Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Hamulec ręczny po wymianie silniczka.

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ratchet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 13 lip 2014, 15:39
Moje auto: S6 Plus C4
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Wrocław

Hamulec ręczny po wymianie silniczka.

Post autor: ratchet » 12 cze 2018, 10:44

Witam koledzy, wiem że temat był i jest wałkowany ale nie znalazłem dokładnej odpowiedzi na mój problem...

Pewnego razu przy zaciąganiu ręcznego zrobiła się choinka na desce, zablokowane tylne prawe koło (strona pasażera) itd. Przyznam że sporo bawiłem się przyciskiem żeby udało się odblokować (żeby hamulec odpuścił) w końcu po przejechaniu około 10 km, ściągnięciu koła okazało się że koło się kręci chociaż na początku felga i tarcza były cieplejsze od pozostałych.

Tyle słowa wstępu, diagnoza padła na silniczek ponieważ po podaniu napięcia słychać było tylko cyknięcie (silniczek się blokował, trzeba było zamienić plus z minusem żeby cyknął znowu...).

Wymieniłem silniczek i ku mojemu zdziwieniu błędy pozostały (było ich 4), po kilku próbach udało się je usunąć, następnie zaciągnąłem hamulec i znowu choinka! Teraz cały czas mam błąd:

0 Adres 53: Hamulec postojowy Plik etykiet: 4F0-910-801.clb
Oznaczenie elementu: 4F0 910 801 HW: 4F0 907 801
Komponent i/lub wersja: EPB C63C0030 H03 0030
Kodowanie: 0002011
Kod serwisu: WSC 38059 143 05587
VCID: 5DB0A1E884318FA9A2-8008
Znaleziono 1 błąd:

02435 - Sterownik prawego kanału; zasilanie napięciowe
009 - Przerwa / zwarcie z masą - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 11111001
Priorytet błędu: 1
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 228
Przebieg: 258448 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2018.05.26
Czas: 13:29:25

Ramka zamrożona:
Napięcie: 13.15 V
Zliczanie: 115

Błąd cały czas powraca po skasowaniu, podczas testu na lewym silniczku cały czas mam prad 0.133A na prawym 0.000 i czasem na ułamek sekundy pojawia sie 0.133A...

Co jeszcze, zrobiłem około 300 km z odpiętym modułem bo cały czas piszczała że ma zaciągnięty ręczny.

Czy możliwe jest że coś się zawiesiło bo dziwne dla mnie jest to że tak na raz wszystko padło, co byście obstawiali w drugiej kolejności moduł czy kable?
Ewentualnie czy ktoś z Wrocławia lub bliskich okolic byłby tak dobry żeby zgodzić się na szybką podmianę modułu w celu wyeliminowania go jako powodu problemów??

EDIT:
Dodałem pełny opis błędu.
Znalazłęm schemat instalacji i pomierzyłem również rezystancje i przejscie (symbol diody na moim multimetrze) na wtyczce na obu silniczkach, po unormowaniu są takie same wiązka prawa (pin 12 i 27) rezystancja na poczatku 001.5 - 001.4 po unormowaniu 001.5-001.6 dioda 0,004v, wiązka lewa (pin 14 i 29) rezystancja na poczatku 001.8 - 001.6 po unormowaniu 001.5-001.6 dioda 0,004v.
Stary, zablokowany silniczek ma rezystancje 007,5 a dioda 0.015

Moglby ktos pomierzyc to u siebie?

[ Dodano: 2018-06-12, 10:44 ]
Zaryzykowałem zakup sterownika i po wymianie (wliczając w to kasowanie błędów i kodowanie) ręczny zaczął znowu działac...
Tak że na przyszłość, jak pojawi wam się choinka od hamulca na wyświetlaczu to nie piłujcie przycisku bo możliwe jest że uwalicie również sterownik...
Druga sprawa żeby wyeliminować usterkę przewodów można pomierzyć piny 12 i 27 strona prawa, 14 i 29 strona lewa we wtyczce sterownika.

Mam nadzieje ze sie przyda komus

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja