Grzejace sie tarcze hamulcowe
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 16 lip 2011, 08:07
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: PABIANICE
Grzejace sie tarcze hamulcowe
Witam
2 tygodnie temu wymieniłem tarcze oraz klocki na przodzie, zalozylem nawiercane tarcz Zimmerman
Od tego momentu ,ale przypuszczam ze problem był wcześniej tarcze bardzo się nagrzewają.
Po przejechaniu kilku kilometrów bez hamowania tarcze są bardzo gorące , praktycznie gotujące.
Kiedy kola zostały zdemontowane okazuje się ze klocki nie trzymają tarczy, tarcza bez problemu się obraca przy użyciu nie wielkiej siły, także nie czuje aby samochód hamował kiedy wrzucę bieg na luz.
Czy ktoś z Was miał podobny problem ?
Tarcze wymieniłem z powodu ze poprzenie biły przy hamowaniu , myśle ze problem mógł być wcześniej którego nie zauważyłem.
Pozdrawiam
2 tygodnie temu wymieniłem tarcze oraz klocki na przodzie, zalozylem nawiercane tarcz Zimmerman
Od tego momentu ,ale przypuszczam ze problem był wcześniej tarcze bardzo się nagrzewają.
Po przejechaniu kilku kilometrów bez hamowania tarcze są bardzo gorące , praktycznie gotujące.
Kiedy kola zostały zdemontowane okazuje się ze klocki nie trzymają tarczy, tarcza bez problemu się obraca przy użyciu nie wielkiej siły, także nie czuje aby samochód hamował kiedy wrzucę bieg na luz.
Czy ktoś z Was miał podobny problem ?
Tarcze wymieniłem z powodu ze poprzenie biły przy hamowaniu , myśle ze problem mógł być wcześniej którego nie zauważyłem.
Pozdrawiam
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
mamy kilka "albo":DawidC7 pisze:Po przejechaniu kilku kilometrów bez hamowania tarcze są bardzo gorące , praktycznie gotujące.
Kiedy kola zostały zdemontowane okazuje się ze klocki nie trzymają tarczy, tarcza bez problemu się obraca przy użyciu nie wielkiej siły
1 - albo klocki jednak ocierają o tarczę i normalnie nie ma luzu
2 - albo było jakieś hamowanie, które zagotowało układ
3 - albo klocki nie zawsze wracają, bo tłoczki się klinują (trzeba wyczy scić - jak pisał repek92.
4 - albo masz w tarczach zamontowany grzejnik

5 - albo źle oceniasz temperaturę tarcz i wcale się nie "gotują"
Stawiam na 3
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 46
- Rejestracja: 01 paź 2018, 21:14
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Witam mam to samo w swoim A6 C7 USA. Mój problem zaczął się od powrotu z wakacji, a mianowicie podczas drogi zaczął dokazywać dziwny dźwięk z prawego przedniego koła. Przy hamowaniu i skręcaniu cisza. Oczywiście okazało się łożysko, które podczas wymiany okazało się bardzo przegrzane. Wygotował się smar. Zainteresowany dlaczego tak się stuło, gdyż duże stożkowe łożysko raczej tak szybko się nie psuje, zacząłem szukać przyczyny. Oczywiście hamulce. Po przejechaniu 10 km spokojnej emeryckiej jazdy hamulce są tak gorące, ze nie można było dłonią dotknąć gdyż taki zabieg groził poparzeniem. Gdyby wodą polać tarcze na pewno byłby smród i dymek od reakcji temperatur. Zmieniłem klocki i tarcze wraz z płynem hamulcowym. Wszystko idealnie wyczyszczone, prowadnice chodzą leciutko, klocek w jarzmie chodzi lekko, a mimo wszystko dalej problem występuje. Macie jakieś pomysły ?
Dodam, że tak się dzieje na wszystkich kołach. Mechanicy już rozkładają ręce. Dodam, że zaciski nie były ściągane i rozbierane i czyszczone w środku.
Dodam, że tak się dzieje na wszystkich kołach. Mechanicy już rozkładają ręce. Dodam, że zaciski nie były ściągane i rozbierane i czyszczone w środku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 46
- Rejestracja: 01 paź 2018, 21:14
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Raczej nie, abs działa poprawnie. Brak błędów w sterowniku abs oraz w module 53 parking brake. Dodam, ze nierówno zdziera mi klocki, a dokaldnie nie ściera się cały
Klocek tylko dość duży fragment zostaje nienaruszony.
A w logach pomiarowych jest możliwość diagnozy pompy abs, aby ja wykluczyć ?
[ Dodano: 2019-09-28, 11:54 ]
Czy autor wątku rozwiązał problem z przegrzewaniem tarcz ?
Klocek tylko dość duży fragment zostaje nienaruszony.
A w logach pomiarowych jest możliwość diagnozy pompy abs, aby ja wykluczyć ?
[ Dodano: 2019-09-28, 11:54 ]
Czy autor wątku rozwiązał problem z przegrzewaniem tarcz ?
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
mat1324 - jesteś w stanie podać znamionowe wymiary tarcz i klocków dla auta z USA? (może sprawdzić po VIN?)
Pomyślałem, że kolega kupił zbyt grube tarcze/klocki i teraz po wymianie ma zbyt mały luz?
Ewentulanie ma włączone "osuszanie tarcz", gdzie auto samo lekko dociska klocki w celu nagrzania tarcz hamulcowych...
Pomyślałem, że kolega kupił zbyt grube tarcze/klocki i teraz po wymianie ma zbyt mały luz?
Ewentulanie ma włączone "osuszanie tarcz", gdzie auto samo lekko dociska klocki w celu nagrzania tarcz hamulcowych...
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Nie we wszystkich markach. Są marki, gdzie auta na Europę miały inne hamulce i inaczej zestrojone zawieszenie, niż wersje robione na USA.mat1324 pisze:Ogólnie mechanicznie auta z USA niczym się nie różnią od tych europejskich
Myślę, że gdyby kolega opublikował zdjęcia nierówno zużytych klocków - dałoby to większe pole do przemyśleń.petrolhead47 pisze:Zauważyłem tez, ze nie zdziera się klocek w pełni tzn dość duża część jest jeszcze jak nowa, a reszta się zdziera.
Skoro na poprzednich klockach i tarczach wszystko było ok - to może jednak coś jest nie tak z zamówionym zestawem?
Może warto podać numery oraz producenta zakupionych tarcz i klocków w celu weryfikacji?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 46
- Rejestracja: 01 paź 2018, 21:14
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Na poprzednich klockach i tarczach z USA OEM Audi działo się to samo, całą sytuacja zaczęła sie od powrotu z Bydgoszczy gdzie wygotowało mi smar z łożyska, wcześniej albo coś się działo, a po prostu tego nie zauważyłem, albo było wszystko ok. Aktualnie auto stoi u mechanika, więc trudno mi będzie zrobić zdjęcie tych klocków, chyba, że poproszę go o tą przysługę. Na pewno nie jest to spowodowane złym dobrem hamulców, ponieważ jak już wcześniej pisałem cała sytuacja miała miejsce już na starym zestawie z USA.damos pisze:Nie we wszystkich markach. Są marki, gdzie auta na Europę miały inne hamulce i inaczej zestrojone zawieszenie, niż wersje robione na USA.mat1324 pisze:Ogólnie mechanicznie auta z USA niczym się nie różnią od tych europejskich
Myślę, że gdyby kolega opublikował zdjęcia nierówno zużytych klocków - dałoby to większe pole do przemyśleń.petrolhead47 pisze:Zauważyłem tez, ze nie zdziera się klocek w pełni tzn dość duża część jest jeszcze jak nowa, a reszta się zdziera.
Skoro na poprzednich klockach i tarczach wszystko było ok - to może jednak coś jest nie tak z zamówionym zestawem?
Może warto podać numery oraz producenta zakupionych tarcz i klocków w celu weryfikacji?
Co można na ten moment wykluczyć to fakt, że na pewno nie jest to spowodowane przez klocki bądź tarcze, ponieważ są nowe.
-Piasty też można wyeliminować gdyż są nowe na przedniej osi. Także na pewno nie ma żadnego bicia. Potwierdza to zegar u mechanika.
-Płyn hamulcowy DOT4 Motul również nic nie pomógł
-Zaciski wyczyszczone. Prowadnice chodzą luźno, klocek w jarzmie ma luz.
-W ABS brak błędów. Jazda z wyłączonym ESP nic nie pomaga.
-Przewody elastyczne. Wydają się ok. Brak pęknięć. Płyn dało się ładnie wymienić. Z odpowietrzeniem też nie było problemu.
Wszystko wydaje się ok, a hamulce jak się grzały tak się grzeją. Nikt nie wie co się dzieje. Wszyscy rozkładają ręce.
Zestaw jaki jest na przedniej osi po wymianie: 24.0134-0103.1 ATE Tarcza hamulcowa
13.0460-7280.2 ATE Zestaw klocków hamulcowych
Tył na pewno BOSCH, ale nie pamiętam dokładnie oznaczeń.
Zamieszczam video po dystansie około 10 km jazdy emeryckiej co się dzieje jak poleje wodą. Wiem, ze nie powinien tego robić, ale chwytam się wszystkiego, a po drugie przy takim stanie rzeczy każdy przejazd przez tafle wody na asfalcie jest niebezpieczny i może spowodować skrzywienie tarcz. Myślec, że taki stan rzeczy po 10 km nie przekraczając 100 km/h to nie jest normalne.Filmik nagrany jeszcze na starym zestawie hamulców. Tak się dzieje na każdym z kół.
Grzejące hamulce A6 c7
[ Dodano: 2019-11-04, 14:10 ]
Problem rozwiązany, Wyczyściłem jeszcze raz porządnie prowadnice zacisków, wymieniłem ponownie płyn hamulcowy i jak ręką odjął. Hamulce mają teraz normalną temepraturę

Dziękuje za wszystkie odpwoiedzi.