Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Warjujący hamulec ręczny

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kamilwwe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 15:29
Lokalizacja: Ciechanowiec

Warjujący hamulec ręczny

Post autor: kamilwwe » 22 sie 2014, 22:28

Swoje upragnione A6 C6 posiadam pół roku i zastanawiam się mocno nad powrotem do sprawdzonego modelu C5 bo przy obecnej ku...ica mnie bierze, jak nie silnik szarpie na gazie to woda w środku,jak nie woda to wycieraczki się zacierają, jak nie wycieraczki to hamulec wariuje i tylko czekać kiedy skończę zawałem przy kolejnym komunikacie na fisie i tym przeraźliwym brzęczyku.
Ale do tematu , dziś wróciłem z trasy gaszę auto wyciągam kluczyk i słyszę coś rzęźi (myślę sobie oho serwis wzywa) ale wychodzę na zewnątrz i słyszę że siłownik w lewym tylnym kole cały czas chodzi zaciska i puszcza (dodam że kiedy kupiłem Audi to ręczny działał na oba koła i wyświetlała się kontrolna na desce i przy przełączniku z czasem prawa strona przestała działać i w skutek tego na desce już nic nie wyświetla a na przełączniku tylko mignie i bierze tylko lewa strona)
Więc wsiadam do auta wkładam kluczyk i wszystko ustaje , po kilku zaciągnięciach i puszczeniach i wyjęciu kluczyka dalej to samo.
Jedynie nie chodzi samo jak zaciągnę rękaw.
Po podłączeniu kompa wyskakuje mi to:

Address 03: ABS Brakes Labels: 4F0-910-517.lbl
Control Module Part Number: 4F0 910 517 HW: 4F0 614 517
Component and/or Version: ESP8 front H03 0300
Software Coding: 0004433
Work Shop Code: WSC 02335 785 00200
VCID: E1C9C30F38BCF1167BD-80B4
1 Fault Found:

00473 - Control Module for Elect. Park/Hand Brake (J540)
008 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01101000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 192
Mileage: 233120 km
Time Indication: 0
Date: 2014.08.22
Time: 20:22:58

Freeze Frame:
Hex Value: 0x0280
Hex Value: 0x4082
Hex Value: 0x0000
Hex Value: 0x0094
Hex Value: 0x00FF
I co lepsze nie da się tego wykasować, przeczytałem chyba cały internet :> i nikt nie miał takiego problemu jak ja.
Jutro biorę się za sprawdzanie tych wtyków przy zaciskach i silniczków.
A może jeszcze jakieś pomysły? <mysli>
Jak dojdę co jest grane to dam znać co i jak a jak nie to siekiera pójdzie w ruch <lol>

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 22 sie 2014, 22:36

Na odległość ciężko wróżyć co się mogło stać...
Jeśli zrobiłeś trasę to auto po 1000km przejechanych robi sobie kalibrację czyli kasuje luzy wynikające z dłuższej jazdy i koryguje zużycie klocków. Po zgaszeniu auta wykonuje zamknięcie i otwarcie zacisku więc to jest jak najbardziej normalne.

Jest oczywiście opcja że coś ze stykiem i nie ma siły się zamknąć... próbuje, ale nie może...
Więc wsiadam do auta wkładam kluczyk i wszystko ustaje , po kilku zaciągnięciach i puszczeniach i wyjęciu kluczyka dalej to samo.
Czyli teraz zacisk po wyciągnięciu kluczyka próbuje pracować cały czas??

Awatar użytkownika
kamilwwe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 15:29
Lokalizacja: Ciechanowiec

Post autor: kamilwwe » 22 sie 2014, 22:50

Tak "kamil666" po wyjęciu kluczyka cały czas chodzi lewy silniczek, chyba że jak już wcześniej wspomniałem "zaciągnę ręczny"i wyjmę kluczyk wtedy ustaje.
A trasa nie była taka odległa bo zrobiłem może ze 400 kilometrów.

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 22 sie 2014, 23:03

Sprawdź wtyczki, a robiłeś test hamulca w VCDSie ?
Tłoczki zaczną pracować przez ok 15 sekund i pokażą wartości...

Awatar użytkownika
kamilwwe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 15:29
Lokalizacja: Ciechanowiec

Post autor: kamilwwe » 22 sie 2014, 23:09

Nie, nie robiłem ale jutro od rana będę sprawdzał wszystko. A jakie w ogóle powinny być wartości?

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 22 sie 2014, 23:16

Nie pamiętam tego jak to robiłem u siebie.
Porównaj aby były podobne L/P.
Jak by coś to pisz, będę weryfikował u siebie. Bardziej chodzi żeby puścić test niech się "wypracują".

Awatar użytkownika
kamilwwe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 15:29
Lokalizacja: Ciechanowiec

Post autor: kamilwwe » 23 sie 2014, 14:43

Sytuacja wygląda następująco, wtyczki były już zmieniane i to pewnie przez poprzedniego właściciela ale postanowiłem je na nowo rozizolować wyczyścić i zlutować , tak też zrobiłem z lewą natomiast przy prawej były załamane i pęknięte obydwa kabelki i druciki się zwierały(dodam że były tam śladowe ilości wody i rdzy ) .
Poobcinałem zarobiłem na nowo włączam stacyjkę i nadal to samo,powiem nawet jeszcze gorzej bo na fisie pokazuje teraz przekreślony obrazek z literką P i komunikat że hamulec ręczny nie działa i do tego po zaciągnięciu jego miga szybko kontrolka na szafie i przy guziczku.
Więc postanowiłem sprawdzić czy do prawego zacisku dochodzi prąd i d.pa 0.00 V a na lewym przy zaciąganiu 11,86 V
Po przeskanowaniu VCDS wyskakuje mi coś takiego:


Address 53: Parking Brake Labels: 4F0-910-801.clb
Control Module Part Number: 4F0 910 801 HW: 4F0 907 801
Component and/or Version: EPB C63C0030 H03 0030
Software Coding: 0002011
Work Shop Code: WSC 00070 259 09967
VCID: DDB1FFFF04C4D5F65F5-8088
3 Faults Found:

02433 - Supply Voltage for Right Parking Brake Motor (V283)
011 - Open Circuit - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11101011
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 9
Reset counter: 193
Mileage: 233136 km
Time Indication: 0
Date: 2014.08.23
Time: 10:02:17

Freeze Frame:
Voltage: 12.01 V
Count: 117

02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282)
011 - Open Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00111011
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 4
Reset counter: 233
Mileage: 233136 km
Time Indication: 0
Date: 2014.08.23
Time: 10:02:17

Freeze Frame:
Voltage: 12.01 V
Count: 116

01321 - Control Module for Airbags (J234)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 8
Reset counter: 233
Mileage: 233120 km
Time Indication: 0
Date: 2014.08.22
Time: 20:05:09

Freeze Frame:
Voltage: 11.49 V
Count: 244
I co teraz ztym fantem dalej robić?

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 23 sie 2014, 14:55

Pytanie czy to nie uszkodziło modułu... <mysli>
czy masz przewody odpowiednio włożone w odpowiednie piny?

Lewy zacisk
1-czerwono /zielony
2-brązowy
Prawy zacisk
1-czerwono/żółty
2-brązowo/biały

Awatar użytkownika
kamilwwe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 15:29
Lokalizacja: Ciechanowiec

Post autor: kamilwwe » 23 sie 2014, 17:56

Tak, przewody idą w takiej kolejności ,ale raczej jak by były zamienione to i tak by silniczek pracował bo z tego co zauważyłem na lewym kole jak jest zaciągany ręczny to jest przez chwilę 11,86 V a jak zwalniam to -11,86 czyli zamiana biegunów.
A co do modułu to pewnie nie da się go sprawić?
<mysli>

[ Dodano: 2014-08-23, 17:56 ]
kamil666 pisze:Nie pamiętam tego jak to robiłem u siebie.
Porównaj aby były podobne L/P.
Jak by coś to pisz, będę weryfikował u siebie. Bardziej chodzi żeby puścić test niech się "wypracują".
Przed chwilą zrobiłem test i adaptacje hamulca ręcznego, zaciągnąłem i puściłem , reset stacyjką i wszystko śmiga jak ta lala <lol> <lol> , wszystkie błędy dały się wykasować ,jest już prąd w prawym zacisku . <hura>

Dzięki "kamil666" za poświęcony czas i cenne wskazówki , mam nadzieje że kiedy się spikniemy w W-wie na piwerku <brawo>

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 23 sie 2014, 20:44

Zapraszam :)
To miło i fajnie, że udało się rozwiązać problem.

Szerokości kolego.

PS.
co do zamieniania przewodów ja tego nie robiłem, ale obstawiam że by działały w odwrotnym kierunku i mogło to by je USZKODZIĆ !!! :) dlatego podałem który przewód w który pin.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja