A6 C6 Problem z hamulcem postojowym ręcznym
A6 C6 Problem z hamulcem postojowym ręcznym
Przeszukałem wiele wątków na forum i nie natrafiłem na nic szczególnego odnośnie swojego problemu. Dzisiaj pojawi się problem z moją C6, a dokładnie z hamulcem postojowym.
Gdy auto jest zapalone lub po zgaszeniu kluczyk jest w stacyjce, także zaciągnę ręczny wszystko jest w porządku. Natomiast problem pojawi się kiedy ręczny jest zwolniony, auto zgaszone i klucz wyciągnięty - wtedy w lewym kole słyszę odgłos chodzącego silnika.
W jednym temacie naprawiłem na problem, iż kabel przy kostce urwany.
Rozebrałem koło i kostka wygląda dobrze.
Ktoś miał już taki problem? Co może być problemem?
[ Dodano: 2014-12-22, 09:44 ]
Sprawdzałem rano auta vagiem i błąd nr 00473, moduły sterujące do wyłączenia ręcznego hamulca postojowego j540.
Problem będzie z zepsutym modułem? Jeśli tak to gdzie on się znajduje?
Czy to również może być wina wtyczki?
Gdy auto jest zapalone lub po zgaszeniu kluczyk jest w stacyjce, także zaciągnę ręczny wszystko jest w porządku. Natomiast problem pojawi się kiedy ręczny jest zwolniony, auto zgaszone i klucz wyciągnięty - wtedy w lewym kole słyszę odgłos chodzącego silnika.
W jednym temacie naprawiłem na problem, iż kabel przy kostce urwany.
Rozebrałem koło i kostka wygląda dobrze.
Ktoś miał już taki problem? Co może być problemem?
[ Dodano: 2014-12-22, 09:44 ]
Sprawdzałem rano auta vagiem i błąd nr 00473, moduły sterujące do wyłączenia ręcznego hamulca postojowego j540.
Problem będzie z zepsutym modułem? Jeśli tak to gdzie on się znajduje?
Czy to również może być wina wtyczki?
- M1A1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 166
- Rejestracja: 02 wrz 2011, 08:50
- Imię: Marian
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Okolice Giżycka
- Kontakt:
Kolego najprawdopodobniej to wina kabli koło wtyczki.Miałem tak u siebie zrobiłem to raz i po ok pół roku problem się powtórzył w tym samym kole.Trzeba odpiąć wtyczkę ,ściągnąć gumowa osłonę i dokładnie sprawdzić kabel,mi puściło w kostce przy samym pinie i też po zgaszeniu auta było słychać pracujący silniczek.Za pierwszym razem udało się skrócić kable zacisnąć pin i złożyć kostkę w tej chwili ma to zrobione na normalnych wsuwkach bez kostki bo kable muszę przedłużać a aura nie sprzyja._progress pisze: na problem, iż kabel przy kostce urwany.
Jeszcze raz dokładnie sprawdź kostkę i kable,szukaj najprostszych najtańszych rozwiązań a moduł zostaw na koniec.
Pozd.
Wykonane
-lampy przednie LED wykonane 17.11.2012, APS plus, ledy całego auta+tablica, AMI, Polskie menu
-lampy przednie LED wykonane 17.11.2012, APS plus, ledy całego auta+tablica, AMI, Polskie menu
- M1A1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 166
- Rejestracja: 02 wrz 2011, 08:50
- Imię: Marian
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Okolice Giżycka
- Kontakt:
Na wahaczu tylnym,po ściągnięciu koła będziesz widział.Wyciągnij wtyczkę ,ściągnij gumkę która nachodzi na wtyczkę i dokładnie wszystko obejrzyj.Poszczyp palcami bo osłona gumowa na przewodzie może być ,a przewód w środku może być już proszkiem.
Wykonane
-lampy przednie LED wykonane 17.11.2012, APS plus, ledy całego auta+tablica, AMI, Polskie menu
-lampy przednie LED wykonane 17.11.2012, APS plus, ledy całego auta+tablica, AMI, Polskie menu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 lis 2013, 17:05
- Lokalizacja: Szczucin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 221
- Rejestracja: 18 cze 2011, 18:35
- Lokalizacja: śrem wlkp
witam wszystkich to i ja podłącze sie do tematu..... dziś umnie stało sie cos takiego że w momencie kiedy kluczyk mam w stacyjne i włączony zapłon to wszystko jest ok hamulec ręczny moge normalnie zaciągnąc i zwolnić..... ale w momencie kiedy zapłon wyłacze i wyciągne kluczyk ze stacyjki to słychac hałasujący silniczek od ręcznego... jakby sie zaciągał i zwalniał i tak wciąż bez kluczyka w stacyjce.... natomiast kiedy na włączonym zapłonie zaciągne normalnie ręczny i potem wyciągne kluczyk ze stacyjni to nie dzieje sie nic kompletnie nic......auto poprostu jest na zaciągniętym ręcznym....
- sosna
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 486
- Rejestracja: 27 sty 2013, 14:15
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Jarosław/Stuttgart/DE
- Kontakt:
powiem tak.. mi też bardzo skrzypialo ostatnimi czasy a po wymianie tarcz i.klocków ustało.. co zauważyłem że gdy np jak u mnie heble były już słabe to silniczek musiał się bardziej wysuwać i skrzypial a na nowych nie robi tego. no może minimalnie go słychać. i o wiele szybciej zaciąga się ręczny także sprawdził bym ich stan..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 87
- Rejestracja: 11 gru 2011, 17:43
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Ja kupowalem na olx. Nowy przewod wraz z wtyczka 35 zl.
To samo jako hamulec elektryczny Audi A6 EPB. Naprawdę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
konektory są tam płaskie ,a takie wtyczki nowe kosztują ok. 15 zł. wrzucałem już jakiś czas temu numery części z allegro.Piotr_T pisze:Witam. I u mnie wystąpił problem z przerwanym/przełamanym kablem przy kostce prawego koła. Przełamanie ok 1 cm od kostki. Czy można gdzieś dokupić taką wtyczkę - żeby była z pinami i kawałkiem kabla? Jeśli nie to jakie wsuwki zastosować do połączenia kabli - okrągłe czy płaskie?