Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Wymiana tarcz i klocków.co smarować i czym?

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Wymiana tarcz i klocków.co smarować i czym?

Post autor: tkamicki5 » 27 sie 2013, 15:54

Witam.szukuje mi sie wymiana klocków i tarcz z przodu jak i z tyłu.i teraz moje pytanie brzmi co dokładnie,gdzie i jak smarować?(tłoczki,klocki,prowadnice...) mam ATE plastilube i bremszylinder paste i gdzie jaką paste zastosować? bo czytam i czytam na różnych stronach i jedni piszą ze to tu a to tam a gdzie indziej jest na odwrót i nie jestem pewien a chce zrobić to sam.z góry dzięki i pozdrawiam

[ Dodano: 2013-08-29, 18:17 ]
ATE Bremszylinder-Paste smarowanie wnętrza cylinderka i tłoczka.


ATE plastilube zamiennie z pastą miedzianą. Smarowanie blach klocków i wg mnie prowadnic.


:)

-----------
bawół1

kickers
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 24 paź 2010, 12:54
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: kickers » 31 paź 2013, 21:06

Posmaruj tylko i wyłącznie prowadnice nic na klockach nie dawaj

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 01 lis 2013, 15:27

tkamicki5 pisze: ATE Bremszylinder-Paste smarowanie wnętrza cylinderka i tłoczka.
Tym smarujesz cylnderek - ale tylko wtedy gdy całość rozbierasz (wyciągasz go, wymieniasz uszczelki, gumki itp) - smar ten nie wchodzi w reakcję z płynem hamulcowym dlatego idealnie nadaje się do tego celu
tkamicki5 pisze:ATE plastilube zamiennie z pastą miedzianą. Smarowanie blach klocków i wg mnie prowadnic.
Tym smarem smarujesz całą resztę - tzn prowadnice klocków hamulcowych, prowadnice zacisków, tylną powierzchnię klocka (element który styka się z cylinderkiem - dzięki temu nie piszczą klocki na nierównościach - przynajmniej u mnie tak jest <okok> )

Przede wszystkim przy wymianie sprawdź, czy tłoczek chodzi bez zastrzeżeń, następnie sprawdź czy zacisk swobodnie porusza się na prowadnicach, dalej wyczyść wszystkie prowadnice po których porusza się klocek hamulcowy sprawdź czy jest się w stanie swobodnie po nich poruszać.

Złóż wszystko do kupy, smarując co trzeba. Zakładasz nowe tarcze, więc dobrze oczyść piastę z korozji (tak aby tarcza idealnie do niej przylegała). Pamiętaj, że zanim ruszysz w drogę parę razy wciśnij hamulec aby klocki ułożyły się w pozycji roboczej - aby nie było niespodzianki przy pierwszym hamowniu <okok>

I na koniec - pamiętaj, że klocki i tarcze muszą się 'ułożyć' (formować) - dostaniesz pewnie procedurę razem z klockami - chodzi o to aby nie doszło do przegrzania klocka i tarczy. Pewnie ile osób tyle metod - poczytaj na ten temat w necie :-)

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 01 lis 2013, 15:47

kot919 pisze: Zakładasz nowe tarcze, więc dobrze oczyść piastę z korozji (tak aby tarcza idealnie do niej przylegała).
Piotrze jeśli pozwolisz wtrącę soje trzy grosze :) Oczywiście należy dokładnie wyczyścić piastę z korozji, można a nawet zaleca się przeszlifować papierem ściernym, ale w żadnym wypadku nie należy piast ani tarcz smarować żadnym smarem. Najczęściej powoduje to drżenie kół, gdyż nawet minimalna ilość smaru w tym miejscu nie pozwoli na idealne przyleganie tarcz.
Warsztat, naprawy Audi A6.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl