[A6 C6] Swiecąca kontrolka od klocków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 23 kwie 2012, 20:24
- Lokalizacja: Zamość (okolice)
[A6 C6] Swiecąca kontrolka od klocków
Witam:) wczoraj wieczorem zapaliła mi się kontrolka od klocków hamulcowych, nie byłoby w nic dziwnego gdyby nie fakt, że klocki z przodu "wyglądają" dobrze a z tyłu wymieniłem około dwa tygodnie temu. Od wymiany wszystko było ok, aż do wczoraj. Zapalam auto i po przejechaniu paru metrów zapala się...
Panowie co jest, gdzie szukać problemu??
Panowie co jest, gdzie szukać problemu??
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez LukaszAUDI, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 23 kwie 2012, 20:24
- Lokalizacja: Zamość (okolice)
0x4B25A, Przód wygląda ok, a z tyłu chciałem odkręcić koło, założyłem śrubę tą anty złodziejską czy jak ona się nazywa... zaparłem się i ułamał mi się wzór w tej śrubie anty... jak pech to pech! Teraz mam dwa problemy
Odnośnie tego błędu "Brake pads" jest możliwość wyłączenia go??
A może po prostu klocki z przodu się skończyły, wyglądają dobrze... ale od strony silnika nie widziałem okładzin.

Odnośnie tego błędu "Brake pads" jest możliwość wyłączenia go??
A może po prostu klocki z przodu się skończyły, wyglądają dobrze... ale od strony silnika nie widziałem okładzin.
Ostatnio zmieniony 27 lut 2013, 16:41 przez LukaszAUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Czujnik zużycia klocków hamulcowych jest tylko z przodu więc tam trzeba szukać rozwiązania problemu. Musisz sprawdzić stan klocków od wewnętrznej strony, ponieważ często zużywają się one nie równomiernie co powoduje zaświecenie informacji o konieczności ich wymiany mimo, że z zewnątrz wyglądają na dobre.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 23 kwie 2012, 20:24
- Lokalizacja: Zamość (okolice)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 23 kwie 2012, 20:24
- Lokalizacja: Zamość (okolice)
U mnie również zapaliła się kontrola klocków, po odkręceniu jednego z przednich kół i rozejrzenia się na klocki (głównie ten od zewnętrznej strony) jest na nim ok 5mm okładziny uważam że to jeszcze dosyć dużo.
Czy ktoś może mi powiedzieć od jakiej grubość mniej więcej zapala się kontrolka zużytych klocków.
Jako że auto jest użytkowanie sporadycznie nie wykluczam również że może jakaś wtyczka od owego czujnika zużycia przestała stykać.Tylko które to są wtyczki?
Czy ktoś może mi powiedzieć od jakiej grubość mniej więcej zapala się kontrolka zużytych klocków.
Jako że auto jest użytkowanie sporadycznie nie wykluczam również że może jakaś wtyczka od owego czujnika zużycia przestała stykać.Tylko które to są wtyczki?
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Ten drugi (od wewnatrz auta) zapewne jest cieńszy.Szprytny pisze:U mnie również zapaliła się kontrola klocków, po odkręceniu jednego z przednich kół i rozejrzenia się na klocki (głównie ten od zewnętrznej strony) jest na nim ok 5mm okładziny uważam że to jeszcze dosyć dużo.
czujniki są tylko w wewnetrznych klockach i wystarczy, ze jeden klocek zuzyje się do czujnika i juz masz komunikat. Wg moich obserwacji czujniki znajduja się na "głęgokości" 2-3 mm w okładzinie, więc ja na moje jezdżenie to na pewno ponad miesiąc jeżdżenia. Nie jest to jeżdżenie do zera bo gdyby takie załozenie przyjać to na pewno ze 3 miesiace bym pojeździłSzprytny pisze:Czy ktoś może mi powiedzieć od jakiej grubość mniej więcej zapala się kontrolka zużytych klocków.

Wszystko zalezy oczywiscie od intensywności jeżdżenia i intensywności hamowania

Obejrzyj zacisk od wewnetrznej strony a zuważysz miejsce gdzie kabelki od czujników są łączone wtyczkami z wiązką (wspólną z czujnikiem ABS).Szprytny pisze:Jako że auto jest użytkowanie sporadycznie nie wykluczam również że może jakaś wtyczka od owego czujnika zużycia przestała stykać.Tylko które to są wtyczki?
Części samochodowe online - Motostacja pl
Dodatkowo mogę dodać że przy nowszych autach czujnik jest prawie na wierzchu, w Golf5 klocki wyglądają jak nowe a już świecą. U mnie w audi też świeciły ale obecnie zrobiłem sobie oszukiwacz klocków czyli odciołem kabelki od klocka i je złączyłem. Dużo sam nie jeżdzę dlatego pasuje mi wymienić je przed wakacjami.
a u mnie jst tak:
wymieniłem wczoraj klocki z przodu; przy okazji napiszę, że po zaświeceniu się kontrolki BRAKE PADS i zdjęciu klocków okazało sie, że te wewnętrzne sfrezowały się prawie do zera, od jednego to nawet kabelek się urwał podczas gdy zewnętrzne jeszcze były ok
dodatkowo od momentu zaświecenie się kontrolki ujechałem tylko 300 km
po założeniu nowych kontrolka wciąż się świeci; wszystko zrobione poprawnie, kabelki podłączone - i co
?
może macie pomysł co zrobić, gdzie sprawdzić...
wymieniłem wczoraj klocki z przodu; przy okazji napiszę, że po zaświeceniu się kontrolki BRAKE PADS i zdjęciu klocków okazało sie, że te wewnętrzne sfrezowały się prawie do zera, od jednego to nawet kabelek się urwał podczas gdy zewnętrzne jeszcze były ok
dodatkowo od momentu zaświecenie się kontrolki ujechałem tylko 300 km
po założeniu nowych kontrolka wciąż się świeci; wszystko zrobione poprawnie, kabelki podłączone - i co

może macie pomysł co zrobić, gdzie sprawdzić...
.
pozdrawiam,
piotr
pozdrawiam,
piotr