
zapalajace sie kontrolki trakcji i abs
zapalajace sie kontrolki trakcji i abs
Witam. Mam nastepujacy problem, przeszukalem forum i nie znalazlem podobnego tematu. Mam a6 c5 silnik 1.9 tdi o kodzie AJM. Chwile po odpaleniu zapalaja sie kontrolki trakcji i ABS, z samochodem nic sie nie dzieje, jedzie normalnie, nie majac tylko kontroli trakcji i ABS. Gaszac silnik i odpalajac ponownie kontrolki juz sie nie pala. Dodam jeszcze ciekawostke, ze sytuacja ta wystepuje wylacznie gdy temperatury powietrza spadaja ponizej osmiu, szesciu stopni. Latem nigdy ten problem nia wystepuje, auto mam juz ponad trzy lata i jest ciagle tak samo. po komputerem pojawia sie blad drugiego cylindra, nie pamietam dokladnie, bo juz dawno sprawdzalem,. Srawdzalem wszystkie polaczenia elektryczne, rowniez kostki na PD. Po za palacymi kontrolkami i brakiem abs i esp auto jast normalne, silnik rowno pracuje, nic nie dymi, ladnie przyspiesza. Pozdrawiam 

Dzisiaj go podlacze i wrzuce na forum kody bledow
[ Dodano: 2014-10-26, 10:46 ]
Witam, oto bledy:
17672- PD UNIT INJECTOR CYLINDER 2 (N241) Regulation Range Exceeded
oraz
18265- lLoad Signal: Error Message From ECU
Zrobilem jeszce podglad na korekty na pd i po odpaleniu na zimnym silniku korekta na drugim cylindrze wychodzi z normy i ma wartosc ok 3mg/str. Ta sytuacja trwa chwile i po jakiejs minucie korekty na wszystkich pd osiagaja wartosci plus minus od 0,0 do 0,5.
Kasujac pojawiajace sie bledy przed odpaleniem, nie pojawily sie ponownie po odpaleniu dzis. Dodam, ze auto ma chip wykonany za granica, nic o nim nie wiem, poza tym, ze nie podkreca turbiny, co bylo sprawdzone w ASO VW w Radomiu. Wykonany jest przez dolaczenie do kostki wtryskow na glowicy silnika.
Dodam, ze auto oprocz tych zapalajacych sie kontrolek nie wykazuje zadnych wad.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2014-10-26, 10:46 ]
Witam, oto bledy:
17672- PD UNIT INJECTOR CYLINDER 2 (N241) Regulation Range Exceeded
oraz
18265- lLoad Signal: Error Message From ECU
Zrobilem jeszce podglad na korekty na pd i po odpaleniu na zimnym silniku korekta na drugim cylindrze wychodzi z normy i ma wartosc ok 3mg/str. Ta sytuacja trwa chwile i po jakiejs minucie korekty na wszystkich pd osiagaja wartosci plus minus od 0,0 do 0,5.
Kasujac pojawiajace sie bledy przed odpaleniem, nie pojawily sie ponownie po odpaleniu dzis. Dodam, ze auto ma chip wykonany za granica, nic o nim nie wiem, poza tym, ze nie podkreca turbiny, co bylo sprawdzone w ASO VW w Radomiu. Wykonany jest przez dolaczenie do kostki wtryskow na glowicy silnika.
Dodam, ze auto oprocz tych zapalajacych sie kontrolek nie wykazuje zadnych wad.
Pozdrawiam
Spróbuj sprawdzić błędy wtedy gdy występują czyli w momencie gdy świeci się kontrolka ABS/ESP wtedy na pewno pojawią się błędy i ustalisz coś więcej. Dodatkowo tak jak było pisane powyżej sprawdz ładowanie oraz zrób test akumulatora . Duży spadek napięcia również może przyczynić się do takich usterek ( kontrolek).
AUDI - Przewaga dzięki technice
Z akumulatorem raczej nie ma problemow, bo jest nowy, zreszta problem z tymi bledami bede mial juz trzecia zime, wiec zly akumulator juz by dawno padl. Ladowanie na poziomie 14,6V (odczyt z Vag-a) a takze to samo potwierdza wskaznik w aucie. Bledy wystepuja zawsze te same, co podalem na poczatku tego postu i powstaja tylko w okreslonych warunkach atmosferycznych, czyli niskie temperatury. Jedno co jeszcze zauwazylem, to moment zapalenia sie kontrolek nieznacznie zmienia prace silnika(lekkie wachniecie obrotow wyczuwalne na aucie, bo po obrotomierzu to nic nie widac).
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
14,6V to chyba górna granica ładowania - sprawdź miernikiem 
Pytałem się o akumulator i altek bo ABS z reguły jest najbardziej czułym układem na spadki napięcia - po odpaleniu na zimnym grzeją świece żarowe jeszcze przez jakiś czas , a także często grzałki dogrzewające płyn chłodzący albo dodatkowa nagrzewnica w desce co obciąża cały układ zasilania prądem

Pytałem się o akumulator i altek bo ABS z reguły jest najbardziej czułym układem na spadki napięcia - po odpaleniu na zimnym grzeją świece żarowe jeszcze przez jakiś czas , a także często grzałki dogrzewające płyn chłodzący albo dodatkowa nagrzewnica w desce co obciąża cały układ zasilania prądem
Swiece grzeja przy tych temperaturach(2-4 stopnie) jakies 30- 45 sekund po rozruchu, co widac na woltomierzu na desce rozdzielczej, jest jeszcze podgrzewacz powietrza dzialajacy po wlaczeniu nawiewu na przednia szybe. Ladowanie sprzwdzalem juz po odlaczeniu tych odbiornikow. Jutro sprawdze jaka jest dokladnie wartosc ladowania, przy obciazeniu swiecami.
[ Dodano: 2014-10-27, 20:17 ]
Witam, oto wartosci ladowania, wydaja mi sie ok: zaraz po odpaleniu 14,2V jak wylacza sie swiece, 14,4V a dalej to wahania od 13,6 do 14,5V w zaleznosci od zalaczonych odbiornikow, razem( swiatla, dmuchawa na przednia szybe, itp). ceikawostka, dzisiaj po pracy kontrolki nie zapalily sie, bylo cieplej samochod stal wsloncu przez caly dzien. Tak czy inaczej pojawienie sie tych bledow jest scisle zwiazane z temperatura zewnetrzna ( potwierdzone prawie trzyletnimi obserwacjami )
[ Dodano: 2014-10-27, 20:17 ]
Witam, oto wartosci ladowania, wydaja mi sie ok: zaraz po odpaleniu 14,2V jak wylacza sie swiece, 14,4V a dalej to wahania od 13,6 do 14,5V w zaleznosci od zalaczonych odbiornikow, razem( swiatla, dmuchawa na przednia szybe, itp). ceikawostka, dzisiaj po pracy kontrolki nie zapalily sie, bylo cieplej samochod stal wsloncu przez caly dzien. Tak czy inaczej pojawienie sie tych bledow jest scisle zwiazane z temperatura zewnetrzna ( potwierdzone prawie trzyletnimi obserwacjami )
Do Pitro
Do Pitera
U mnie to ustąpiło po zmianie opon. Dodam że miałem z tyłu opony innej firmy i nieco bardziej zużyte.
Jeżeli masz opony jednakowe i jednakowo zużyte to proponuję sprawdź ciśnienie.
U znajomego w Seacie z powodu zbyt nieskiego ciśnienia w jednym kole zapalał sie błąd ABS-u gdy na prostym odcinku drogi przekraczał 120 km/h.
Gdzieć czytałem że systemy porównują obroty kół, porównują , przeliczają i jeżeli w wyniku wychodzi im że któreś koło odstaje to wtedy wywalają błąd.
Koło niedopompowane ma mniejszą w czasie jazdy zachowuje się tak jakby miało mniejszą średnicę.
U mnie to ustąpiło po zmianie opon. Dodam że miałem z tyłu opony innej firmy i nieco bardziej zużyte.
Jeżeli masz opony jednakowe i jednakowo zużyte to proponuję sprawdź ciśnienie.
U znajomego w Seacie z powodu zbyt nieskiego ciśnienia w jednym kole zapalał sie błąd ABS-u gdy na prostym odcinku drogi przekraczał 120 km/h.
Gdzieć czytałem że systemy porównują obroty kół, porównują , przeliczają i jeżeli w wyniku wychodzi im że któreś koło odstaje to wtedy wywalają błąd.
Koło niedopompowane ma mniejszą w czasie jazdy zachowuje się tak jakby miało mniejszą średnicę.