Jako że jest to mój pierwszy post to pragnę się przywitać, forum przeglądam już od dawna bo od kilku miesięcy jestem posiadaczem A6C5 2.7T 230KM ale do tej pory jakoś nie było okazji czegoś napisać.
Podepnę się pod ten temat bo także u mnie pojawił się problem ze wspomaganiem. Na wolnych obrotach silnika wspomagania brak, włącza się dopiero ok 1k rpm (np jak silnik jest zimny i ma podniesione obroty to wspomaganie działa, jak się zagrzeje to trzeba dodać gazu) co jest bardzo uciążliwe w szczególności na parkingu. Olej od wspomagania zalany jest zielony i w miarę czysty więc prawdopodobnie czeka mnie wymiana pompy.
Tu moje pytanie: czy opłaca się kupić nową pompę skv? Są dostępne na alledrogo w cenie 310zł czy może oddać swoją do regeneracji lub szukać używki? W zestawieniu na jednej aukcji widziałem, że te pompy pasują ponoć też do Vectry B 2.5 V6 więc może szukać pompy z Vectry? Na pewno będzie dużo tańsza niż do A6, próbował ktoś może spasować coś takiego?
W końcu zdecydowałem się na używkę z polifta, ponoć w idealnym stanie. Po założeniu i zalaniu układu nowym płynem wspomaganie działa już tak samo w całym zakresie obrotów a pompa jest cichutko:D
[A6 C5 ] 2.7T pompa wspomagania
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 06 paź 2014, 21:26
- Lokalizacja: Gdańsk
Witam.
W takim razie i ja tu dołożę cegiełkę.
Jak motor zimny to spoko, jak się rozgrzeje to wspomaganie zanika. Może nie całkiem, ale dużo ciężej.
Co ciekawe w lewo kierownica kręci się lekko, w prawo za to dramat. Podczas parkowania się czuję jak w starej Ibizie... hue hue
Dobrze, ale bez śmiechu.
Podjechałem do mechaniora i bez wahania! powiedział, że płukanka układu i wymiana płynu zaradzi problemowi. Dodatkowo powiedział, że potrzebny jakiś Prestone z uszczelniaczem. Niby wycisza pracę itd..
Wycieków żadnych nie widać, on stwierdził, że magiel jest zapchany, cokolwiek to znaczy.
Może jakaś porada ? Czy wydawać 100zł na płyny + robotę czy może od razu zbierać na pompę tudzież regenerację?
W takim razie i ja tu dołożę cegiełkę.
Jak motor zimny to spoko, jak się rozgrzeje to wspomaganie zanika. Może nie całkiem, ale dużo ciężej.
Co ciekawe w lewo kierownica kręci się lekko, w prawo za to dramat. Podczas parkowania się czuję jak w starej Ibizie... hue hue
Dobrze, ale bez śmiechu.
Podjechałem do mechaniora i bez wahania! powiedział, że płukanka układu i wymiana płynu zaradzi problemowi. Dodatkowo powiedział, że potrzebny jakiś Prestone z uszczelniaczem. Niby wycisza pracę itd..
Wycieków żadnych nie widać, on stwierdził, że magiel jest zapchany, cokolwiek to znaczy.
Może jakaś porada ? Czy wydawać 100zł na płyny + robotę czy może od razu zbierać na pompę tudzież regenerację?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 06 paź 2014, 21:26
- Lokalizacja: Gdańsk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 06 paź 2014, 21:26
- Lokalizacja: Gdańsk
No to super.. Jak rozumiem zostałem wprowadzony w błąd? Powiedziano mi, że to kilka godzin roboty, że niby trzeba osobno z magla spuszczać płyn, z pompy itd... Naciągacze?
Chętnie sam to zrobię pod domem, jeśli tylko da radę bez kanału, którego nie posiadam.
Czytałem o jakimś patencie ze strzykawką?
Chętnie sam to zrobię pod domem, jeśli tylko da radę bez kanału, którego nie posiadam.
Czytałem o jakimś patencie ze strzykawką?

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 06 paź 2014, 21:26
- Lokalizacja: Gdańsk