Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AKE 2.5 180 KM] Zapala sie ABS i Trakcja ?

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
Trzciniak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 26 mar 2009, 22:37
Lokalizacja: Ostrołęka

[ AKE 2.5 180 KM] Zapala sie ABS i Trakcja ?

Post autor: Trzciniak » 28 sie 2018, 21:08

Witam, dawno nie było mnie tu,ale potrzebuje waszej pomocy.
Chodzi o to ze zapala mi sie ABS i trakcja.
Występuje błąd na ABS. Rowniez jakis czas temu występował na skrzyni.
18265 - Load Signal
P1857 - 35-00 - Error Message from ECU

A w gratisie na silniku dostaje ten błąd:
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Rozrząd był wymieniany w Sobotę, Kąt wtrysku mam ustawiony na -1,4 - -1,6 tak skacze.
Chodzi o to że skrzynia strasznie głupieje, ale obecnie nie ma żadnego błędu (w dniu dzisiejszym sprawdzane). Jeszcze jest jeden problem taki, gdy odpalę auto na postoju dam gazu i jak schodzi z obrotów to zawiesza się na około 1100-1300 i nie ma chęci wrócić na prawidłowe obroty, tak jak by się zawiesił i po 10s wraca na prawidłowe. Jak złapie te obroty wrzucę filmik. Najbardziej irytuje mnie ta skrzynia nie idzie jeździć. Jutro będę miał chwile czasu sprawdzę stan oleju.[/code]

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 28 sie 2018, 21:14

czym sprawdzałeś błędy?

ze tak zapytam jak ustawiłeś ten kąt na -1,4 ,, -1.6?
ja mam u siebie ustawione około 2 pgmp i wg tych ustawień chodzi najlepiej i pali od strzała
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

mixsio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 27 paź 2015, 13:22
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mixsio » 31 sie 2018, 20:11

zacząłbym od sprawdzenia głupiego czujnika pedału hamulca stop z racji tego że nawet w manualu jak przytrzymasz samochód na wyższych obrotach np 2tys i wdepniesz hamulec to obroty spadną i będą delikatnie wyżej 1tys obrotów, a jak puścisz wszystko to będą bardzooooooooo powoooooliiii i ospale spadać na dół, to jest w manualu, w automacie może być troszkę inaczej i są to tylko moje domysły nigdy nie sprawdzone. (sprawdzisz czujnik bez problemu programem vag)

czy przed wymianą rozrządu skrzynia nie głupiała ? nie ruszał nikt samej skrzyni ? np wymiana poduszek, poluzowanie śrub od nie i przesuwanie jej w którąś stronę ? albo dźwigni wybieraka ? jak wrzucisz D lub R albo N to normalnie na skrzyni podświetla się wybrana pozycja ? nie ma takiej sytuacji że wybierasz np D a nie świeci nic ? albo jak poruszasz dźwigną bez naciskania przycisku blokady nie przygasa lub całkowicie nie gaśnie podświetlenie wybranej pozycji ?

dwa wcześniejsze błędy od ABS i od alternatora hmm..... powiem tak uporaj się w pierwszej kolejności z alternatorem bo to on może być winowajcą, a może i winowajcą wszystkiego, w naszych audi elektronika jest dość kapryśna na nagłe skoki czy tam spadki jak to woli napięcia co powoduje zablokowaniem się któregoś z modułów, ja takie jaja miałem w zimie, zdechł alternator tzn ładował ale nie tyle co powinien i strasznie skakało napięcie i załatwił sterownik AIRBAG u ciebie pewnie to samo tylko wywaliło ABS, więc zaglądnij do alternatora, jak go zrobisz to prawdopodobnie czeka cie kodowanie na nowo ABS pub nawet i wgrywanie eepromu czego sam nie zrobisz już tylko elektronik da radę, albo używany o identycznych numerach.
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać

Trzciniak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 26 mar 2009, 22:37
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Trzciniak » 02 wrz 2018, 21:23

repek92 pisze:czym sprawdzałeś błędy?
VCD12 i VAG 409

[guote="mixsio"]zacząłbym od sprawdzenia głupiego czujnika pedału hamulca stop z racji tego że nawet w manualu jak przytrzymasz samochód na wyższych obrotach np 2tys i wdepniesz hamulec to obroty spadną i będą delikatnie wyżej 1tys obrotów, a jak puścisz wszystko to będą bardzooooooooo powoooooliiii i ospale spadać na dół, to jest w manualu, w automacie może być troszkę inaczej i są to tylko moje domysły nigdy nie sprawdzone. (sprawdzisz czujnik bez problemu programem vag)
[/quote]

Jakis czas temu błąd właśnie czujnika wyskoczył.

1 Fault Found:
17087 - Brake Switch (F)
P0703 - 35-10 - Electrical Malfunction - Intermittent


[guote="mixsio"]czy przed wymianą rozrządu skrzynia nie głupiała ? nie ruszał nikt samej skrzyni ? np wymiana poduszek, poluzowanie śrub od nie i przesuwanie jej w którąś stronę ? albo dźwigni wybieraka ? jak wrzucisz D lub R albo N to normalnie na skrzyni podświetla się wybrana pozycja ? nie ma takiej sytuacji że wybierasz np D a nie świeci nic ? albo jak poruszasz dźwigną bez naciskania przycisku blokady nie przygasa lub całkowicie nie gaśnie podświetlenie wybranej pozycji ? [/quote]

Nic nikt nie ruszał. Miała takie coś że jeździłem około 100km/h i potrafiła wskoczyć powyżej 2tys obrotów i tak jak by się ślizgała do 3tys. zbiłeś bieg mniej i odwiesila się, za jakąś chwile znowu to samo. Przy tym miałem podświetlone kontrolki ABS i Trakcji. Podświetla się wszystko ładnie. Z dzisiaj przypadłość jadę 80km/h jest około 1.9tys obrotów nagle jak by się zredukował na 4 bieg obroty powyżej 3tys daje na tipa a tam podświetla się ze jest 5. Jestem bezradny.

bledy na skrzyni i ABS ten sam:
1 Fault Found:
18265 - Load Signal
P1857 - 35-10 - Error Message from ECU - Intermittent


[guote="mixsio"]
dwa wcześniejsze błędy od ABS i od alternatora hmm..... powiem tak uporaj się w pierwszej kolejności z alternatorem bo to on może być winowajcą, a może i winowajcą wszystkiego, w naszych audi elektronika jest dość kapryśna na nagłe skoki czy tam spadki jak to woli napięcia co powoduje zablokowaniem się któregoś z modułów, ja takie jaja miałem w zimie, zdechł alternator tzn ładował ale nie tyle co powinien i strasznie skakało napięcie i załatwił sterownik AIRBAG u ciebie pewnie to samo tylko wywaliło ABS, więc zaglądnij do alternatora, jak go zrobisz to prawdopodobnie czeka cie kodowanie na nowo ABS pub nawet i wgrywanie eepromu czego sam nie zrobisz już tylko elektronik da radę, albo używany o identycznych numerach.[/quote]

przy rozrządzie zajrzałem w niego, szczotka była prawie zużyta wymieniłem i około dnia ok było. Później po dwóch dniach na zapłonie się zapaliły ABS i trakcja i były te błędy wyżej.
Wywala i błąd AIRBAG jutro go zobacze bo nie mam tutaj.

mixsio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 27 paź 2015, 13:22
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mixsio » 02 wrz 2018, 21:37

wiesz sama wymiana szczotki nic ci nie da jak np pierścień jest już zużyty czytaj bieżnia czy też powierzchnia pierścienia która współpracuje bezpośrednio z szczotką jeśli będzie wytarta to wymiana szczotki pomoże tylko na krótko, ok więc ja myślę że od tego trzeba zacząć czyli odratować alternator, bo skoki napięcia pochodzące z walniętego alternatora mogły uszkodzić sterownik skrzyni, abs i air bagu :/ tak jak pisałem w c5 elektronika jest wrażliwa na skoki napięć/przepięcia i szybko zdycha :/ potem zajrzyj do tego czujnika pedału hamulca, ale coś czuję że czeka cie gruba zabawa z elektronicznymi modułami, no chyba że cała wiązka jest gdzieś "upitolona" albo wilgoć dostała się do sterownika skrzyni pod siedzenie pasażera np z klimy jak odpływ zatkany, ale to będziemy myśleć potem, najpierw alternator i to obowiązkowo i czujnik, alternator to bym ci zalecał komuś dać kto specjalizuje się w regeneracji bo sam przebicia czy też zwarcia bez odpowiedniego sprzętu nie znajdziesz.
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać

Trzciniak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 26 mar 2009, 22:37
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Trzciniak » 23 wrz 2018, 07:53

mixsio pisze:wiesz sama wymiana szczotki nic ci nie da jak np pierścień jest już zużyty czytaj bieżnia czy też powierzchnia pierścienia która współpracuje bezpośrednio z szczotką jeśli będzie wytarta to wymiana szczotki pomoże tylko na krótko, ok więc ja myślę że od tego trzeba zacząć czyli odratować alternator, bo skoki napięcia pochodzące z walniętego alternatora mogły uszkodzić sterownik skrzyni, abs i air bagu :/ tak jak pisałem w c5 elektronika jest wrażliwa na skoki napięć/przepięcia i szybko zdycha :/ potem zajrzyj do tego czujnika pedału hamulca, ale coś czuję że czeka cie gruba zabawa z elektronicznymi modułami, no chyba że cała wiązka jest gdzieś "upitolona" albo wilgoć dostała się do sterownika skrzyni pod siedzenie pasażera np z klimy jak odpływ zatkany, ale to będziemy myśleć potem, najpierw alternator i to obowiązkowo i czujnik, alternator to bym ci zalecał komuś dać kto specjalizuje się w regeneracji bo sam przebicia czy też zwarcia bez odpowiedniego sprzętu nie znajdziesz.

Dobra ogarnę to w najbliższym czasie i się odezwę.

[ Dodano: 2018-09-23, 07:52 ]
Dobra problem zniknął tylko pojawił się drugi.

Od czego to się dzieje, dopiero jak R wrzucę spadają. Nie zawsze tak jest, ale potrafi się podczas jazdy tak dusić. Noga z gazu a on skacze jak na filmiku. Jak coś jakie logi porobić?

[ Dodano: 2018-09-23, 07:53 ]
Błędów tez brak na silniku.

mixsio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 27 paź 2015, 13:22
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mixsio » 30 wrz 2018, 09:23

trochę to dziwne, swoją diagnozę rozpaczałbym od sprawdzenia VAg-iem czy czujnik temperatury pokazuje prawidłowe wartości w kanale 007
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać

kyl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 09 wrz 2018, 11:54
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: kyl » 05 lis 2018, 13:45

Ja bym sprawdził czy nie masz wilgoci pod dywanem od strony pasażera tam gdzie jest sterownik od skrzyni. Dość częsty przypadek. Woda może się tam dostać z grodzi między kabiną a silnikiem. Często zatykają się tam odpływy pod akumulatorem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga