Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5]Jak podłączyć Servotronic ?

Układ kierowniczy
ODPOWIEDZ
siwy'
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 11 paź 2009, 22:36
Lokalizacja: Pabianice/Ksawerow

[A6 C5]Jak podłączyć Servotronic ?

Post autor: siwy' » 13 gru 2012, 20:10

Witam. Padła mi przekładnia ,wymieniłem na servotronic i mam problem jak podłączyć przekażnik nr.605 4D0 907 307 A
wiem że jest to banalnie proste podłączenie ale nie chcę spalić przekażnika .Stąd moje pytanie czy ktoś z kolegów posiada jakiś schemat elektryczny servotronic .Z góry dięki. :>

Fontesen

Re: [A6 C5]Jak podłączyć Servotronic ?

Post autor: Fontesen » 21 mar 2013, 13:32

siwy' pisze:Witam. Padła mi przekładnia ,wymieniłem na servotronic i mam problem jak podłączyć przekażnik nr.605 4D0 907 307 A
wiem że jest to banalnie proste podłączenie ale nie chcę spalić przekażnika .Stąd moje pytanie czy ktoś z kolegów posiada jakiś schemat elektryczny servotronic .Z góry dięki. :>
Kolego, podłączyłeś ten servotronic?

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Re: [A6 C5]Jak podłączyć Servotronic ?

Post autor: kot919 » 23 mar 2013, 22:28

--RaDeK-- pisze:Kolego, podłączyłeś ten servotronic?
Jeżeli potrzebujesz rozpiski podłączenia servotronica to prosze: FOTA

Fontesen

Re: [A6 C5]Jak podłączyć Servotronic ?

Post autor: Fontesen » 24 mar 2013, 13:27

kot919 pisze:
--RaDeK-- pisze:Kolego, podłączyłeś ten servotronic?
Jeżeli potrzebujesz rozpiski podłączenia servotronica to prosze: FOTA
Znalzałem podłaczenie w schematach elektrycznych które są u nas na forum. tamten jest prostszy. tego powiem Ci szczerze, że nie rozumiem za bardzo. ciekawe czy elektromechanik będzie wiedział o co kaman:)

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Re: [A6 C5]Jak podłączyć Servotronic ?

Post autor: kot919 » 24 mar 2013, 17:55

--RaDeK-- pisze:Znalzałem podłaczenie w schematach elektrycznych które są u nas na forum. tamten jest prostszy. tego powiem Ci szczerze, że nie rozumiem za bardzo. ciekawe czy elektromechanik będzie wiedział o co kaman:)
Elektromechanik powinien zrozumieć bez problemu, ale na wszelki wypadek:
Ciebie interesuje głównie lewa strona tego schematu - sterownik J236. Należy go podłączyć tak:
-styk 2 - do styku nr 2 zaworu w maglownicy
-styk 4 - do licznika na konektor 3 w niebieskim 32pin złączu (sygnał prędkości)
-styk 5 - do styku nr 1 zaworu w maglownicy
-styk 6 - zasilanie po stacyjce
-styk 8 - do GND
i to właściwie powinno wystarczyć, aby servotronik zadziałał prawidłowo.
Tak więc jak widzisz podłączenie nie jest takie skomplikowane :-)

axe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
Imię: Robert
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: [A6 C5]Jak podłączyć Servotronic ?

Post autor: axe » 24 mar 2013, 20:25

--RaDeK-- pisze:
kot919 pisze:
--RaDeK-- pisze:Kolego, podłączyłeś ten servotronic?
Jeżeli potrzebujesz rozpiski podłączenia servotronica to prosze: FOTA
Znalzałem podłaczenie w schematach elektrycznych które są u nas na forum. tamten jest prostszy. tego powiem Ci szczerze, że nie rozumiem za bardzo. ciekawe czy elektromechanik będzie wiedział o co kaman:)
jak tego nie opanuje to zmien mechanika
2 kable zasilanie
2 zawor w maglownicy
1 sygnal predkosci do regulacji zaworu (sily wspomagania)
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7

Fontesen

Re: [A6 C5]Jak podłączyć Servotronic ?

Post autor: Fontesen » 24 mar 2013, 20:57

kot919 pisze:
--RaDeK-- pisze:Znalzałem podłaczenie w schematach elektrycznych które są u nas na forum. tamten jest prostszy. tego powiem Ci szczerze, że nie rozumiem za bardzo. ciekawe czy elektromechanik będzie wiedział o co kaman:)
Elektromechanik powinien zrozumieć bez problemu, ale na wszelki wypadek:
Ciebie interesuje głównie lewa strona tego schematu - sterownik J236. Należy go podłączyć tak:
-styk 2 - do styku nr 2 zaworu w maglownicy
-styk 4 - do licznika na konektor 3 w niebieskim 32pin złączu (sygnał prędkości)
-styk 5 - do styku nr 1 zaworu w maglownicy
-styk 6 - zasilanie po stacyjce
-styk 8 - do GND
i to właściwie powinno wystarczyć, aby servotronik zadziałał prawidłowo.
Tak więc jak widzisz podłączenie nie jest takie skomplikowane :-)
kurde, to nie jest takie trudne:D
Moze samemu mi się uda to podłączyć?
Sorki zę pytam, ale za bardzo nie znam się na fachowym nazewnictwie elektrycznych części.Mianowicie:
styk nr 4 --> co to konektor 3??
styk nr 6 zasilanie skąd wziąć najlepiej??
styk nr 8 co to GND? jakiś skrót który pewnie znam, ale??
Sorki, że tak tępo pytam, ale do końca nie jestem pewien co i jak.
Nie krytykujcie mnei w ten sposób, ze jak nie umiesz to nie ruszaj. Właśnie chcę spróbować, bo czerpię z tego ogromną satysfakcję.:) Czzekam kolego na odpowiedÂź z niecierpliwością.

[ Dodano: 2013-03-24, 21:00 ]
ok już wiem. konektor to po prostu złączka a GND to masa:)
pozostaje pytanie na temat styku 6:)

[ Dodano: 2013-03-28, 13:55 ]
--RaDeK-- pisze:
kot919 pisze:
--RaDeK-- pisze:Znalzałem podłaczenie w schematach elektrycznych które są u nas na forum. tamten jest prostszy. tego powiem Ci szczerze, że nie rozumiem za bardzo. ciekawe czy elektromechanik będzie wiedział o co kaman:)
Elektromechanik powinien zrozumieć bez problemu, ale na wszelki wypadek:
Ciebie interesuje głównie lewa strona tego schematu - sterownik J236. Należy go podłączyć tak:
-styk 2 - do styku nr 2 zaworu w maglownicy
-styk 4 - do licznika na konektor 3 w niebieskim 32pin złączu (sygnał prędkości)
-styk 5 - do styku nr 1 zaworu w maglownicy
-styk 6 - zasilanie po stacyjce
-styk 8 - do GND
i to właściwie powinno wystarczyć, aby servotronik zadziałał prawidłowo.
Tak więc jak widzisz podłączenie nie jest takie skomplikowane :-)
kurde, to nie jest takie trudne:D
Moze samemu mi się uda to podłączyć?
Sorki zę pytam, ale za bardzo nie znam się na fachowym nazewnictwie elektrycznych części.Mianowicie:
styk nr 4 --> co to konektor 3??
styk nr 6 zasilanie skąd wziąć najlepiej??
styk nr 8 co to GND? jakiś skrót który pewnie znam, ale??
Sorki, że tak tępo pytam, ale do końca nie jestem pewien co i jak.
Nie krytykujcie mnei w ten sposób, ze jak nie umiesz to nie ruszaj. Właśnie chcę spróbować, bo czerpię z tego ogromną satysfakcję.:) Czzekam kolego na odpowiedÂź z niecierpliwością.

[ Dodano: 2013-03-24, 21:00 ]
ok już wiem. konektor to po prostu złączka a GND to masa:)
pozostaje pytanie na temat styku 6:)
Panowie, gdzie powinien znajdować się sterownik servotronika?? PrzekaÂźnik 605 znajduj się nad nogami kierowcy.

[ Dodano: 2013-04-28, 22:51 ]
Serwotronik zamontowany;) ale jeszce coś jest nie tak.
Na postoju i podczas jazdy do 30 km/h wszystkjo jesat OK, tak jak powinno, ale jak przekroczę 30 i chcęskręcić w prawo, to serwotronik sięjakby blokował, i kierownicę idzie skrecićjakby z przełamaniem, i poÂźniej jest OK. Jeżeli zwolniędo 30 to znów jest OK. Moim zdaniem winą jest złe podłączenie gali bno podłaczyłem pod wycieraczki.
Jutro odepnę sygnał prędkości, i zobacze co siędzieje.
Maglownica jest najprawdopodobniej dobra, boi na postoju jest wsyzstko OK. I do 30 KM/H tezjest OK.
Trzeba będzie chyba znaleśćinny sygnał, bo winą jest napewno elektronika.

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 18 wrz 2013, 19:29

Podepnę się pod temat :) J236 to ten przekaźnik? czy przekaźnik jest osobno. Wymieniłem maglownice i mam z servotroniciem ale nie mam elektroniki do servo i nie wiem jak to podłączyć. Po założeniu maglownicy, wspomaganie chodziło tak lekko jak by auto w powietrzu było a teraz tak jak w poprzedniej przekładni. Jak działa taki servotronic? jest możliwość że np. podczas jazdy nagle zablokuje się kierownica itp... ? czy to działa tylko przy małych prędkościach i przy większych działa tak jak zwykła maglownica czy jednak np przy 100 km/h dalej pracuje sterownik i zmniejsza siłę wspomagania? <mysli> Co dodatkowo potrzebuje do montażu :> ?

dandek24

Post autor: dandek24 » 04 sty 2014, 15:49

witam cię kolego czytałem i widzę że masz pojęcie o podłączeniu servotronica a mianowicie mam a6 na części w której jest servotronic i chce przełożyć to do swojej która niema tego posiadasz może jakiś schemat co kolwiek?

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 05 sty 2014, 09:43

dandek24 pisze:witam cię kolego czytałem i widzę że masz pojęcie o podłączeniu servotronica a mianowicie mam a6 na części w której jest servotronic i chce przełożyć to do swojej która niema tego posiadasz może jakiś schemat co kolwiek?
Hej, pytanie penwie nie do mnie ale też się kiedyś tym interesowałem i podłączyłem :) . Zrobiłem poradnik viewtopic.php?t=61473 zamieściłem tu wszytko co znalazłem.

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 14 sty 2017, 11:42

Panowie jakiś czas temu założyłem u siebie magiel z servotronikiem i od tego czasu mam problem który zimą się jeszcze bardziej nasilił.
otóż po odpaleniu zimnego auta wspomaganie w lewo działa "normalnie" jak by servotronika nie było,w prawo kierownica aż chce sama skręcać wiec domyślam się ze servotronik działa ale nie wyłącza się tzn jadąc np 80km/h i skręcając w prawo kierownica chodzi bardzo lekko,jest to trochę niebezpieczne.jak juz auto się nagrzeje a raczej płyn we wspomaganiu to jest powiedzmy ze normalnie,wtedy tez zaczyna wyć pompa ale to odrębny temat.
jak myślicie coś z maglem nie tak czy źle kable podłączyłem??

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 15 sty 2017, 21:40

Ale masz tylko magiel czy podłączyłeś też całą elektrykę od servotronika? Dziwna sprawa, u mnie się tak działo ale zaraz po montażu gdy układ nie był dobrze odpowietrzony, występowało takie zjawisko, że kierownica sama praktycznie skręcała, wystarczyło naprawdę malutko siły. Po wymianie płynu tj też porządnym odpowietrzeniu układu do dzisiaj jest ok :)

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 19 sty 2017, 21:58

mam wszystko przełożone z dawcy.musze sprawdzić co będzie jak wyjmę przekaźnik i sprawdzić jeszcze raz przewody czy dobrze podłączyłem

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga