[A6 C6] dziwne ścieranie się klocków
[A6 C6] dziwne ścieranie się klocków
Siemka,
W moim Audi A6 C6 2,7 TDI Quattro coś stukało, więc pojechałem do serwisu. Okazało się, że z przodu mam jedno (!) tłoczkowe zaciski, a na dodatek klocki hamulcowe są starte nie na równo, a pod kątem.
Spotkaliście się z czymś takim? Mechanik mówi, że widzi coś takiego pierwszy raz w życiu.
Wydaje mi się, że do takiej "krowy" powinny być lepsze hamulce.
Może w serwisie Audi coś xxxxxxxx przy zmianie hamulców?
Proszę nie używać wulgaryzmów!
W moim Audi A6 C6 2,7 TDI Quattro coś stukało, więc pojechałem do serwisu. Okazało się, że z przodu mam jedno (!) tłoczkowe zaciski, a na dodatek klocki hamulcowe są starte nie na równo, a pod kątem.
Spotkaliście się z czymś takim? Mechanik mówi, że widzi coś takiego pierwszy raz w życiu.
Wydaje mi się, że do takiej "krowy" powinny być lepsze hamulce.
Może w serwisie Audi coś xxxxxxxx przy zmianie hamulców?
Proszę nie używać wulgaryzmów!
Ostatnio zmieniony 02 mar 2010, 20:43 przez -=Czaja=-, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 522
- Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
- Imię: Kamel
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Leszno
-=Czaja=-, u mnie też są (przynajmniej z tyłu) jednotloczkowe, co ma pewnie miejsce w wielu naszych autach. ÂŻeby klocki się równo zużywały powinny być sprawne specjalne (dwie) sprężyny korugyjące po przeciwnej stronie tłoczka, po to, żeby zacisk mógł pracować na lewo-prawo wyrównując siłę nacisku na oba klocki.
W jakiej płaszczyźnie masz nierówno wytarte klocki?
W jakiej płaszczyźnie masz nierówno wytarte klocki?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2007
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
i to akurat jest normalne-=Czaja=- pisze:Okazało się, że z przodu mam jedno (!) tłoczkowe zaciski

tak-=Czaja=- pisze:klocki hamulcowe są starte nie na równo, a pod kątem.
Spotkaliście się z czymś takim?
Jeśli ktoś zakładał klocki bez dokładnego wyczyszczenia i przesmarowaia odpowiednim smarem miejsca styku zacisku w jarzmie hamulcowym, albo coś xxxxxxxx prz zakładaniu sprężyny kompensującej - to właśnie tak to wygląda: zdarty wewnętrzny klocek i zdarty pod kątem klocek zewnętrzny...-=Czaja=- pisze:Może w serwisie Audi coś xxxxxxxx przy zmianie hamulców?

pozdr
_TMr
Wykonane mody
:
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak

C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
W S-LINE hamulce posiadają tarcze 347 x 30mm
Moje miały po przetoczeniu troche ponad 28mm wiec zostawilem. Z tego co sie orientuje to raczej wszystkie maja sygnalizacje i tylko z przodu 
Powiem szczerze - niektore ciezarowki nie maja takich hamulcow jak to Audi... jestem pod wrazeniem wielkosci. Poprzednio mialem mondeo ST220 z hamulcami od Focusa ST - tarcza 325 mm. Audi bije na glowe. Swoja droga myslalem o wymianie hamulcow na te z S6 (360mm x 36), ale trzebaby szykowac 2500 PLN na uzywane :P


Powiem szczerze - niektore ciezarowki nie maja takich hamulcow jak to Audi... jestem pod wrazeniem wielkosci. Poprzednio mialem mondeo ST220 z hamulcami od Focusa ST - tarcza 325 mm. Audi bije na glowe. Swoja droga myslalem o wymianie hamulcow na te z S6 (360mm x 36), ale trzebaby szykowac 2500 PLN na uzywane :P
witam
w tym temacie mam pytanko. U mnie też z przodu klocki ścierają się pod kątem, zmieniłem klocki oraz tarcze na nowe, mam przejechane około 3 tys km. Czy można coś z tym zrobić czy to się wyrówna?
pozdro
w tym temacie mam pytanko. U mnie też z przodu klocki ścierają się pod kątem, zmieniłem klocki oraz tarcze na nowe, mam przejechane około 3 tys km. Czy można coś z tym zrobić czy to się wyrówna?
pozdro
Zaczynałem:
Fiat 125p
Opel Rekord
Audi 80 Coupe
Daewoo Nexia
Audi A6 Avant
Volvo XC90
Audi Q7
Fiat 125p
Opel Rekord
Audi 80 Coupe
Daewoo Nexia
Audi A6 Avant
Volvo XC90
Audi Q7
- krzycho0110
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
- Lokalizacja: Śląsk
Wymieniłeś skutek ,a nie przyczynęyaroa pisze:witam
w tym temacie mam pytanko. U mnie też z przodu klocki ścierają się pod kątem, zmieniłem klocki oraz tarcze na nowe, mam przejechane około 3 tys km. Czy można coś z tym zrobić czy to się wyrówna?
pozdro

krzycho0110 dzięki za uwagę, ale to się stało po wymianie na nowy sprzęt
podobno na robociznę też jest gwarancja
dzwoniłem do mechanika u którego zmieniłem klocki i tarcze. Mam podjechać na......... hmm.... no właśnie.... na ocenę sytuacji i stwierdzenie po której stronie leży wina!!! Czy mam mechanikowi zasugerować zacisk czy zaczekać na jego wnioski???
ja z kolei zasugerowałem się tym co przeczytałem wyżej....
dzięki i pozdro



dzięki i pozdro
Zaczynałem:
Fiat 125p
Opel Rekord
Audi 80 Coupe
Daewoo Nexia
Audi A6 Avant
Volvo XC90
Audi Q7
Fiat 125p
Opel Rekord
Audi 80 Coupe
Daewoo Nexia
Audi A6 Avant
Volvo XC90
Audi Q7
Co do klocków ścierających się pod kątem w naszych autach są klocki kierunkowe mają nawet strzałeczki pokazujące kierunek zakładania.
U mnie mechanik założył je odwrotnie i na dodatek tak powyginał sprężyny korygujące, że nie spełniały swego zadania.
I to spowodowało nierówne wycieranie klocków po przejechaniu 7 tyś. Zapaliła się kontrolka hamulców a klocki były firmy ATE
U mnie mechanik założył je odwrotnie i na dodatek tak powyginał sprężyny korygujące, że nie spełniały swego zadania.
I to spowodowało nierówne wycieranie klocków po przejechaniu 7 tyś. Zapaliła się kontrolka hamulców a klocki były firmy ATE