[A6 C6] Elektryczny hamulec ręczny
- Marek.max
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 29 sie 2009, 09:43
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
[A6 C6] Elektryczny hamulec ręczny
1. Powiedzcie jak to jest z tym ręcznym. Czu podczas szybkiej jazdy można go zaciągnąć? Co wtedy się stanie? Powiedzmy, że jak przy 120 włączę hamulec. zablokuje mi koła? Hamulec elektryczny Audi A6?
2. Kiedy włączam hamulec ręczny bez trzymania hamulca nogą, po włączeniu biegu i puszczeniu sprzęgła sam się zwalnia, ale kiedy trzymam hamulec nożny i zaciągnę ręczny to później przy ruszaniu bez zwalniania ręcznego czasami sam odpuszcza, a czasami nie. Może mi ktoś opisać dokładne działanie hamulca ręcznego.
2. Kiedy włączam hamulec ręczny bez trzymania hamulca nogą, po włączeniu biegu i puszczeniu sprzęgła sam się zwalnia, ale kiedy trzymam hamulec nożny i zaciągnę ręczny to później przy ruszaniu bez zwalniania ręcznego czasami sam odpuszcza, a czasami nie. Może mi ktoś opisać dokładne działanie hamulca ręcznego.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 199
- Rejestracja: 26 lip 2009, 08:33
- Imię: Michał
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Zablokuje na ułamek sekundy i puści , ale nie próbuj tego przy 120 tylko przy 20Marek.max pisze: że jak przy 120 włączę hamulec. zablokuje mi koła?
Pomogłem
A6 C6 brak wspomagania silnik 2.4

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 04 wrz 2010, 01:14
- Imię: Robert
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Niemirów
- Kontakt:
"Hamulec parkowania w samochodzie z przekładnią ręczną zostaje automatycznie zwolniony, kiedy pedał sprzęgła zostaje wciśnięty do oporu, przy jednoczesnym naciśnięciu pedału przyspieszenia, bez włączenia biegu" - chwilę nad tym fragmentem jest napisane "po zwolnieniu sprzęgła i jednoczesnym naciśnięciu pedału przyspieszenia (przekładnia ręczna), hamulec parkowania zostanie automatycznie zwolniony i samochód ruszy z miejsca."
- nic już z tego nie rozumiem, w końcu hamulec zwalnia sie kiedy auto jest na biegu czy na "luzie"?
- nic już z tego nie rozumiem, w końcu hamulec zwalnia sie kiedy auto jest na biegu czy na "luzie"?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 04 wrz 2010, 01:14
- Imię: Robert
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Niemirów
- Kontakt:
Pas mam zapięty, ręczny zaciągnięty i popuszczam sprzęgło jednocześnie dając gazu nawet sporo żeby nie zgasł silnik i jedyny efekt jest taki że dupa siądzie, bo przód ciągnie ostro, a tylne koła są cały czas zablokowane i auto z miejsca nie ruszy.
Jak sam pociągnę za przełącznik hamulca z jednocześnie wciśniętym hamulcem w podłodze to ręczny ładnie odpuszcza.
Nie wiem co jest, co mogę jeszcze robić nie tak.
Jak sam pociągnę za przełącznik hamulca z jednocześnie wciśniętym hamulcem w podłodze to ręczny ładnie odpuszcza.
Nie wiem co jest, co mogę jeszcze robić nie tak.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 04 wrz 2010, 01:14
- Imię: Robert
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Niemirów
- Kontakt:
Więc tak, poprosiłem o sprawdzenie kolege który miał identyczne audi i mówi że mam coś zepsute - robi wszystko tak jak u siebie i u niego hamulec odpuszczał a u mnie ani drgnie.
Co do komputera to w który kanał mam wejść w Commanderze 1.4 żeby odczytać cokolowiek związanego z hamulcem postojowym
Commandera mam niestety po niemiecku, a ja w tym języku niestety ani mru mru.
Z góry dziękuje za pomoc.
Co do komputera to w który kanał mam wejść w Commanderze 1.4 żeby odczytać cokolowiek związanego z hamulcem postojowym
Commandera mam niestety po niemiecku, a ja w tym języku niestety ani mru mru.
Z góry dziękuje za pomoc.
ZelvaBOi, popieram w 100%. Sam miałem sytuację kiedy dodałem gazu na Drive i gdyby ręczny odpuścił to bym miał siedzieć. Z kolei funkcję samozwalniania przy zapiętych pasach to w korkach sobie bardzo chwalę. Czasem tylko się martwię o żywotność tych silniczków, czy aby czasem nie zawiodą w najbardziej nie odpowiednim momencie.
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Koledzy dzis sprawdzilem na wlasnej skorze! I jesli mam pasy zapiete i np przy predkosci 20km/h pociagne reczny to on tylko na chwilke przyblokuje kola i bedzie jeszcze jakis dzwiek ostrzegawczy. gdy jade wolno 2-5km/h i zaciagne reczny to wyhamowuje mi auto. w momencie gdy pasy sa zapiete reczny zaciagniety i bieg wlaczony czy to wsteczny czy d czy s, i nadusze gaz to reczny sie sam odblokowuje!!