Wyciek z zacisku.
- Mario1976c5
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 12 maja 2012, 23:37
- Lokalizacja: Chorzów
Wyciek z zacisku.
Witam kolegów.
Kilka dni temu komputer pokazał problem z układem hamulcowym,okazało się że w zbiorniczku jest mało płynu,po wejściu pod auto okazało się że płyn wydostaje się z tylnego zacisku od strony linki hamulca ręcznego,kiedyś już miałem problem z tym zaciskiem mianowicie ta dÂźwigienka od ręcznego z pod której cieknie płyn zapiekła się ze dwa razy i blokowało mi koło ale po potraktowaniu wd 40 rozruszała się i jest ok.Dodam że nie jest to jakiś wielki wyciek tylko takie kapanie,i tu mam pytanie czy da się to jakoś naprawić czy z tej strony też są jakieś zestawy naprawcze bo z drugiej strony od tłoczka niema problemu gumki sam tłoczek i jest ok a z tej strony czy da się rozebrać i coś z tym zrobić?Dzięki za podpowiedzi.
Kilka dni temu komputer pokazał problem z układem hamulcowym,okazało się że w zbiorniczku jest mało płynu,po wejściu pod auto okazało się że płyn wydostaje się z tylnego zacisku od strony linki hamulca ręcznego,kiedyś już miałem problem z tym zaciskiem mianowicie ta dÂźwigienka od ręcznego z pod której cieknie płyn zapiekła się ze dwa razy i blokowało mi koło ale po potraktowaniu wd 40 rozruszała się i jest ok.Dodam że nie jest to jakiś wielki wyciek tylko takie kapanie,i tu mam pytanie czy da się to jakoś naprawić czy z tej strony też są jakieś zestawy naprawcze bo z drugiej strony od tłoczka niema problemu gumki sam tłoczek i jest ok a z tej strony czy da się rozebrać i coś z tym zrobić?Dzięki za podpowiedzi.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Mario1976c5, z tego co piszesz to masz wyciek po osi dÂźwigienki ręcznego. Pod dÂźwigienką jest uszczelniacz gumowy ale sama jego wymiana pewnie nie podziała za długo. Przerabiałem temat w Passacie B4, konstrukcja zacisku tak sam tyle, że sam zacisk żeliwny.
Dałem zacisk do tokarza, dorobił i wymienił tulejkę (mosiadz ?) która łozyskuje oś dÂźwigienki. Kilka lat temu płaciłem 40 zł co i wtedy było smieszne. Po takiej naprawie auto jeÂździło jeszcze 6 lat (potem straciłem je z oczu) i wszystko było z tym dobrze.
Dałem zacisk do tokarza, dorobił i wymienił tulejkę (mosiadz ?) która łozyskuje oś dÂźwigienki. Kilka lat temu płaciłem 40 zł co i wtedy było smieszne. Po takiej naprawie auto jeÂździło jeszcze 6 lat (potem straciłem je z oczu) i wszystko było z tym dobrze.
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Mario1976c5
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 12 maja 2012, 23:37
- Lokalizacja: Chorzów
daniel1997 pisze:Mario1976c5, jeśli problem leży tylko po stronie uszczelnienia to jak najbardziej można to naprawić przykładowo takim zestawem:
[url=http://images37.fotosik.pl/2031/67794ce0c81fcaa1med.jpg]Obrazek[/URL]
Czyli kolego w tym zestawie jest jakaś uszczelka czy oring który wymienia się po ściągnięciu tej dÂźwigienki,mógłbyś podrzucić gdzie dostane taki zestaw i jak go dopasować do mojego zacisku po kodzie z etki czy wystarczy sam model auta a może w aso zobaczyć?
[ Dodano: 2013-04-14, 12:16 ]
RomanS pisze:Mario1976c5, z tego co piszesz to masz wyciek po osi dÂźwigienki ręcznego. Pod dÂźwigienką jest uszczelniacz gumowy ale sama jego wymiana pewnie nie podziała za długo. Przerabiałem temat w Passacie B4, konstrukcja zacisku tak sam tyle, że sam zacisk żeliwny.
Dałem zacisk do tokarza, dorobił i wymienił tulejkę (mosiadz ?) która łozyskuje oś dÂźwigienki. Kilka lat temu płaciłem 40 zł co i wtedy było smieszne. Po takiej naprawie auto jeÂździło jeszcze 6 lat (potem straciłem je z oczu) i wszystko było z tym dobrze.
Kolego piszesz że przerabiałeś ten temat dużo z tym pracy trzeba zacisk zrzucić czy zrobię to na aucie?Zacznę od wymiany uszczelki zobaczę czy pomoże,jak się wcześniej zapiekło to może przy rozruszaniu jakiś oring się wytarł.
Mario1976c5, po zdemontowaniu dÂźwigienki wymienisz uszczelniacz który zaznaczyłem na foto jakiś czas temu wymieniałem taki uszczelniacz w vw sharan i do dzisiaj jest ok.Wszystko zależy w jakim stanie jest twój zacisk tak jak pisze Roman bo może się okazać, że sama wymiana uszczelnienia nic nie da i będziesz musiał kupić zacisk.
Ps.link wysłałem na pw.
![Obrazek]()
Ps.link wysłałem na pw.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Z tego z czym ja się spotkałem to oś dÂźwigienki koroduje a tulejka w której sie ona obraca na skutek zuzycia zwieksza srednicę. Mam nadzieję, że w zaciskach aluminiowych jest tak samo ? Jesli tam jest luz to uszczelniacz gumowy (taki wargowy, podobny do simmeringu) który jest pod dÂźwigienką raczej niczego nie uszczelnia tylko bardziej zabezpiecza to połaczenie przed wnikaniem kurzu i wody. Być może na samej osi sa oringi widoczne na zdjęciu, tego nie wiem bo sam osi nie wyciagałem a dostałem juz zmontowaną
Nie wyobrażam sobie robienia tego na aucie. Problem jest już ze zdjęciem dÂźwigni, potem z wyciaganiem tego uszczelnienia. To moze by poszło. Ale gdybyś miał wyciagac oś to musisz ją wyciągać w stronę do srodka zacisku, po uprzednim demontażu tłoczka. To niełatwa sprawa. Siędzi tam głęboko pierścien seegera który trzeba pokonać a potem i tak to za bardzo nie chce wyjsć (mechanizm samoregulacji ręcznego). Raz, że najlepiej mieć solidne imadlo a po drugie warunki bez piasku, itp.

Nie wyobrażam sobie robienia tego na aucie. Problem jest już ze zdjęciem dÂźwigni, potem z wyciaganiem tego uszczelnienia. To moze by poszło. Ale gdybyś miał wyciagac oś to musisz ją wyciągać w stronę do srodka zacisku, po uprzednim demontażu tłoczka. To niełatwa sprawa. Siędzi tam głęboko pierścien seegera który trzeba pokonać a potem i tak to za bardzo nie chce wyjsć (mechanizm samoregulacji ręcznego). Raz, że najlepiej mieć solidne imadlo a po drugie warunki bez piasku, itp.
Części samochodowe online - Motostacja pl
Uszczelniacz który zaznaczył daniel1997 jest od zewnętrznej strony dÂźwigni. W momencie gdy u ciebie dÂźwignia się zapiekła to był już znak że ten uszczelniacz zewnętrzny puścił i ośka się zatarła.
Po wewnętrznej stronie jest oring na ośce. Ale w takiej sytuacji gdy już cieknie i wcześniej ośka była zapieczona to szkoda nawet kasy na zestaw naprawczy.
Sam myślałem ,ze lepiej naprawic to co mam . Kupiłem zestaw naprawczy za 30 PLN.
Rozebrałem i okazało sie , że ośka ma wżery . Wymieniłem uszczelnienia i liczyłem że może będzie ok. Niestety ciekło jeszcze gorzej.
Najlepsze wyjście to odrazu zakup całego zdrowego zacisku , tylko wcześniej obejrzeć czy uszczelnienia ma całe.
Naprawdę wyjdzie to taniej . A ośki nie dokupisz nigdzie.
Po wewnętrznej stronie jest oring na ośce. Ale w takiej sytuacji gdy już cieknie i wcześniej ośka była zapieczona to szkoda nawet kasy na zestaw naprawczy.
Sam myślałem ,ze lepiej naprawic to co mam . Kupiłem zestaw naprawczy za 30 PLN.
Rozebrałem i okazało sie , że ośka ma wżery . Wymieniłem uszczelnienia i liczyłem że może będzie ok. Niestety ciekło jeszcze gorzej.
Najlepsze wyjście to odrazu zakup całego zdrowego zacisku , tylko wcześniej obejrzeć czy uszczelnienia ma całe.
Naprawdę wyjdzie to taniej . A ośki nie dokupisz nigdzie.
- Mario1976c5
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 12 maja 2012, 23:37
- Lokalizacja: Chorzów
Dzięki chłopaki za szczegółowe i cenne informacje i mam jeszcze jedno pytanko jakiś dobry zamiennik zacisku,na allegro widzę tylko trw i trzeba stary odesłać albo kaucja koło 2 stów chyba żeby jakąś używkę poszukać i czy na samym zacisku widnieje symbol po którym dopasuje taki sam bo chyba zaciski różnią się w zależności od pojemności .
Mario1976c5, zaglądnij tutaj napisz do pisi może coś ma a6-s6-c5-wszystkie-czesci-duzy-wybor-vt45798.htm
- Mario1976c5
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 12 maja 2012, 23:37
- Lokalizacja: Chorzów