[A6C5]czy maglownica z servo będzie działać w zwykłej wersj?
[A6C5]czy maglownica z servo będzie działać w zwykłej wersj?
Ostatnio rozwaliła mi się maglownica, miała wycieki i luzy i zakupiłem używaną z tym że wszystko pasuje tylko ta posiada dodatkowo mały przewodzik który jest do servotronica. Chciałbym zapytać was czy jeśli założe ją do swojego auta które ma normalne wspomaganie to wszystko będzie mi normalnie chodzić i nie będzie żadnych problemów? może ktoś z was miał taki przypadek....
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Servotronic bazuje na zaworze, który zwiększa, bądź zmiejsza ciśnienie płynu hydraulicznego w układzie. Logika podpowiada, że w stanie niewysterowanym (np w razie awarii) powinno Ci wszystko działać jak na standardowej przekładni. Czy tak jest w rzeczywistości, cóż możesz poprosić kogoś z Kolegów co ma servotronic aby wyciągnął przekaźnik nim sterujący.mario232 pisze:Wiem, że mając ten typ maglownicy mogę sobie zrobić wpomaganie z opcją servotronic ale nie o to mi chodziło w tym pytaniu. Czy bez podłączenia tej całej elektroniki i sterownika do maglownicy wspomaganie będzie mi chodziło normalnie jakbym miał przekładnie bez tego dodatku?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Maglownica z zaworem - servotronic niepodłączona działa identycznie jak standardowa przekładnia
wg mnie ten zawór gdy jest niepodłączony jest zwyczajnie zamknięty i wtedy siła wspomagania jest identyczna jak w przekładni bez zaworu ( przetestowałem u siebie ) natomiast po podłączeniu zaworu, na postoju jest on otwarty co zwiększa sile wspomagania i wraz ze wzrostem prędkości domyka zawór az do pewnego momentu
Przypuśćmy jadąc 30 km/h czuje ze jest lżej niż w zwykłej przekładni ale jadąc 100/h wzwyż nie odczuwałem żadnej różnicy czy jest servotronic czy go nie ma 


