Wymieniłem 2 dni temu u siebie płyn od wspomagania , kod na zbiorniku G002000 (only minerał ) . Kupiłem w auto cześciach zamiennik Febi 6162 zielony 2l do przepłukania . Kupiłem strzykawkę i wyciągałem ze zbiornika tyle ile się dało ( niestety naruszyłem sitko ale po jakimś czasie udało mi się włożyć ale nie wiem czy poprawni , niby się nie rusza . Tak przy okazji jak by ktoś miał zdjęcie jak powinno ono być zamontowane to proszę o wrzucenie ) Wracając do problemu . Zalałem tym płynem i odpaliłem auto , pokręciłem parę razy w lewo do oporu i w prawo do oporu parę razy . Znów strzykawką wyciągnąłem i znowu odpaliłem auto i kręciłem aż poszły 2 litry . Jednak płyn pozostał bardzo ciemny , może tylko rzadszy bo świeżego płynu wlałem . Ale z dnia na dzień wspomaganie chodzi coraz ciężej a pompa wyje bardzo głośno , zwłaszcza przy mocnych skrętach . Podczas jazdy nie jest tak źle ale gdy dziś chciałem przestawić tylko auto , to musiałem kręcić dwiema rękoma bo wspomaganie chodziło tak ciężko . Oczywiście przeczytałem mnóstwo postów o wspomaganiu ale każdy ma inne zdanie . Jak poprawnie wymienić ten płyn ? Sciągnąć wąż powrotny ? Tylko gdzie on jest ? Czy to jest wina wlania złego płynu ? Powinien być jeżeli już zamiennik to Febi 6161 zielony syntetyk ? Czy po prostu źle wymieniłem ten płyn ? Proszę Was o pomoc bo nie chcę uszkodzić pompy o ile już to się nie stało
Po wymianie płynu od wspomagania , układ chodzi coraz gorzej
Po wymianie płynu od wspomagania , układ chodzi coraz gorzej
Siemka
Wymieniłem 2 dni temu u siebie płyn od wspomagania , kod na zbiorniku G002000 (only minerał ) . Kupiłem w auto cześciach zamiennik Febi 6162 zielony 2l do przepłukania . Kupiłem strzykawkę i wyciągałem ze zbiornika tyle ile się dało ( niestety naruszyłem sitko ale po jakimś czasie udało mi się włożyć ale nie wiem czy poprawni , niby się nie rusza . Tak przy okazji jak by ktoś miał zdjęcie jak powinno ono być zamontowane to proszę o wrzucenie ) Wracając do problemu . Zalałem tym płynem i odpaliłem auto , pokręciłem parę razy w lewo do oporu i w prawo do oporu parę razy . Znów strzykawką wyciągnąłem i znowu odpaliłem auto i kręciłem aż poszły 2 litry . Jednak płyn pozostał bardzo ciemny , może tylko rzadszy bo świeżego płynu wlałem . Ale z dnia na dzień wspomaganie chodzi coraz ciężej a pompa wyje bardzo głośno , zwłaszcza przy mocnych skrętach . Podczas jazdy nie jest tak źle ale gdy dziś chciałem przestawić tylko auto , to musiałem kręcić dwiema rękoma bo wspomaganie chodziło tak ciężko . Oczywiście przeczytałem mnóstwo postów o wspomaganiu ale każdy ma inne zdanie . Jak poprawnie wymienić ten płyn ? Sciągnąć wąż powrotny ? Tylko gdzie on jest ? Czy to jest wina wlania złego płynu ? Powinien być jeżeli już zamiennik to Febi 6161 zielony syntetyk ? Czy po prostu źle wymieniłem ten płyn ? Proszę Was o pomoc bo nie chcę uszkodzić pompy o ile już to się nie stało
. Pozdrawiam
Wymieniłem 2 dni temu u siebie płyn od wspomagania , kod na zbiorniku G002000 (only minerał ) . Kupiłem w auto cześciach zamiennik Febi 6162 zielony 2l do przepłukania . Kupiłem strzykawkę i wyciągałem ze zbiornika tyle ile się dało ( niestety naruszyłem sitko ale po jakimś czasie udało mi się włożyć ale nie wiem czy poprawni , niby się nie rusza . Tak przy okazji jak by ktoś miał zdjęcie jak powinno ono być zamontowane to proszę o wrzucenie ) Wracając do problemu . Zalałem tym płynem i odpaliłem auto , pokręciłem parę razy w lewo do oporu i w prawo do oporu parę razy . Znów strzykawką wyciągnąłem i znowu odpaliłem auto i kręciłem aż poszły 2 litry . Jednak płyn pozostał bardzo ciemny , może tylko rzadszy bo świeżego płynu wlałem . Ale z dnia na dzień wspomaganie chodzi coraz ciężej a pompa wyje bardzo głośno , zwłaszcza przy mocnych skrętach . Podczas jazdy nie jest tak źle ale gdy dziś chciałem przestawić tylko auto , to musiałem kręcić dwiema rękoma bo wspomaganie chodziło tak ciężko . Oczywiście przeczytałem mnóstwo postów o wspomaganiu ale każdy ma inne zdanie . Jak poprawnie wymienić ten płyn ? Sciągnąć wąż powrotny ? Tylko gdzie on jest ? Czy to jest wina wlania złego płynu ? Powinien być jeżeli już zamiennik to Febi 6161 zielony syntetyk ? Czy po prostu źle wymieniłem ten płyn ? Proszę Was o pomoc bo nie chcę uszkodzić pompy o ile już to się nie stało
-
leon0376
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 127
- Rejestracja: 19 mar 2011, 14:18
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A8 D3
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ARS 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Saint germain sur Morin
Po pierwsze "FEBI" to psiora.Jak nie wierzysz to poczytaj na forum A8 jakie sa opinie, odrazu dowiesz sie jak poprawnie zmienic plyn.Ja wymienilem na oryginalny mimo ze syntetyk.Tak zaleca ASO.Sa opinie ze syntetyk moze zamordowac pompe lub spowodowac wycieki.Nieprawda!!! Ja zmienilem i nic sie nie dzieje.Choc na początku również byłem sceptycznie nastawiony bo nie zawsze to co zaleca ASO jest dobre dla naszych rakiet
Ps.A Czemu wymieniales plyn?
Ps.A Czemu wymieniales plyn?
A ja właśnie wlałem FEBI
Czytałem właśnie na forum , ale opinie są tak podzielone , jedni jak już leją Febi to albo 6162 albo 6161 a ja wlałęm 6162 i jest katastrofa , boje się że pompe zajade chodź zrobiłem tylko 3 km na tym płynie a już jest masakra przy skręcie , zwłaszcza gdy chcę zaparkować to muszę kręcić dwiema rękoma bo tak ciężko idzie
Ale jak już kręcę w lewo i nagle chcę szybko wyprostować kierownice lub dać w prawo to mi się blokuje i chodzi bardzo ciężko ledwo co można nią ruszyć
Wymieniłem płyn bo był czarny i trochę pompa wyła ale teraz jest jeszcze gorzej , nie tylko z wyciem ale już z prowadzeniem
Wymieniłem płyn bo był czarny i trochę pompa wyła ale teraz jest jeszcze gorzej , nie tylko z wyciem ale już z prowadzeniem
Ok sprawdzę dziś i dam znać czy się pieni . Jeśli sitko dobrze siedzi i jest ok to pompa do wymiany ?
[ Dodano: 2015-08-15, 14:16 ]
Czy macie może zdjęcie wnętrza zbiornika , gdzie powinno być to sitko zamontowane ? Może źle założyłem je i dlatego tak się dzieje ?
[ Dodano: 2015-08-15, 20:33 ]
Odkręciłem zbiornik z płynem i bulgotał przy odpalonym aucie , musiałem źle włożyć sitko . Tylko jak je należy dobrze włożyć ? Powinien być po odkręceniu bardziej w stronę lamp czy ściany grodziowej ?
Czy tak jak na tym zdjęciu , czyli bardziej do ściany grodziowej ?
[ Dodano: 2015-08-15, 14:16 ]
Czy macie może zdjęcie wnętrza zbiornika , gdzie powinno być to sitko zamontowane ? Może źle założyłem je i dlatego tak się dzieje ?
[ Dodano: 2015-08-15, 20:33 ]
Odkręciłem zbiornik z płynem i bulgotał przy odpalonym aucie , musiałem źle włożyć sitko . Tylko jak je należy dobrze włożyć ? Powinien być po odkręceniu bardziej w stronę lamp czy ściany grodziowej ?
Czy tak jak na tym zdjęciu , czyli bardziej do ściany grodziowej ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
leon0376
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 127
- Rejestracja: 19 mar 2011, 14:18
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A8 D3
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ARS 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Saint germain sur Morin
[ Dodano: 2015-08-15, 21:51 ]
Slabo widac na zdieciu alew zbiorniczku masz takie jakby"szyny"w które musisz to sitko wsunac.Wymaga to duzej cierpliwosci bo łatwo nie ma. A pompa miauczy bo plyn sie pieni inaczej napowietrza.Nie chce zle wróżyć ale wygladato na padniety zawór i dlatego kotluje plyn który wypycha sitko
Slabo widac na zdieciu alew zbiorniczku masz takie jakby"szyny"w które musisz to sitko wsunac.Wymaga to duzej cierpliwosci bo łatwo nie ma. A pompa miauczy bo plyn sie pieni inaczej napowietrza.Nie chce zle wróżyć ale wygladato na padniety zawór i dlatego kotluje plyn który wypycha sitko
Kurde to mnie teraz zmartwiłeś
Jeżeli jednak pompa będzie do wymiany to lepiej wysłać ją do regeneracji czy kupić nowy zamiennik . Regeneracja kosztuje ok 500-600 zł a nowy zamiennik na alledrogo 200 zł . Wydaje mi się że to jakaś lipa jest i jak kupie to szybko padnie ? Lepiej jest chyba więcej zapłacić i mieć odrestaurowany oryginał ?
I jeszcze jedno pytanie czy jak pompa by wysiadła , chodź mam cichą nadzieję , że jest sprawna to czy rozwali mi to magiel ?
-
leon0376
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 127
- Rejestracja: 19 mar 2011, 14:18
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A8 D3
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ARS 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Saint germain sur Morin
Z autopsii wiem ze zamienniki pomp nie dzialaja rownie wydajnie jak oryginal.Trzeba troche wiecej sily do krecenia kiera.Co do regeneracji to ja nigdy nic nie regenerowalem wiec sie nie wypowiem.A co do twojej pompy to wytargaj ją na stół i wykrec ten zawor.Mowiles ze plyn byl brudny wiec moze zawor jest tylko zablokowany.Wg mnie warto spróbować.
W kwietniu wymieniłem płyn na febi zielony mineralny i w sumie też zaczęły się jaja ze wspomaganiem. Przy skręcie w prawo się blokuje i idzie bez wspomagania. i tak w sumie jeździłem aż zobaczyłem twój temat. Wyrwałem zawór z pompy, był zapaprany takim szlamem, w zbiorniczku też już syf i znowu sitko wywaliło, miałem tylko litr płynu więc przelałem układ tym litrem i o dziwo 50km przejechane i nie blokuje :D. Dziwi mnie tylko to że w kwietniu przelałem układ 2 litrami płynu a po 4 miesiącach syf gorszy niż był 
Też na weekend będę ściągał pompę i sprawdzę co się tam dzieje . Przeczyszczę wszystko razem z wężykami i zaleje ori płyn , żaden Febi . Tylko czy mogę tak jeździć dalej na tym Febi do końca tygodnia ? Nie chcę nic zepsuć ale wiadomo robię 75 km dziennie , głównie po autobahnie ale jednak wolę nie zniszczyć pompy
P.S Wczoraj ściągnąłem sitko i założyłem odwrotnie i już po odkręceniu zbiorniczka przestało bulgotać , znaczy że pompa nie jest jeszcze uszkodzona ?
P.S Wczoraj ściągnąłem sitko i założyłem odwrotnie i już po odkręceniu zbiorniczka przestało bulgotać , znaczy że pompa nie jest jeszcze uszkodzona ?








