Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C5 2.8 AMX Quattro - łapie przy skręcaniu w prawo

Układ kierowniczy
ODPOWIEDZ
nakano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 21 wrz 2020, 08:34
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Cieszyn

A6 C5 2.8 AMX Quattro - łapie przy skręcaniu w prawo

Post autor: nakano » 02 lis 2020, 19:42

Witam jak w temacie czasami podczas skręcania w prawo przez moment czuć duży opór po czym znowu kierownica chodzi lekko. Czasami kierownica pracuje leciutka a czasami ciężej a dzisiaj nawet miałem wrażenie, że wspomaganie przestało pracować. Podczas kręcenia kierownicą na postoju spadają obroty. Wszystko zaczęło się od czasu kiedy podczas jazdy zaczęła wyć pompa, po powrocie do domu okazało się, że jest bardzo niski poziom płynu. Uznałem, że nie będę dolewał a wymienię cały na nowy (mineralny, zielony FEBI). Więc przednie koła do góry co by lekko kręcić kierownicą. Zdemontowałem zbiorniczek, wyczyściłem ile się dało, podłączyłem zasilanie a do powrotu przeźroczysty przewód z odpływem do butelki na podłodze. Kierownica w prawo, lewo, dolewka i tak aż w przewodzie do butelki pojawił się czysty świeży płyn (poszło ponad litr). Poskładałem wszystko do kupy, odpaliłem, dolałem do odpowiedniego poziomu i myślałem, że po problemie ale chyba jednak nie :( .Pompa pracuje cichutko. Przed tym zdarzeniem wspomaganie działało bardzo lekko, aż wydawało się za mocne szczególnie podczas jazdy przy większych prędkościach, lekkie dotknięcie kierownicy a samochód skręcał. Czy tak powinno być czy może to już był pierwszy objaw a pompa i płyn to zbieg okoliczności?

Nikostratus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Re: A6 C5 2.8 AMX Quattro - łapie przy skręcaniu w prawo

Post autor: Nikostratus » 02 lis 2020, 23:39

Szukaj wycieku płynu. Nie może być tak że płyn sobie uciekł. Z własnego doświadczenia polecam sprawdzić przewód pod kolektorem ssącym 👍

nakano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 21 wrz 2020, 08:34
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Cieszyn

Re: A6 C5 2.8 AMX Quattro - łapie przy skręcaniu w prawo

Post autor: nakano » 03 lis 2020, 15:16

Od czasu wymiany czyli tydzień poziom płynu się nie zmienił nawet o 1mm. Jedyny wyciek a raczej pocenie się jest na wyjściu (chyba to wyjście) z pompy na przekładnię. Wydaje mi się, że nikt od lat nie zaglądał do zbiorniczka i nie uzupełniał. A nawet gdyby był wyciek to nie tłumaczy to problemów ze wspomaganiem. Dodam, że na drobnych nierównościach coś stuka i nie pochodzi to z zawieszenia, było sprawdzane dwukrotnie i nie ma luzów poza tym jest nowe. Obstawiałem, że to amorki albo coś w górnym mocowaniu ale równie dobrze może też być przekładnia gdyż odgłos dobiega gdzieś z górnych partii komory silnika. Czy jest jakiś sposób by sprawdzić przekładnię?

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Re: A6 C5 2.8 AMX Quattro - łapie przy skręcaniu w prawo

Post autor: Lukasz007 » 14 lis 2020, 19:00

Mialem podobny objaw z tymi stukami na nierownosciach przy pelzaniu czy wjezdzie na podworko. Tydzien temu po wymianie calego zawieszenia denerwujace gluche stuki o dosc sporej czestotliwosci pozostaly. Bylo je wyraznie slychac przy grodzi przy szybkich ruchach kierownica w obie strony. Nastawilem sie na wymiane maglownicy ale najpierw sprawdzilem krzyzak przekladni kierowniczej-sztywny, koncowki drazkow nowe wiec zaczalem kopac dalej. Drazki wykrecilem-sztywne. Pomyslalem ze listwa zebata ale tknelo mnie zeby poszarpac za maglownice. Okazalo sie ze korpus ma luz-puscila sruba po stronie pasazera, ta pod aku. Dokrecilem i cisza.

nakano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 21 wrz 2020, 08:34
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Cieszyn

Re: A6 C5 2.8 AMX Quattro - łapie przy skręcaniu w prawo

Post autor: nakano » 15 lis 2020, 09:51

Ok sprawdzę może fakt coś poluzowało chociaż u mnie wyraźnie mocniej stuka lewa strona od prawej.

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Re: A6 C5 2.8 AMX Quattro - łapie przy skręcaniu w prawo

Post autor: Lukasz007 » 16 lis 2020, 17:55

Druga śruba jest po stronie kierowcy przy servo - widać ją od razu po ściągnięciu plastiku - 12kątny splain nasadka 10ka. To może mało związane z poszarpywaniem wspomagania ale sprawdź. Masz servotronic? Gdybyś miał to objawy wskazywałyby na błędny sygnał z prędkościomierza do serva

nakano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 21 wrz 2020, 08:34
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Cieszyn

Re: A6 C5 2.8 AMX Quattro - łapie przy skręcaniu w prawo

Post autor: nakano » 17 lis 2020, 14:45

Lukasz007 pisze:
16 lis 2020, 17:55
Masz servotronic?
Nie wiem jak mam to sprawdzić?

Śruby sprawdziłem i są dokręcone. Wczoraj pojechałem na stację diagnostyczną i wyszło tylko to że wszystko jest bardzo sztywne i nie ma się do czego przyczepić. Na wibratorach również nic nie stukało kur... a wyjadę na drogę i puk puk... - kto tam? pytanie bez odpowiedzi :(

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Re: A6 C5 2.8 AMX Quattro - łapie przy skręcaniu w prawo

Post autor: Lukasz007 » 17 lis 2020, 17:45

vagiem albo po maglownicy. Działa to na zasadzie, że im szybciej jedziesz to kiera jest sztywniejsza i odporna na ''bujnięcia'', a w miejscu kręcisz dmuchnięciem.
edit: jeszcze po przekaźniku w gnieździe pod plastikiem nad nogami kierowcy (4 śrubki od czoła, nasadka 8 i jedna pod boczną osłoną bezpieczników <rotfl> )

nakano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 21 wrz 2020, 08:34
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Cieszyn

Re: A6 C5 2.8 AMX Quattro - łapie przy skręcaniu w prawo

Post autor: nakano » 17 lis 2020, 19:23

mam vag com to jak to w nim sprawdzić?
Jak pisałem wcześniej przed wymianą płynu działała bardzo lekko czy to przy wolnej jeździe czy przy 120+ ;) a teraz to jak się jej chce.

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Re: A6 C5 2.8 AMX Quattro - łapie przy skręcaniu w prawo

Post autor: Lukasz007 » 18 lis 2020, 17:41

Nie miałem ze wspomaganiem problemów więc nie grzebałem vagiem i nie wiem które kanały itd. ale na głównej stronie vaga są zakładki: ''select control module'' i tam kilka opcjii ''steering wheel'' - chyba tam trzeba podłubać ale pytaj bardziej doświadczonych.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga