
A6 C5 2.8 AMX Quattro - łapie przy skręcaniu w prawo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 08:34
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Cieszyn
A6 C5 2.8 AMX Quattro - łapie przy skręcaniu w prawo
Witam jak w temacie czasami podczas skręcania w prawo przez moment czuć duży opór po czym znowu kierownica chodzi lekko. Czasami kierownica pracuje leciutka a czasami ciężej a dzisiaj nawet miałem wrażenie, że wspomaganie przestało pracować. Podczas kręcenia kierownicą na postoju spadają obroty. Wszystko zaczęło się od czasu kiedy podczas jazdy zaczęła wyć pompa, po powrocie do domu okazało się, że jest bardzo niski poziom płynu. Uznałem, że nie będę dolewał a wymienię cały na nowy (mineralny, zielony FEBI). Więc przednie koła do góry co by lekko kręcić kierownicą. Zdemontowałem zbiorniczek, wyczyściłem ile się dało, podłączyłem zasilanie a do powrotu przeźroczysty przewód z odpływem do butelki na podłodze. Kierownica w prawo, lewo, dolewka i tak aż w przewodzie do butelki pojawił się czysty świeży płyn (poszło ponad litr). Poskładałem wszystko do kupy, odpaliłem, dolałem do odpowiedniego poziomu i myślałem, że po problemie ale chyba jednak nie
.Pompa pracuje cichutko. Przed tym zdarzeniem wspomaganie działało bardzo lekko, aż wydawało się za mocne szczególnie podczas jazdy przy większych prędkościach, lekkie dotknięcie kierownicy a samochód skręcał. Czy tak powinno być czy może to już był pierwszy objaw a pompa i płyn to zbieg okoliczności?

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: A6 C5 2.8 AMX Quattro - łapie przy skręcaniu w prawo
Szukaj wycieku płynu. Nie może być tak że płyn sobie uciekł. Z własnego doświadczenia polecam sprawdzić przewód pod kolektorem ssącym 
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 08:34
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: A6 C5 2.8 AMX Quattro - łapie przy skręcaniu w prawo
Od czasu wymiany czyli tydzień poziom płynu się nie zmienił nawet o 1mm. Jedyny wyciek a raczej pocenie się jest na wyjściu (chyba to wyjście) z pompy na przekładnię. Wydaje mi się, że nikt od lat nie zaglądał do zbiorniczka i nie uzupełniał. A nawet gdyby był wyciek to nie tłumaczy to problemów ze wspomaganiem. Dodam, że na drobnych nierównościach coś stuka i nie pochodzi to z zawieszenia, było sprawdzane dwukrotnie i nie ma luzów poza tym jest nowe. Obstawiałem, że to amorki albo coś w górnym mocowaniu ale równie dobrze może też być przekładnia gdyż odgłos dobiega gdzieś z górnych partii komory silnika. Czy jest jakiś sposób by sprawdzić przekładnię?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
Re: A6 C5 2.8 AMX Quattro - łapie przy skręcaniu w prawo
Mialem podobny objaw z tymi stukami na nierownosciach przy pelzaniu czy wjezdzie na podworko. Tydzien temu po wymianie calego zawieszenia denerwujace gluche stuki o dosc sporej czestotliwosci pozostaly. Bylo je wyraznie slychac przy grodzi przy szybkich ruchach kierownica w obie strony. Nastawilem sie na wymiane maglownicy ale najpierw sprawdzilem krzyzak przekladni kierowniczej-sztywny, koncowki drazkow nowe wiec zaczalem kopac dalej. Drazki wykrecilem-sztywne. Pomyslalem ze listwa zebata ale tknelo mnie zeby poszarpac za maglownice. Okazalo sie ze korpus ma luz-puscila sruba po stronie pasazera, ta pod aku. Dokrecilem i cisza.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 08:34
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: A6 C5 2.8 AMX Quattro - łapie przy skręcaniu w prawo
Ok sprawdzę może fakt coś poluzowało chociaż u mnie wyraźnie mocniej stuka lewa strona od prawej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
Re: A6 C5 2.8 AMX Quattro - łapie przy skręcaniu w prawo
Druga śruba jest po stronie kierowcy przy servo - widać ją od razu po ściągnięciu plastiku - 12kątny splain nasadka 10ka. To może mało związane z poszarpywaniem wspomagania ale sprawdź. Masz servotronic? Gdybyś miał to objawy wskazywałyby na błędny sygnał z prędkościomierza do serva
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 08:34
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: A6 C5 2.8 AMX Quattro - łapie przy skręcaniu w prawo
Nie wiem jak mam to sprawdzić?
Śruby sprawdziłem i są dokręcone. Wczoraj pojechałem na stację diagnostyczną i wyszło tylko to że wszystko jest bardzo sztywne i nie ma się do czego przyczepić. Na wibratorach również nic nie stukało kur... a wyjadę na drogę i puk puk... - kto tam? pytanie bez odpowiedzi

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
Re: A6 C5 2.8 AMX Quattro - łapie przy skręcaniu w prawo
vagiem albo po maglownicy. Działa to na zasadzie, że im szybciej jedziesz to kiera jest sztywniejsza i odporna na ''bujnięcia'', a w miejscu kręcisz dmuchnięciem.
edit: jeszcze po przekaźniku w gnieździe pod plastikiem nad nogami kierowcy (4 śrubki od czoła, nasadka 8 i jedna pod boczną osłoną bezpieczników
)
edit: jeszcze po przekaźniku w gnieździe pod plastikiem nad nogami kierowcy (4 śrubki od czoła, nasadka 8 i jedna pod boczną osłoną bezpieczników

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 08:34
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: A6 C5 2.8 AMX Quattro - łapie przy skręcaniu w prawo
mam vag com to jak to w nim sprawdzić?
Jak pisałem wcześniej przed wymianą płynu działała bardzo lekko czy to przy wolnej jeździe czy przy 120+
a teraz to jak się jej chce.
Jak pisałem wcześniej przed wymianą płynu działała bardzo lekko czy to przy wolnej jeździe czy przy 120+

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
Re: A6 C5 2.8 AMX Quattro - łapie przy skręcaniu w prawo
Nie miałem ze wspomaganiem problemów więc nie grzebałem vagiem i nie wiem które kanały itd. ale na głównej stronie vaga są zakładki: ''select control module'' i tam kilka opcjii ''steering wheel'' - chyba tam trzeba podłubać ale pytaj bardziej doświadczonych.