Zapowietrzona pompa ABS
- maliniak-100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 251
- Rejestracja: 11 kwie 2013, 15:01
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódż
Zapowietrzona pompa ABS
Witam
Zapowietrzyłem pompę hamulcową , hamulce niby działają ,ale ABS nie .Jak odpowietrzyć cały układ wraz z pompą ABS ? Czytałem ,że trzeba podłączyć VAG ,jak to wszystko ogarnąć ?
Zapowietrzyłem pompę hamulcową , hamulce niby działają ,ale ABS nie .Jak odpowietrzyć cały układ wraz z pompą ABS ? Czytałem ,że trzeba podłączyć VAG ,jak to wszystko ogarnąć ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Zapowietrzona pompa ABS
Wymuś w output test w VCDS, celowo nie piszę, co gdzie i jak dokładnie kliknąć, heble to nie żarty (jest co hamować) i nie miejsce na naukę na błędach, może lepiej pojechać i za stówkę dać zrobić mechanikowi? kup 1 litr płynu DOT4 (na wymianę wchodzi 1000-1500ml), zapłacisz wtedy tylko za usługę, potrzebny VCDS lub inny komputer diagnostyczny, który może wywołać procedurę testów wykonawczych.maliniak-100 pisze: ↑15 maja 2023, 17:02Witam
Zapowietrzyłem pompę hamulcową , hamulce niby działają ,ale ABS nie .Jak odpowietrzyć cały układ wraz z pompą ABS ? Czytałem ,że trzeba podłączyć VAG ,jak to wszystko ogarnąć ?
- maliniak-100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 251
- Rejestracja: 11 kwie 2013, 15:01
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódż
Re: Zapowietrzona pompa ABS
przez VCDS nie mogę wymusić uruchomienia pompy , w bloku 002 wyskakuje error .Hamulce są. Samochód hamuje ,tylko nie działa ABS ,brak błędów ,kontrolki się nie palą ABS i ESP Wymieniłem płyn hamulcowy w całym układzie .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Zapowietrzona pompa ABS
Co wg Ciebie oznacza, że ABS nie działa? Próbowałeś wykonać hamowanie nagłe na śliskim?, np. szlifowana kostka brukowa w deszczu, z małej prędkości. Wtedy będzie jasność, czy ABS działa (sterowanie + wykonanie) czy uszkodzona jest część elektryczna lub wykonawcza. Brak błędów w sterowniku o niczym nie świadczy.maliniak-100 pisze: ↑18 maja 2023, 15:44przez VCDS nie mogę wymusić uruchomienia pompy , w bloku 002 wyskakuje error .Hamulce są. Samochód hamuje ,tylko nie działa ABS ,brak błędów ,kontrolki się nie palą ABS i ESP Wymieniłem płyn hamulcowy w całym układzie .
- maliniak-100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 251
- Rejestracja: 11 kwie 2013, 15:01
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódż
Re: Zapowietrzona pompa ABS
hamowałem na asfalcie ,był wilgotny, zablokowało kóła
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Zapowietrzona pompa ABS
Masz polifta, ABS z układem ESP, jeśli robisz dłuższe prace i rozładujesz akumulator, trzeba przyuczyć czujnik kąta skrętu do wartości skrajnych (maks lewo, maks prawo, przy prędkości jazdy, nie pamiętam progu), sprawdź kodowanie sterownika ABS. Jeśli wszystko OK (brak błędów nie bierz za pewnik), sprawdź czy VCDS widzi w blokach pomiarowych załączenie hamowania (czujnik nad pedałem hamulca, światła hamowania nie oznaczają, że VCDS widzi sygnał) oraz, z drugą osobą za kółkiem, czy bloki pomiarowe pokazują prawidłowe wartości ze wszystkich czujników prędkości (koronki na piastach, łatwo to uszkodzić przy grzebaniu w hamulcach).
Kodowanie pomp ABS na wiki Ross-Tech:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... Bosch_5.7)
Na Youtubie znajdź odcinek na kanale Profesora Chrisa, gdzie łopatologicznie pokazuje, jak działa pompa ABS (silnik z mimośrodem, cewki) i jak to się dzieje, że do ABS wpadają dwie sekcje płynu hamulcowego a wychodzą cztery) -- potrzeba nam to, aby zrozumieć budowę ABS.
Wygląda, że sterownik się obraził (bo brak mu jakiegoś sygnału) albo umarła wykonawcza część elektryczna w pompie ABS, której watchdog (część sterownika ABS, który nadzoruje prawidłowość pracy) nie ma oprogramowanej. Jeśli umarła część elektryczna ABS, współczuję, pozostają używki, na forum jest, jak coś, temat o wymienności pomp ABS (np. u mnie poprzednik wymienił sterownik ABS bo umarł, bez żadnych oznak).
- maliniak-100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 251
- Rejestracja: 11 kwie 2013, 15:01
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódż
Re: Zapowietrzona pompa ABS
jak wszedłem VCDS tak to wygląda
https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/swO ... gLfe3BEBMZ
https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/swO ... gLfe3BEBMZ
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Zapowietrzona pompa ABS
Masz mieć podgląd na bloki pomiarowe (podgląd danych, które widzi dany sterownik, do oglądania, jak czujniki i wartości wyliczone wyglądają w pomiarach, ułożone w bloki po cztery pola, każde pole ma jakieś znaczenie, takie pola pogrupowane są w kanały), popatrz na wiki Ross-Tech:maliniak-100 pisze: ↑21 maja 2023, 09:03jak wszedłem VCDS tak to wygląda
https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/swO ... gLfe3BEBMZ
https://www.ross-tech.com/vcds/tour/m-blocks.php
Basic Settings to, po naszemu, nastawy podstawowe.
Poszukaj podstaw obsługi VCDS, nawet na YouTubie.
Bloki pomiarowe ABS pokażą Ci, co widzi sterownik ABS. Sterownik to nic innego jak przerośnięty przemysłowy kalkulator, któremu ktoś napisał program, dał możliwość raportowania błędów i podglądania wartości czujników/danych/wejść/wyjść, żeby sobie można było ocenić, czy jest OK czy nie jest OK. VCDS na poszczególnych polach w kanałach w blokach pomiarowych daje podpowiedź co to jest, dokładasz trochę wiedzy o budowie auta, działaniu ABS i kminisz, czemu ABS nie chce działać (może mu brakuje jakichś sygnałów?).
VCDS to dość proste narzędzie ale trzeba je opanować.
- maliniak-100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 251
- Rejestracja: 11 kwie 2013, 15:01
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódż
Re: Zapowietrzona pompa ABS
Zacząłem się bawić VCDS-em ,komunikacja jest nie wiem jak wymusić test pompy ABS .Wyskoczył błąd 65535 .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Zapowietrzona pompa ABS
Znajdź mechanika, który ma VCDS (nie żadne Delphi czy inne kombajny sprzętowe do wszystkich aut), wybierz takiego, który auta grupy VAG zna, zapłacisz 150zł za typowe podpięcie komputera i diagnostykę układu ABS, stań nad nim, popatrz co robi, gdzie klika krok po kroku, wyjdzie Cię taniej niż nauka na swoim własnym aucie, nauki VCDS nie da rady wytłumaczyć na forum.maliniak-100 pisze: ↑22 maja 2023, 11:08Zacząłem się bawić VCDS-em ,komunikacja jest nie wiem jak wymusić test pompy ABS .Wyskoczył błąd 65535 .
Lub poszukaj kogoś z forum, kto ma VCDS i pomoże w wyjaśnieniu co z czym, niektórzy pisali, że posiadają i chętnie pomogą (wg mnie, jeśli nie wiesz/nie rozumiesz zasady działania/nie masz dodatetcznie dużo czasu, lepiej zapłacić 150zł i usłyszeć diagnozę/ofertę odpowietrzenia/cokolwiek za uczciwe pieniądze niż męczyć się miesiącami z tematem).
Bawić się można w HVAC czy komforcie, hamulce to nie są już żarty, 2 tony wagi auta.
- maliniak-100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 251
- Rejestracja: 11 kwie 2013, 15:01
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódż
Re: Zapowietrzona pompa ABS
pisałem Ci , że hamulce są brzytwy nie mam ABS-u .Wszedłem w bloki pomiarowe i widziałem ,że hamulce działają ,hamulec pomocniczy także ,kąt skrętu ,siła hamowania . Hamulce zapowietrzyły się ,gdy zdjąłem zacisk z przedniego koła i zleciał płyn .Teraz nie wiem czy dobrze odpowietrzałem hamulce ,żadne kontrolki się nie świecą ,gdy testowałem VCDS-em zapaliły się kontrolki ABS i ESP ,ale przejechałem 800 m i zgasły .Jaka jest procedura odpowietrzenia ,czy na włączonym silniku ,czy wystarczy tylko zapłon włączony , odpowietrzamy od koła przedniego , czy tylnego , bo jest ESP ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 239
- Rejestracja: 15 paź 2016, 20:51
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polkowice
Re: Zapowietrzona pompa ABS
Dlaczego zakładasz, że jeśli ABS nie działa, to musi być zapowietrzona pompa bądź układ hamulcowy? Według mnie to nie jest przyczyna. Skoro hamulce brzytwa, to powietrza w układzie nie ma. W większości układów hamulcowych nie ma potrzeby odpowietrzania dodatkowego pompy ABS. Powietrze z pompy usuwane jest przy odpowietrzeniu każdego zacisku. Wczoraj wymieniałem płyn u siebie i też mi wyleciał cały płyn przez lewy przedni odpowietrznik, nalałem nowego, odczekałem kilkanaście minut i płyn pod wpływem grawitacji zaczął wypływać, na początku z dużą ilością powietrza, po kilku minutach nie było już żadnego bąbelka. Hamulce działają bez problemu. Przyczyn niedziałania ABS może być wiele: uszkodzony sterownik, zapieczone zaworki, które zmieniają kierunek przepływy płynu, bądź uszkodzony sam silnik napędzający tłok wytwarzający ciśnienie w pompie. Osobiście wymieniałem kilka lat temu pompę w motocyklu Yamaha, bo pewnego dnia się zorientowałem, że ABS nie działa - zapieczone były zaworki.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Zapowietrzona pompa ABS
Łącząc się z ABS, zapalają się kontrolki na desce, to normalne. Rozłączając się z ABS (wychodzisz w VCDS do okna głównego), kontrolki zgasną prawie natychmiast, nie trzeba nigdzie jeździć ani robić dodatkowych czynności. Układy ABS i ESP (u nas ASR+EDL w przedliftach, później dodano jeszcze ESP) to dwa osobne układy z różnymi zadaniami: ABS sterowanie hamowaniem poszczególnych kół, ESP podhamowanie kół dla stabilizacji toru jazdy przy rozruchu/jeździe. Przy odpowietrzaniu ważne jest, czy masz ABS czy go nie masz (Ty masz), ESP nie ma wtedy znaczenia. Odpowietrzasz po uruchomieniu zapłonu (nie silnika) aby podać zasilanie na pompę ABS i otworzyć układ (zawory w pompie ABS). Jeśli masz mały i cichy garaż, usłyszysz, jak płyn przeciska się (przy otwartej masce) przez kanały w pompie ABS po uruchomieniu zapłonu. Odkręcasz zbiorniczek płynu, dolewasz na maks (aby nie spadł poziom), pompujesz pedał (nabicie ciśnienia) przy uruchomionym zapłonie i bez pracującego silnika (inaczej zacznie działać serwo, zwielokrotni ciśnienie w układzie i będziesz mieć sikawkę pod ciśnieniem z odpowietrznika).maliniak-100 pisze: ↑22 maja 2023, 15:41pisałem Ci , że hamulce są brzytwy nie mam ABS-u .Wszedłem w bloki pomiarowe i widziałem ,że hamulce działają ,hamulec pomocniczy także ,kąt skrętu ,siła hamowania . Hamulce zapowietrzyły się ,gdy zdjąłem zacisk z przedniego koła i zleciał płyn .Teraz nie wiem czy dobrze odpowietrzałem hamulce ,żadne kontrolki się nie świecą ,gdy testowałem VCDS-em zapaliły się kontrolki ABS i ESP ,ale przejechałem 800 m i zgasły .Jaka jest procedura odpowietrzenia ,czy na włączonym silniku ,czy wystarczy tylko zapłon włączony , odpowietrzamy od koła przedniego , czy tylnego , bo jest ESP ?
ESP nie ma żadnego znaczenia, ono działa w trakcie jazdy. ABS = przeciwblok hamulców, ESP = stabilizowanie toru jazdy za pomocą hamulców (pompy ABS), nigdzie nie jedziesz, czynności statyczne, ESP nie pracuje. ASR = ogranicza moment (moc) silnika podczas rozruchu w przypadku poślizgu osi napędowej, EDL = (taki pseudo ESP) przyhamowuje napędzane koło do Vmax = 40km/h w przypadku poślizgu na rozruchu na osi napędowej (ślicznie działa na plastikowym progu jednym kołem z postoju zatrzymanego).
Jeśli sprawdziłeś bloki pomiarowe, heble brzytwa ale ABS wciąż na hamowaniu nie działa, zmuś EDL do zadziałania (sprawdzisz, czy ABS na pewno umarł, teraz na hamowaniu nie chce działać, sprawdzimy, czy także na rozruchu, po wymuszeniu sterowania, nie zechce pracować). Jak zmusić EDL do wysterowania pompy ABS do zadziałania przyhamowania jednego z kół na poślizgu? Znajdujesz leżącego śliskiego policjanta (czerwone czteroczęściowe wynieniesie przed przejściem), po deszczu (ma być śliski), dojeżdżasz do progu, lewe koło na asfalcie (przyczepność), drugie (prawe) w torze plastikowego wyniesienia. Zatrzymujesz się 15cm przed początkiem. Jedynka, pedał w podłogę. Deska ma zapalić ASR (poślizg) na rozruchu. jeśli prawe koło przyroluje, układ załączy EDL (elektroniczny dyferencjał osi napędowej w poślizgu), który wysteruje przyhamowanie jednego tylko koła, zrobi to właśnie pompą ABS (załączy silnik w środku i wysteruje odpowiednie zawory kanałów płynu hamulcowego). Uwaga: auto może spróbować pojechać przekosem (bokiem), ostrożnie. U mnie, w ośce, układ pięknie zadziałał (sprawdzałem w zimie).
Tak amatorsko sprawdzisz, czy EDL wysteruje ABS (będzie ikona poślizgu na desce, u mnie ASR) i sprawdzisz (słyszalna terkotka pracy pompy ABS) na rozruchu. Póki co wiemy, że ABS nie działa na hamowaniu. Jeśli nie zadziała na rozruchu, masz winnego jak na dłoni: układ wykonawczy ABS jest martwy.
Na YT jest tylko parę filmów nt. układu EDL w Audi, po niemiecku.
Jeśli dobrze zinterpretowałeś bloki pomiarowe w VCDS i nadal ABS nie działa, szukaj ogarniętego warsztatu. Samemu więcej nie zadziałasz a wymiana pompy ABS na pałę to głupota, trzeba później odpowietrzać ABS a w warunkach garażowych tego nie zrobisz (za drogi sprzęt, lepiej zapłacić za usługę i efekt).
- maliniak-100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 251
- Rejestracja: 11 kwie 2013, 15:01
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódż
Re: Zapowietrzona pompa ABS
vredota dziękuję Ci bardzo
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Zapowietrzona pompa ABS
Powodzenia w diagnozie, usterki tzw. upierdliwe, gdzie trzeba doświadczenia i wiedzy a nie "brak błędów = działa". Możesz też uderzyć na SKP, gdzie badają auta ze stałym napędem 4x4 z rolkami, zapytaj czy mogą sprawdzić na rolkach działanie ABS. Nie każda stacja SKP robi badanie aut 4x4 (w Audi quattro), nie każda podejmuje się badania układu ABS. Za byle 30zł będziesz mieć ostateczne potwierdzenie, czy szukać nowej pompy ABS (oficjalnie nie wolno montować używek, bez ESP jest ABS Bosch 5.3, z ESP jest ABS Bosch 5.7) czy regenerować. Cytat z jednej z firm regenerujących ABS 5.3 / 5.7:
"Generalnie występują dwa rodzaje usterek: błąd dla jednego lub więcej czujniów koła oraz utrata komunikacji z jednostką ABS. Usterki pojawiają się podczas jazdy: zapala się lampka ostrzegawcza ABS. Oprócz lampki ostrzegawczej ABS dane w czasie rzeczywistym pokażą, czy moduł ABS nadal odbiera dane z czujników kół. ABS działa losowo."