Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 ] 2.7T pompa wspomagania

Układ kierowniczy
Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 05 wrz 2014, 07:31

Jako że jest to mój pierwszy post to pragnę się przywitać, forum przeglądam już od dawna bo od kilku miesięcy jestem posiadaczem A6C5 2.7T 230KM ale do tej pory jakoś nie było okazji czegoś napisać.
Podepnę się pod ten temat bo także u mnie pojawił się problem ze wspomaganiem. Na wolnych obrotach silnika wspomagania brak, włącza się dopiero ok 1k rpm (np jak silnik jest zimny i ma podniesione obroty to wspomaganie działa, jak się zagrzeje to trzeba dodać gazu) co jest bardzo uciążliwe w szczególności na parkingu. Olej od wspomagania zalany jest zielony i w miarę czysty więc prawdopodobnie czeka mnie wymiana pompy.
Tu moje pytanie: czy opłaca się kupić nową pompę skv? Są dostępne na alledrogo w cenie 310zł czy może oddać swoją do regeneracji lub szukać używki? W zestawieniu na jednej aukcji widziałem, że te pompy pasują ponoć też do Vectry B 2.5 V6 więc może szukać pompy z Vectry? Na pewno będzie dużo tańsza niż do A6, próbował ktoś może spasować coś takiego?

W końcu zdecydowałem się na używkę z polifta, ponoć w idealnym stanie. Po założeniu i zalaniu układu nowym płynem wspomaganie działa już tak samo w całym zakresie obrotów a pompa jest cichutko:D

FiLiPeKkkkkk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 06 paź 2014, 21:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: FiLiPeKkkkkk » 27 paź 2014, 13:26

Witam.
W takim razie i ja tu dołożę cegiełkę.

Jak motor zimny to spoko, jak się rozgrzeje to wspomaganie zanika. Może nie całkiem, ale dużo ciężej.
Co ciekawe w lewo kierownica kręci się lekko, w prawo za to dramat. Podczas parkowania się czuję jak w starej Ibizie... hue hue

Dobrze, ale bez śmiechu.
Podjechałem do mechaniora i bez wahania! powiedział, że płukanka układu i wymiana płynu zaradzi problemowi. Dodatkowo powiedział, że potrzebny jakiś Prestone z uszczelniaczem. Niby wycisza pracę itd..
Wycieków żadnych nie widać, on stwierdził, że magiel jest zapchany, cokolwiek to znaczy.

Może jakaś porada ? Czy wydawać 100zł na płyny + robotę czy może od razu zbierać na pompę tudzież regenerację?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 27 paź 2014, 13:36

Możesz spróbować przepłukać. Ja też obstawiłbym maglownicę. Gdyby to była pompa, wspomaganie zanikałoby przy kręceniu w obu kierunkach, a skoro tylko w jednym kierunku, obstawiłbym maglownicę.

FiLiPeKkkkkk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 06 paź 2014, 21:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: FiLiPeKkkkkk » 27 paź 2014, 14:32

Hmm w takim razie zastosuję płukankę, a jak to nie pomoże, jaka cena wymiany maglownicy? Dużo to roboty? Nie chcę się naciąć gdyż za wymianę płynu zapewne trochę zapłacę, bo podobno dużo z tym roboty...

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 27 paź 2014, 15:23

Wymiana płynu jest prosta jak budowa cepa. Wcale dużo z tym nie ma pracy, więcej zabawy, niż prawdziwej pracy. Możesz sam to zrobić.
Maglownicę też możesz sam wymienić, ale z tym jest już więcej pracy.

FiLiPeKkkkkk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 06 paź 2014, 21:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: FiLiPeKkkkkk » 27 paź 2014, 15:29

No to super.. Jak rozumiem zostałem wprowadzony w błąd? Powiedziano mi, że to kilka godzin roboty, że niby trzeba osobno z magla spuszczać płyn, z pompy itd... Naciągacze?

Chętnie sam to zrobię pod domem, jeśli tylko da radę bez kanału, którego nie posiadam.
Czytałem o jakimś patencie ze strzykawką? ;)

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 27 paź 2014, 15:39

Magiel jest w podszybiu, więc kanał nie będzie potrzebny ;)

FiLiPeKkkkkk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 06 paź 2014, 21:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: FiLiPeKkkkkk » 27 paź 2014, 16:42

Jaki płyn w takim razie mam zakupić? No i jaką ilość? Coś czytałem , że do ASO po płyn trzeba się udać. A jaki płyn do płukania? Najtańszy ?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 27 paź 2014, 17:21

Do płukania najlepiej najtańszy, a właściwy to g0200 np. FEBI, kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja