Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] Jakie tarcze kupowac żeby się nie krzywiły

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
Klub A6 Polska

[A6 C6] Jakie tarcze kupowac żeby się nie krzywiły

Post autor: Klub A6 Polska » 05 sie 2014, 20:30

Witam,

We 24.09.2013 kupiłem i założyłem nowe tarcze ATE plus klocki ATE Ceramics na przód oraz same klocki ATE Ceramics na tył z racji dobrego stanu tylnych tarcz. Klocki miały mniej pylić i faktycznie felga nie brudzi się tak bardzo jak przed natomiast po tym czasie i wykonaniu ~10k km czuje bicie podczas hamowania na ciepłych hamulcach. Co więcej hamulce lubią zapiszczeć, przy lekkim hamowaniu zwłaszcza jak są zimne.
Samochód jest u mechanika i będą mierzone jutro miernikiem zegarowym, natomiast nie wiem czy to coś wykaże, gdyż tak jak mówię bicie występuje na ciepłych hamulcach.
Zastanawiam się nad odesłaniem tarcz na gwarancje.

Moje pytanie brzmi jakich zestawów używacie w swoich samochodach i jak się one sprawują, oraz czy macie jakieś rady dla mnie? Co może być przyczyną tych drgań poza tarczami?
Dodam że zawieszenie sprawdzone na szarpakach, lekki luz na jednym wahaczu, ale diagnosta stwierdził dobry stan tego elementu.

Dzięki,
Zibski

Awatar użytkownika
yaszczur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 05 sie 2014, 21:03

Zibski pisze:Co więcej hamulce lubią zapiszczeć, przy lekkim hamowaniu zwłaszcza jak są zimne.
Przy tego typu zestawie, to normalne.
Zibski pisze:oraz czy macie jakieś rady dla mnie?
Pamiętaj, żeby jadąc na myjnię ostudzić hamulce przed rozpoczęciem mycia. Wiele osób właśnie w ten sposób uszkadza sobie tarcze.
Zibski pisze:Co może być przyczyną tych drgań poza tarczami?
Wyeksploatowany / przegrzany płyn hamulcowy.
Pozdrawiam...

_pączek_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 20 lut 2013, 15:39
Lokalizacja: beskidy

Post autor: _pączek_ » 06 sie 2014, 17:54

u mnie z przodu siedzą tarcze Mikoda+klocki Bosch(to mi mechanik zapodał) i nie ma z nimi problemów a mają już ok 15tys.,z tyłu założyłem komplet TRW ale to ma dopiero 400km nalotu

elemenateur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 11 maja 2012, 12:30
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: elemenateur » 06 sie 2014, 18:19

Zibski

najważniejsze pytanie do Ciebie to czy piasta była wypolerowana idealnie przed montazem nowych tarcz i czy mechanik na tą piastę nie rzucił jakiejś miedzi/pasty w sprayu.
Skrzywienie na skutek kałuży to przypadek 1 na 1000.
Dowiedz się czy były wyczyszczone na lusterko piasty. Jeśli coś mechanik tam psiknął... masz reklamacje odrzuconą.

Twój przypadek i ilość km raczej sugeruje że montaz był wadliwy.
Sprawdź koniecznie także łożyska koła.

[ Dodano: 2014-08-06, 18:19 ]
Mikodę bym sobie zdecydowanie odpuścił. Sprawdzi się w Hondzie Civic 4 generacji która waży 900kg.

Awatar użytkownika
FumFelos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 30 cze 2014, 20:23
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: FumFelos » 06 sie 2014, 21:21

W poprzednim samochodzie też reklamowałem komplet tarcz ATE, a wcześniej Brembo. Wszystko krzywiły się średnio po 2tyś kilometrów. Efekt - wyczuwalne bicie kierownicy podczas hamowania. Piasty oczywiście miałem wyczyszczone na błysk. Jak się później okazało, jedna piasta miała bicie rzędu 8um (dopuszczalne bicie to 1-2um), co skutkowało krzywieniem tarcz.

mar-for-a6

Post autor: mar-for-a6 » 06 sie 2014, 21:46

FumFelos jak sprawdzałeś luz piasty?

Awatar użytkownika
FumFelos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 30 cze 2014, 20:23
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: FumFelos » 06 sie 2014, 23:00

Bicie piasty sprawdziłem czujnikiem zegarowym.

Klub A6 Polska

Post autor: Klub A6 Polska » 10 sie 2014, 15:11

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Nie udało się sprawdzić tarcz, musiałem wcześniej odebrać samochód.
Jeśli chodzi o montaż to wierze że był wykonany rzetelnie.
Podjadę z tarczami po długim weekendzie a w tym czasie protestuje jeszcze auto, bo bicie nie jest zawsze wyczuwalne jak pisałem.
Piasta to dobra sugestia i poproszę o sprawdzenie. Miałem krzywe felgi z przodu i jeździłem tak z miesiąc, zrobiłem w tym czasie m.in. trasę nad morze. Myślicie że krzywe felgi mogły pokrzywić tarcze, piasty lub uszkodzić łożysko? Drgania były wyczuwalne przy większych prędkościach 140-160

Awatar użytkownika
Lewian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 344
Rejestracja: 11 kwie 2012, 22:20
Imię: Adam
Rocznik: 2018
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Lokalizacja: Kleczew
Kontakt:

Post autor: Lewian » 10 sie 2014, 15:26

Zibski pisze:Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Nie udało się sprawdzić tarcz, musiałem wcześniej odebrać samochód.
Jeśli chodzi o montaż to wierze że był wykonany rzetelnie.
Podjadę z tarczami po długim weekendzie a w tym czasie protestuje jeszcze auto, bo bicie nie jest zawsze wyczuwalne jak pisałem.
Piasta to dobra sugestia i poproszę o sprawdzenie. Miałem krzywe felgi z przodu i jeździłem tak z miesiąc, zrobiłem w tym czasie m.in. trasę nad morze. Myślicie że krzywe felgi mogły pokrzywić tarcze, piasty lub uszkodzić łożysko? Drgania były wyczuwalne przy większych prędkościach 140-160
Jest to prawdopodobne, że dostała właśnie piasta albo łożyska. Ściągnąć tarcze, pomierzyć je, piasty również pomierzyć i okaże się co jest nie tak ;)
LEWIAN - HAMULCE
Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !

Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !

http://hamulcesklep.pl
507-857-074

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja