tylko litr płynu więc przelałem układ tym litrem i o dziwo 50km przejechane i nie blokuje :D. Dziwi mnie tylko to że w kwietniu przelałem układ 2 litrami płynu a po 4 miesiącach syf gorszy niż był <mysli>

leon0376
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 19 mar 2011, 14:18
Imię: Piotr
Rocznik: 2003
Moje auto: A8 D3
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Saint germain sur Morin

Post autor: leon0376 » 17 sie 2015, 20:57

Bo swierzy plyn wyplukuje syf z calego ukladu.To tak jakby auto przez 200kkm jezdzilo na Castrolu a ty po kupnie zalal bys np.Liquy Moly 0w40.Co sie stanie chyba ze nie trzeba wyjaśniać <luzik>

Runi1994
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 15 cze 2014, 14:10
Lokalizacja: Słubice

Post autor: Runi1994 » 18 sie 2015, 08:31

Też na weekend będę ściągał pompę i sprawdzę co się tam dzieje . Przeczyszczę wszystko razem z wężykami i zaleje ori płyn , żaden Febi . Tylko czy mogę tak jeździć dalej na tym Febi do końca tygodnia ? Nie chcę nic zepsuć ale wiadomo robię 75 km dziennie , głównie po autobahnie ale jednak wolę nie zniszczyć pompy <stres>


P.S Wczoraj ściągnąłem sitko i założyłem odwrotnie i już po odkręceniu zbiorniczka przestało bulgotać , znaczy że pompa nie jest jeszcze uszkodzona ?

kompas9
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 13 mar 2013, 16:52
Lokalizacja: łódź

Post autor: kompas9 » 18 sie 2015, 10:14

Jak sitko jest założone tak jak powinno być to w zbiorniku jest gładka powierzchnia płynu. Też mam wrażenie ,że problem jest z płynem Febi. Co innego proponujecie zalać?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl